Supervuoro Verkkolehti »

KPL - Manse, puolivälierä 2023

Ottelusarjan voittaja?

• KPL

Ääniä: 54 57.4%
  • Manse

Ääniä: 40 42.6%

• Äänestäjiä
    94
Lopussa haastattelija kysyi Komulta Puhtimäen tilannetta saatesanoilla "Ei ainakaan pystynyt puristamaan kättä tuossa pelin jälkeen". Minä ainakin tulkitsen sen niin, että käsi ei ole täysin sataprosenttisessa kunnossa.
Siihen että Puhtimäki kieltäytyy kättelemästä Koplan lehdistötilaisuuksien juontajaa, saattaa tietysti olla muitakin syitä kuin käden murtuma... ;)

Nähtiin Manselta suurin piirtein odotetunlainen ryhtiliike, vaikka omia virheitä tuli nytkin vielä liikaa. Tästä tasosta ei nyt ainakaan ole varaa lipsua. Mutta hienoa, että siitä kyykkäyksestä kyettiin nousemaan. KPL myös näytti itsestään sellaisen puolen, joka antaa uskoa siihen että sarja kääntyy… Tietenkin synkkänä pilvenä taivaalla tuo Puten tilanne, toivottavasti saadaan mies kunnossa kentälle.

Daltonin kysymykseen. Herättelyltähän tuo vaihdos ehkä enemmän tuntui. Toisaalta, ei ollut huonokaan ja omasta mielestä hyvä, että pyritään kahdella kärjellä oikeasti pelaamaan. Nyt oli vastustaja sen verran heikko, että vähän vaikea arvioida tuon vaikutusta oikein mihinkään… Tänään heräteltiin Myllyniemeäkin kyllä, kun olin katsovinani et useamman kerran ei laitettu Torppaa eteen, eli ei ollut kova luotto että hoitaa ykköstilanteen. (Ja ihan oikea linja oli kyllä, tämänkin päivän perusteella, vaikka ulkona oli Juusolla parempi päivä).

Siihen että Puhtimäki kieltäytyy kättelemästä Koplan lehdistötilaisuuksien juontajaa, saattaa tietysti olla muitakin syitä kuin käden murtuma... ;)

Kuten? Eiköhän ne ole Reijo Hakan kanssa kätelleet suunnilleen niin kauan kun Putte on pelannut Superpesistä.

Voisi totta kai olla näinkin. Mutta eipä tainnut juuri nimmareitakaan kirjoitella pelin jälkeen, eli vähintäänkin varatoimenpiteenä jätettiin kaikki ylimääräinen käteen kohdistuva kuormitus pois. Lähinnä kuitenkin kirjoittelin huomiona, että Mansen lukkaripelissä voisi näkyä jotain marginaalista häikkää seuraavassa pelissä.

Toivottavasti Puhtimäki selvisi säikähdyksellä ikävästä tapaturmasta. Vartaman lyönti sinänsä ei onneksi näyttänyt kovin kovalta. Itse olen pitänyt Puhtimäkeä reiluna kaverina, enkä usko, että Puhtimäki jättäisi kättelemättä ihmisiä, jos käsi ei olisi todella kipeä.

Niin paljon kun se pelillisesti auttaisikin ei voi ikinä toivoa kaverille loukkaantumisia, kyllä se on tässä sarjassa oma viehätyksensä että pystytään voittamaan Puhtimäki eikä vain Mansea seurana.
Itse aina haluan, että etenkin syksyllä parhaat pelaa. Olen Mansen naisten fanina turhan useasti saanut katsella, kun oma pelaaja loukkaantuu kesken kaiken. Esimerkkinä Hukan akilesjänne paskaksi kotitaipaleella finaaleissa ja viime kautena lukkariongelmat, kun Sallisen uran päätti paniikkikohtaukset. Voin myös sen sanoa, että naisten puolella, jos Kirittäret kohdataan niin olisi se kivempi voittaa, jos loukissa oleva Mantsinen olisi lavalla.

Kysymys vielä erityisesti manselaiselle kannattajakunnalle: Mitä mieltä Mansen tämänpäiväisestä lyöntijärjestyksestä? Itse lottoasin Puputin palauttamista vitoseksi seuraavaan peliin, sillä tänäänkin Puhtimäki joutui lähinnä vaihtotehtäviin.
Komulainen on ennenkin tehnyt kovia ratkaisuja kokoonpanon suhteen, jos sen näkee voittamisen kannalta tarpeelliseksi. Kyllähän siitä Väliahon syrjäyttämisestä J Komulainen sai kuulla nepoteismista, mutta kuinka moni vanhempi haluaa oikeasti laittaa lapsensa sellaiseen paikkaan, että pahimmillaan ura on ohi, jos lautaskammo tulee? Sillä ratkaisulla aikanaan tuli pjnä sm kulta.

Ison ryöstön mahdollisuus tänään Koplalla. Olen itse toivonut Valtteri Luomalle enemmän kotiutusvastuuta koska on väläytellyt hyviä lyöntejä kakkoskärjestä, ja tänään on sitten aika jättimäinen näytön paikka tarjottu.

Paljon on kiinni siitä onnistuuko Vartama kakkosena, tuleeko takatilannetta palottomana vai palojen kanssa.

Ison ryöstön mahdollisuus tänään Koplalla. Olen itse toivonut Valtteri Luomalle enemmän kotiutusvastuuta koska on väläytellyt hyviä lyöntejä kakkoskärjestä, ja tänään on sitten aika jättimäinen näytön paikka tarjottu.

Paljon on kiinni siitä onnistuuko Vartama kakkosena, tuleeko takatilannetta palottomana vai palojen kanssa.
Paljon on kiinni saatteko Perttu Ruuskaa kiinni. Wahlsten sama toisinpäin.

Paljon on kiinni saatteko Perttu Ruuskaa kiinni. Wahlsten sama toisinpäin.

Tottahan toki mutta tilannetta pitää saada että Wahlstenille on ruokaa ja päin vastoin Mansen vaihtopeliin päästä paremmin kiinni, ettei Pertun uhka olisi niin suuri.

Sateen mahdollisuus on olemassa ja ymmärtääkseni Tampereella ei pomppu hirveän hyvin silloin nouse. En kyllä toivo että Kopla sitä muutenkaan yrittäisi lyödä Puhtimäkeä vastaan, se on nähty jo monta kertaa ettei toimi.

Tottahan toki mutta tilannetta pitää saada että Wahlstenille on ruokaa ja päin vastoin Mansen vaihtopeliin päästä paremmin kiinni, ettei Pertun uhka olisi niin suuri.

Sateen mahdollisuus on olemassa ja ymmärtääkseni Tampereella ei pomppu hirveän hyvin silloin nouse. En kyllä toivo että Kopla sitä muutenkaan yrittäisi lyödä Puhtimäkeä vastaan, se on nähty jo monta kertaa ettei toimi.
Kaupissa ei yleensä pomppua lyödä vaikka olisi kuivaa.

Ulkopeli ei Koplalla heikkene (toki Hämäläinen ei ole pelannut hetkeen), mutta kotiutusvoima heikkenee (Ellei Luoma yllätä).

Koplalla erityisesti Vartaman parannettava jos meinataan voittaa.

Ulkopeli ei Koplalla heikkene (toki Hämäläinen ei ole pelannut hetkeen), mutta kotiutusvoima heikkenee (Ellei Luoma yllätä).

Koplalla erityisesti Vartaman parannettava jos meinataan voittaa.
Ulkopeli paranee jopa mielestäni. Hämäläisellä on tän ottelusarjan koppareista kovin heittokäsi.

Toivottavasti tänään peli ratkeaisi paremman hyvään peliin. Kaikki aiemmat pelit tässä sarjassa on mielestäni ratkenneet huonomman huonoon peliin. Nähdyn kolmen perusteella olisi ihme, jos tämän sarjan joukkue pärjäisi välierissä.

Toivottavasti tänään peli ratkeaisi paremman hyvään peliin. Kaikki aiemmat pelit tässä sarjassa on mielestäni ratkenneet huonomman huonoon peliin. Nähdyn kolmen perusteella olisi ihme, jos tämän sarjan joukkue pärjäisi välierissä.
Tätä toivon myös. Onnistumisia ja hyvää peliä molemmilta, tiukkaa vääntöä. Ollut vuoroin kummaltakin niitä riman alituksia, niin olisi kiva nähdä laadukasta tekemistä. Välieristä en vielä uskalla sanoa mitään, toivottavasti parantavat otteita kuin sika juoksua, niin tulee tiukkaa sielläkin...

Ihan sama selostaja se on kuin koko kauden.

Luomalta hieno kumura. Muuten ei Koplalta ekaan oikein mitään ja Wahlstenin tarvii jo vaihtaa. Vartama palontekokone.

Manselta yhtä tukkoista. Oikeasti lyhyillä nyt niitä vaihtoja. Kolme väärää nollaan Vainiolta, ei osu, ei osu. Ja pieniähän ei hae lainkaan, joten riittää kun kaaren yli tiputtaa.

Hyvin alkanut sisävuoro kuivui nopeasti Koplalta. Ensin kopinnostopalo J Luomalta ja sitten Wahlsten kaksi lyöntiä ja kaksi paloa. Tuossa jälkimmäisessä olisi kannattanut varmaan ottaa takavaihto Wahlstenin ensimmäisellä yrityksellä, niin Wahlsten olisi päässyt yrittämään toista kotiutusta. Hämäläinen tuskin on kovin hyvässä kotiutusvireessä.

Ihan sama selostaja se on kuin koko kauden.

Juu tunnistin kyllä äänestä että ollut ennenkin sama kaveri. ”Nyt” viittasi siis siihen, kun viimeksi ei ollut selostajaa ollenkaan ja samalla sitten tulin kommentoineeksi kuinka hyvin neutraalilta otteella vetää, kun välillä aika näitä fanikameraselostajia arvostellaan liian tummista värilaseista.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.