Selvästi ja selvästi. Se on on venyvä käsite. Itse ajattelen, ettei Kenttäaho ole Lainetta paljon hitaampi juoksijana, mutta ehkä "selvästi" hitaampi etenijänä. Tuuva totesi Kenttäahosta, että nopeudessa hän on ottanut talven aikana steppiä ylöspäin. Hidashan hän ei ikäisekseen ole ollut aiemminkaan. Edellä oli puhetta nuorten pelaajien "kouluttamisesta" pelien kautta, joskus jopa pelin voittamisen kustannuksellakin. Jos tällaisen näkökulman hyväksyy, niin tämän päivän ottelu on juuri sellainen, jossa voi tuon tarkoituksen ottaa hallitusti käyttöön. Perttu on numerolla 7 harvoin joutunut kärkietenijän rooliin eikä sellaista ole ollut poikien superissa eikä ykköspesiksessäkään, kun ei hän niitä otteluja ole tänä kesänä juurikaan pelannut. Käsittääkseni hänellä ovat kaikki lyöntivariaatiot käytössään. Veikkaan kuitenkin, ettei "koulutus" mene niin pitkälle, että hän saisi useasti yrittää väkisin. No, ehkä toisella jaksolla, jos siihen taulun lukemat antavat varaa. Jos Perttu on koulutettavana, niin on myös Laine, jos pääsee Perttua vaihtamaan. Tosin Laineen rooli oli poikien superpesiksessä vaihtaa kakkosena Likanderia. Mielenkiintoista on nähdä, kummassa kärjessä Pesu otetaan käyttöön. Oma veikkaukseni on, että tänään saattaa kakkoskärki olla ratkaisevassa roolissa.Jännä nähdä miten kenttäaho pärjää ykkösenä. Itse olen ymmärtänyt, että hän on kyllä nopea, mutta selvästi Vartamaa ja Lainetta hitaampi. Olisiko yksi idea säästellä Laineen ja Vartaman jalkoja, kun kesä on pitkä. Jos Vartaman etenijäkuninkuutta ajatellaan, niin juuri tällaisissa peleissä on mahdollisuus tuoda useita juoksuja, numerolla 7 se on jo vähän vaikeampaa.
Muuten. löytyykö mistään enää kunkin pelaajan uran aikaiset sisäpelinumero- ja ulkopelipaikkatilastot. Ennen ne olivat Pesiksen maailmassa nähtävänä, mutta nyt en uudesta tulospalvelusta enää niitä löytänyt.