Heikko suoritus Koplalta hävitä tämä peli, joka oli täysin hanskassa. JoMa sai kahdeksassa sisävuorossa aikaan 8 kolmostilannetta, josta se löi yhden juoksun ja yhden Kopla antoi harhaheitolla. Tällaista peliä ei pitäisi pystyä häviämään, mutta eilen se tehtiin ihan itse. Käytännössä Ville Väliaho voitti eilen yksin Koplan, josta tietysti hänelle propsit, mutta Koplan kaaripeli oli aivan surkeaa. Alussa yritettiin huutaa noita 80cm syöttöjä pois, mutta Muuraisella on totutusti matala linja ja sitten niihin vaan lyötiin. Oikeastaan tämän pelin käänekohta oli suuri tuo Nikkasen Supervuoroparin lyöntivuoro palottomaan tilanteeseen, jossa Nikkanen levitti, kaikki etenivät ja lopputuloksena kolme paloa. Paljon olen Iiro Haimia kehunut, mutta eilen myös hän antoi Väliaholle kaikki avaimet sotkea Koplan peliä ja vei myös Koplan pelinjohtoa 6-0.
En tiedä, että oliko tämä kooste pakon sanelemana tällainen, mutta toivottavasti viimeinen kokeilu kolmella lyöjäjokerilla. Eilen nähtiin, että kuinka tärkeä pelaaja Ville Pesu on tälle joukkueelle ja Kopla tarvitsee ehdottomasti vähintään yhden etenijäjokerin koosteeseen. Tilannetta kyllä pystytään luomaan, mutta peli pyörii huonosti ja en muista milloin Janne Kivipelto olisi jätetty näin monta kertaa välistä. Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että Koplan paras kooste on se, jossa Pesu ja Mäentausta ovat molemmat jokereina.
Aina pitää jotain positiivistakin löytää. Iiro Nokkala on todella hyvässä vireessä, kuten minusta myös Jasperi Luoma, joten Haimilla on kyllä vaihtoehtoja rakentaa koostetta. Jollain oli Matti Latvala ikävä, mutta minä en eilen oikeastaan huomannut hänen puuttumistaan. Ensimmäisellä jaksolla JoMa sai juoksun harhaheitolla, mutta on niitä joskus heittänyt myös Latvala, joten kokonaisuutena homma toimi hyvin. Eihän JoMa saanut sisäpelissään oikeastaan yhtään mitään aikaan, koska Kopla sai heidän vaihtolyöjät täysin kiinni.