Supervuoro Verkkolehti »

KPL - JoMa, finaalit 2018

Tähän pieni täydennys, että tuo kakkospuolen karvalakkipuoli ja siihen liittyvä aurinkokatsomo, jonne voi viedä olutta, on ehdottomasti kiihkeintä aluetta. Ehdoton fanialue. Viimeksi Vimpelin kannattajille plussaa, että osasivat käyttäytyä hienosti. Sanasota on kyllä armotonta.

Odotan kiihkeästi Koplan Leidejä sinne. Upeita naisia, joihin eka kerran tutustuin Joma-Kopla Tukholma pelin tiimoilta laivalla. Sitten nähty myös Koplan olutkatsomossa pronssipelissä. Taisi silloin olla ainut vapaapäivä normaalista talkootyöstä. Nuo naiset, joita näkynyt myös vieraspeleissä Sotkamossa, ansaitsevat kaiken kunnioituksen. Tälläistä on tosikannatus.
Päivässä on mennyt about yksi bussi täyteen joten kyllä meitä Kopla faneja varmaan se pari onnikallista tulee. Aurikokatsomossa lienee meidän "loppusijoituspaikka". Kyllä Leidit on tulossa. Joutuu jo vähä toppuuttelemaan. Oishan tossa toi kotipeli ensin😊

Jotain on pakko sanoa Koresta. Mies on kyllä itselleni edelleen eniten tunteihin mennyt pelaaja. Ja aina paras pelaaja. En voi koskaan unohtaa tuota rankkaa vuotta Hyvinkään Tahkon surmanluotivuonna. Ja Tahkon loistavaa taistelua Jomaa vastaan, joka ratkesi viimeisessä pelissä. Viimeinen lehdistötilaisuus Joensuussa kauden loputtua ja Hyvinkään pudottua oli kyllä niin tunteellinen , kun parhaana palkittu Kore kertoi tuntojaan kaudesta.

Jomalla ja Korella on varmaan jokin erikoinen säie näin ainakin itse sen koen, että vaikka Joma häviäisikin mestaruuden, niin todella suon sen Korelle ja Koplalle. Toisaalta tiedän sen, että Kore varmasti ymmärtää sen, että maailma ei kaadu, jos mestaruutta ei tulekkaan.

KPL on uskomattoman hieno seura ja samaten sen kannattajat. Minusta oli todella hienoa, että tässä sarjassa ei ole lähdetty toisten moittimiseen ja toivon, että se jatkuu tämän sarjan.Minusta sarja on kummankin joukkueen hienojen kannattajien arvoinen.

Ja tietysti ollaan paikalla kaikissa peleissä.

Paljon on puhuttu joukkueiden nyky vireestä. On totta että Koplan ylempi loppusarja ei mennyt ihan runkosarjassa nähdyllä lennolla. KiPaa vastaan väännettiin oikein huolella (kiitos vielä KiPa). Sotkamo sarja on tuoreessa muistissa ( kiitos Jymy), todellisten painien ja paineiden kautta Kopla näytti että sitä päätä ja tahtoa löytyy. Timantit syntyy paineessa ja näiden vaikeiden vaiheiden jälkeen uskon että ollaan valmiimpia finaaleihin kuin koskaan. Vimpeli oli Jomaa vastaan yllättävän kesy ja aseeton. Osaamisesta kulta ei jää kiinni. Voittaja on se joka pystyy sen suorituksensa pitämään finaalipaineessa lähellä normaali tasoa. Alkais jo😊

Paljon on puhuttu joukkueiden nyky vireestä. On totta että Koplan ylempi loppusarja ei mennyt ihan runkosarjassa nähdyllä lennolla. KiPaa vastaan väännettiin oikein huolella (kiitos vielä KiPa). Sotkamo sarja on tuoreessa muistissa ( kiitos Jymy), todellisten painien ja paineiden kautta Kopla näytti että sitä päätä ja tahtoa löytyy. Timantit syntyy paineessa ja näiden vaikeiden vaiheiden jälkeen uskon että ollaan valmiimpia finaaleihin kuin koskaan. Vimpeli oli Jomaa vastaan yllättävän kesy ja aseeton. Osaamisesta kulta ei jää kiinni. Voittaja on se joka pystyy sen suorituksensa pitämään finaalipaineessa lähellä normaali tasoa. Alkais jo😊

Minusta molemmat joukkueet vaikuttavat nyt olevat kauden parhaassa vireessään. Olen samaa mieltä, että Kopla on tuon Sotkamo-sarjan väännön jälkeen valmis voittamaan mestaruuden, koska nyt on koettu ylämäkiä ja alamäkiä, ja selvitty painetilanteista voittajina. JoMa:lla on ollut enemmän aikaa palautua, mutta minusta on hyvä vaan, että ensimmäinen peli tulee jo sunnuntaina, koska pelituntuma ei voisi olla parempi ja pelataan kotikentällä. Sotkamo-sarjan ensimmäinen peli oli aika hermostunutta, mutta nyt uskon Koplan jatkavan samoilla höyryillä sunnuntaina ilman ylimääräistä jännitystä.

Ehkä tämä on levosta huolimatta JoMa:lle vaikeampi tilanne, koska he ovat olleet pelaamatta maanantaista lähtien? Siinä on suurempi vaara, että lataus peliin menee yli, kun videoita on katsottu yötäpäivää ja tämä on kuitenkin uusi tilanne monelle pelaajalle.

Spekuloida voi maailman tappiin, mutta kova luotto on omaan joukkueeseen. Kopla pelasi torstaina kauden parhaan pelinsä ja avainpelaajat olivat liekeissä. Vaikea uskoa, että nyt ”tahnattaisiin” kovin pahasti, vaikka JoMa olisi kuinka hyvä ulkona.

Viimeksi muokattu:
Nyt on aika toimia, jos haluu tuota Joensuussa pelattavaa finaalia tulla kattomaan! Pääkatsomo alkaa olla sold out ja aurinkokatsomoonki lippu kannattaa ostaa etukäteen, jos mielii toista finaalia päästä kattoo :)

Värikkäitä finaaleja toivoen, ei mitään buddy buddy meininkiä.

En ole ihan varma onko Kpl niin suuri suosikki kuin täällä arvellaan. Mutta jos on niin on, hyviä tyyppejä porukka täynnä. Mitä nyt Latvalan Masa näyttäisi ottavan urheilun välillä aika kepeästi👍

Nuo ostojoukkue puheet kuuluvat jo lähinnä 60 luvulle. Esim. JoMassa Jussila, Kivinen, Rautiainen, Litmanen, Kemppaiset, Niemi, Kettunen,Piiroinen, Hänninen ovat pelanneet osa koko ikänsä ja osa 5-10 vuotta.

Minulle he ovat jo Jomalaisia. Puhtimäki eka vuottaan mutta syytönhän hän siihen on.

Kpl hankki Koren mutta jonkunhan jokeritykkinä on oltava, muuten pitkäikäisiä Kopla miehiä porukassa runsaasti.

Harmi että jälleen finaaleissa nuo viikon tauot, kai niitä olisi voinut vaikka la-ke päivinä voinut pelata kun ei Ylen lastenohjelmien ja uusintojen takia nyt tarviis joustaa. Mutta näillä mennään.

Parempi voittaa joten onnea JoMa.

Nyt on aika toimia, jos haluu tuota Joensuussa pelattavaa finaalia tulla kattomaan! Pääkatsomo alkaa olla sold out ja aurinkokatsomoonki lippu kannattaa ostaa etukäteen, jos mielii toista finaalia päästä kattoo :)

Hienoa, että ennakkomyynti vetää. Taidetaan jokaisessa finaalissa mennä 4500 katsojaan. Siinä nähdään, kuinka hieno asia tämä on myös Superpesikselle, että finaalissa on Kopla ja JoMa. Näkyvyys on ihan erilaista, kun noissa ”klassikoissa”.

Toiseen finaaliin jäljellä 55 numeroitua paikkaa eli 97,8% pääkatsomon paikoista jo myyty.

Värikkäitä finaaleja toivoen, ei mitään buddy buddy meininkiä.

En ole ihan varma onko Kpl niin suuri suosikki kuin täällä arvellaan. Mutta jos on niin on, hyviä tyyppejä porukka täynnä. Mitä nyt Latvalan Masa näyttäisi ottavan urheilun välillä aika kepeästi👍

En mä usko, että selkään taputellaan, kun vasta viimeisen pelin jälkeen. Eiköhän ainakin Lehtimäki ja Koplan kaari jonkun sanaharkan saa aikaan.

Kopla on kotiedun verran suosikki, mutta kyllä puntit ovat tasan 50-50. Taisi kertoimet olla jopa vähän JoMan mestaruuden puolella. Luulen, että Kopla voittaa huomenna ja JoMa viikon päästä lauantaina Kerubilla, jonka jälkeen aletaan katsomaan mihin tämä kääntyy.

Latvis Masa ottaa itseasiassa nykyään urheilun aika tosissaan, kun meinasi olla turhan paljon loukkaantumisia Kiteen vuosina. Vastakkain on varmaan sarjan kaksi urheilullisinta joukkuetta 👍

Joe

Hienoa, että ennakkomyynti vetää. Taidetaan jokaisessa finaalissa mennä 4500 katsojaan.

Mun mielestä Mehtimäelle ei sovi, kuin se 2500 katsojaa pääkatsomoon. Ja aurinkokatsomoihin n. 500 per katsomo. En oo varma mut epäilen lisäkatsomoita. Mut meen varmistaa sen iha just😁

Mun mielestä Mehtimäelle ei sovi, kuin se 2500 katsojaa pääkatsomoon. Ja aurinkokatsomoihin n. 500 per katsomo. En oo varma mut epäilen lisäkatsomoita. Mut meen varmistaa sen iha just😁
Oikeassa olet. Pääkatsomoon 2 500 ja kuhunkin aurinkokatsomoon 500.

Lake kirjoitti: ` Vastakkain varmaan kaksi urheilullisinta joukkuetta` Millähän sinä tuonkin perustelet?

Urheilullisuus lienee arvioitu mutulla, kehonkoostumusta mittaamalla ja rasvaprosentilla erityisesti. Molempien joukkueiden kaikki pelaajat ovat myös juosseet cooperin testin kahteentoista minuuttiin.

En mä usko, että selkään taputellaan, kun vasta viimeisen pelin jälkeen. Eiköhän ainakin Lehtimäki ja Koplan kaari jonkun sanaharkan saa aikaan.

Kopla on kotiedun verran suosikki, mutta kyllä puntit ovat tasan 50-50. Taisi kertoimet olla jopa vähän JoMan mestaruuden puolella. Luulen, että Kopla voittaa huomenna ja JoMa viikon päästä lauantaina Kerubilla, jonka jälkeen aletaan katsomaan mihin tämä kääntyy.

Latvis Masa ottaa itseasiassa nykyään urheilun aika tosissaan, kun meinasi olla turhan paljon loukkaantumisia Kiteen vuosina. Vastakkain on varmaan sarjan kaksi urheilullisinta joukkuetta 👍

Sori, tarkoitin juur sitä kun luin Masan jutun oliko Urheilulehti tai joku muu. Näyttäs olevan karjalan kielellä dedicated man eli vaarallisin vastustaja JoMan kannalta.

Ehkäpä edellä viitataan urheilullisuudella siihen, että molemmat finalistit keskittyivät ottelusarjoissaan urheilusuorituksiin, ja peräkammaripoikamainen kukkoilu, vihanpito ja kylätappelu loisti poissaolollaan.

Muuten olen sitä mieltä, että pelkästään viikonloppuna pelaaminen sammuttaa ikävällä tavalla finaalien hurmosta ja lienee pelaajillekin urheilullisesti hankala rytmi. Kouvola osoitti tällä viikolla, että arkena 16.30 alkavaan otteluun saadaan erittäin suuri yleisömäärä. Vieraskannattajien määrät ovat joka tapauksessa pieniä, joten niillä ei ole kovin suurta merkitystä, varsinkin kun etäisyydet ovat yleensä pitkiä.

Aurinko laskee ensi keskiviikkoba Kouvolassa 22 min aiemmin kuin viime keskiviikkona eli 19:45.

Jos sattuisi sateinen päivä niin 1630 alkava ottelu voisi olla haasteellista saada turvallisesti loppuun jos ottelu yhtään venyisi.

Kyllä syyskuun ekan viikon jälkeen viikonloppu on aika lailla ainut mahdollisuus luulen mä

Aurinko laskee ensi keskiviikkoba Kouvolassa 22 min aiemmin kuin viime keskiviikkona eli 19:45.

Jos sattuisi sateinen päivä niin 1630 alkava ottelu voisi olla haasteellista saada turvallisesti loppuun jos ottelu yhtään venyisi.

Kyllä syyskuun ekan viikon jälkeen viikonloppu on aika lailla ainut mahdollisuus luulen mä
Totta, ja tavallisestihan finaalit on pelattu Kouvolaa ja Joensuuta pohjoisemmassa.

Siinäpä jälleen yksi syy, miksi olisi aika ryhtyä vakioimaan pesäpallo-otteluiden kestoa.

Lake kirjoitti: ` Vastakkain varmaan kaksi urheilullisinta joukkuetta` Millähän sinä tuonkin perustelet?

Jos miettii puhtaasti juoksuvoimaa, niin eiköhän JoMa ja Kopla ole kaksi sarjan nopeinta joukkuetta, kun katsoo numeroita 1-9? Kopla palkkasi mm. juoksuvalmentajaksi tälle kaudelle ex-huippujuoksijan Ari Pakarisen, joka on saanut entisestään lisää tehoja ja vauhtia pelaajiin.

Jos taas miettii loukkaantumisia niin JoMa ja Kopla ovat säästyneet vähemmällä, kun Vimpeli ja Sotkamo. Huonoa tuuria kyllä, mutta ehkä asioita tehdään myös taustalla paremmin?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.