Mitä pelistä voi päällimmäisenä sanoa? Pitkäsen paluu on nyt onnistuneesti tehty ja tästä on hyvä jatkaa. Heitto ei vielä lähde. Näyttäisi tekniikka muuttuneen tai sitten vain heittää hyvin varovaisesti. Mäentausta menee kentälle hyvin, mutta nopeus ei enää ole parhaiden päivien veroinen. Laine on etukentällä todella hyvä ja mailan varressakin ihan ok. Mielestäni häntä on vaikea syrjäyttää. Jasperi pelasi nyt Ruuskan edessä ja syystäkin. Nopeus on minun silmissäni kasvanut. Nikkanen korvannee Hämäläisen jatkossa. Mutta kenet V Luoma syrjäyttää? Kinnusenko? Saukko on vielä näkemättä, mutta hyvin saa pelata, jos haluaa kuulua ihanne kokoonpanoon.
Pitkänen ei ole pelannut vuoteen ja heittänyt vasta muuteman kuukauden, joten ei tuo voi olla näkymättä. Pääasia on kuitenkin, että pelilupa on saatu ja nyt tuota pelituntumaa pääsee hankkimaan. Hyvä, että Elias sai tämän HP-pelin pohjalle ennen tuota ensi viikonloppua, kun pelataan kaksi kärkipeliä. Veikkaisin, että Pitkänen syöttää toisen ja Vainio toisen.
Kokoonpano kysymykset ovat mielenkiintoisia ja muutemia ajatuksia hallipelien perusteella:
- Valtteri Luoma vs Eemeli Laine on mielenkiintoinen vastakkainasettelu, koska minunkin mielestä Laine on vakuuttanut ykkösvahtina ja tämä tarkoittaa, että Vatulle olisi mietittävä toinen pelipaikka. Vatu on kuitenkin niin hyvä pelaaja, että hän kuuluu ehdottomasti ulkokentälle ja tuolla heittokädellä hän tekee varsinkin Koplan takatilanteesta paremman.
- JymyJusseja vastaa Tuuva kokeili Arttu Ruuskaa jokerina ja tämä oli minusta ihan toimiva vaihtoehto, koska Ruuska on todella hyvä jokeri: nopea, pystyy vaihtamaan ja myös ihan uskottavasti kotiuttamaan.
- Mäentausta pelasi todella hyvän viime kauden ja nytkin menee kentälle kovalla itseluottamuksella, mutta olen myös hieman huolissani, että liikkuuko jalat riittävän kovaa nimenomaan ykköstilanteessa ja kolmoselta kotiin. Tietysti maaliskuussa ei tarvitsekaan olla parhaassa juosukunnossa, mutta viime syksynä jäi mieleen, että Tommi hävisi pesänvälejä ihan kohtalaisilla lyönneillä, jotka Vartama, Ruuska tai Pesu olisi ehkä voittanut.
- Jasperi Luoma on minunkin mielestä pelannut hyvät talven ja oikeaan saumaan, koska tuntuu, että Japin kehitys on vähän polkenut paikallaan ja paikka kokoonpanossa alkaa olemaan vaarassa. Hän on kuitenkin todella monipuolinen pelaaja.
- Nikkanen oli tänään huilivuorossa, mutta hän on myös ollut vakuuttava hallipeleissä ja kunnossa ollessaan on tärkeä palanen koosteessa. Metu on joukkueen paras koppari, mutta edelleen olen huolissani, että kuinka paljon häntä kannattaa peluuttaa kopparina, että mies pysyy kunnossa.
- Juha Korhonen pelasi tänään ensimmäisen pelinsä ja hänellä on selkeä rooli kakkoskärjen tilanteen tekijänä ja kotiuttajana Wahlstenin jälkeen, jos Nikkanen on kopparina. Periaatteessa tuo "kolme kanuunaa" (Wahlsten, Nikkanen ja Korhonen) jokeripaidassa on mahdollinen, mutta onko siinä järkeä? Mä luulen, että Kore ei rupea kiukuttelemaan, jos häneltä jää runkosarjan pelejä väliin ja itseasiassa se on varmaan kaikkien etu.
- Matti Saukko lähtee tietysti aika takamatkalta tähän kauteen ja tuntuu, että miksi ihmeessä Tuuva peluuttaisi tulevaisuuttakin ajatellen ennemmin Saukkoa, kun esim. Aapo Kinnusta, Eemeli Lainetta tai Jasperi Luomaa. Ei se kuitenkaan tarvitse, kun Patrik Vartaman loukkaantumisen niin Saukko on taas äärimmäisen arvokas pelaaja.
1. Mäentausta, 2K
2. Vartama, 2P
3. Kinnunen, 3V
4. Latvala, 2V
5. Nikkanen, 3K
6. Luoma J, 3P
7. Laine, S
8. Pitkänen, L
9. Luoma V, 1V
10. Wahlsten
11. Korhonen
12. Ruuska
Tulevalla kaudella pelataan (Supervuoron poistumisen jälkeen) paljon enemmän kotareita, kun aikaisemmin ja tämä tarkoittaa sitä, että kotiuttamisen merkitys korostuu. Koplalle on laittaa lyömään esim. tällä koosteella: Wahlsten, Latvala, Nikkanen, Korhonen ja Pitkänen. Tämä laajuus on minusta vahvuus ketä tahansa vastustajaa vastaan Superpesiksessä, vaikka tietysti muillakin on kovia lyöjiä.