Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2021

Löppösen peliuran jatko on minulle myös arvoitus. Mahdollistaako kadettikoulu pelaamisen missään ? Toivottavasti jatkaa jossain.

Eikös se Vilander ole juuri lopettelemassa kadettikoulua ja on kolme viimeistä kesää pelannut superia. Joten ei kait se pelaaminen jossain nyt mitenkään mahdotonta ole.

Kuulin eilen ensimmäisen kerran KPL:n uuden kannustuslaulun. Menevä biisi varmaan, vaikka ei tyylilajillisesti yhtään makuuni. Mutta mikä oli minun ja vieressäni biisin soidessa seisseen entinen Kiteen Urheilijoiden sarjajyrän mielestä ongelma: sanoista ei saa juuri mitään selvää. Olisiko sanoitus saatavana jossakin?
Eihän näiden nykyajan kappaleiden sanoista tahdo tosin saada muutenkaan selvää. Niin sanottu artikulaatio on niin vaatimatonta.
Taidan pitäytyä jatkossakin Olavi Virrassa, Roy Orbisonissa ja muissa selkeästä ääntävissä artisteissa.

Kuulin eilen ensimmäisen kerran KPL:n uuden kannustuslaulun. Menevä biisi varmaan, vaikka ei tyylilajillisesti yhtään makuuni. Mutta mikä oli minun ja vieressäni biisin soidessa seisseen entinen Kiteen Urheilijoiden sarjajyrän mielestä ongelma: sanoista ei saa juuri mitään selvää. Olisiko sanoitus saatavana jossakin?
Eihän näiden nykyajan kappaleiden sanoista tahdo tosin saada muutenkaan selvää. Niin sanottu artikulaatio on niin vaatimatonta.
Taidan pitäytyä jatkossakin Olavi Virrassa, Roy Orbisonissa ja muissa selkeästä ääntävissä artisteissa.

YouTube-videon kuvauksesta löytyy sanat:

Kuka muka haluu olla jonkun muun kaa, me ollaan KPL,
käännä rotsi vielä ehdit sielus pelastaa, me ollaan KPL,
valettu betonista KPL,
kaikkien unelmista KPL,
isoista uhrauksista KPL,

K-P-L

Tompan terassilta vauhtia nappasit, me ollaan KPL,
ja astaloon dumaria vertasit, me ollaan KPL,
valettu betonista KPL,
kaikkien unelmista KPL,
isoista uhrauksista KPL,

K-P-L

Koplakuume käy aina hurjemmaks, me ollaan KPL,
tähän tautiin ei auta ees Zithromax, me ollaan KPL,
valettu betonista KPL,
kaikkien unelmista KPL,
isoista uhrauksista KPL,

K-P-L

Katsomossa huudat muiden kanssa hosaa hosaa, me ollaan KPL,
lämpö nousee saletisti sataa taikka blosaa, me ollaan KPL,
valettu betonista KPL,
kaikkien unelmista KPL,
isoista uhrauksista KPL,

K-P-L

Eikös se Vilander ole juuri lopettelemassa kadettikoulua ja on kolme viimeistä kesää pelannut superia. Joten ei kait se pelaaminen jossain nyt mitenkään mahdotonta ole.

Mielellään minä näkisin Löppösen etenemisvauhtia vielä Koplassa.

Ossilla oli muuten v. 2020 parempi kotiutusprosentti kuin Jere Dahlströmillä, 49.4% vs. 45.8%.

Kumpi kotiutti sitten parempia etenijöitä, niin siihen on helppo vastata.
Tuohon prosenttiin ei taida vaikuttaa viimeisellä laittomaksi lyödyt lyönnit jos olen oikein ymmärtänyt. Niitä tuli Ossille tänä kesänä ainakin kolmekymmentä jos ei enemmänkin ja ne ei ollut mitään pieniä laittomia vaan lyönti oli paikoin todella hukassa. Dahlströmin vastaavia en tiedä yhtään mutta heikompi kotiuttaja teillä ensi kaudella on 95% varmuudella.

Tuohon prosenttiin ei taida vaikuttaa viimeisellä laittomaksi lyödyt lyönnit jos olen oikein ymmärtänyt. Niitä tuli Ossille tänä kesänä ainakin kolmekymmentä jos ei enemmänkin ja ne ei ollut mitään pieniä laittomia vaan lyönti oli paikoin todella hukassa. Dahlströmin vastaavia en tiedä yhtään mutta heikompi kotiuttaja teillä ensi kaudella on 95% varmuudella.

onko noissa nyt niin valtavia eroja? Kun paloissahan ne ne viimeisen laittomat näkyvät. tai siis kyllä niitä ykköspaloja Meriläiselle tulee enemmin mutta kokonaispalot aika samoissa samoin kuin kotiutusteho.
1599735765607.png

1599735792257.png

Kotiutuksissa Meriläisellä parempi prosentti (49,4% vs 45,8%) kokonaispalomäärät suhteessa lyöntivuoroihin ovat aika samalla tasolla. Meriläisellä syntyi kaikkiaan 0,82 paloa lyöntivuoroa kohti ja Dahlströmillä 0,84.

Meriläisellä 29 takapaloa ykköselle 124 lyöntivuorolla = 23,4% ja Dahlströmillä 22/139 = 15,8%

Eli Dahlströmin lyöntivuoroilla syntyi enemmin paloja mutta Meriläinen paloi itse useammin ykköselle.
1599736078326.png

Mennyt ei vaan ole tae tulevasta joten jää nähtäväksi sitten todellinen taso jos siirto tapahtuu.

Viimeksi muokattu:
TeMe
V

Käsittääkseni Vilander on ollut Maasotakoulussa Lappeenrannassa eikä Kadettikoulussa Helsingissä. Kertoi jo keväällä Etelä-Saimaan haastattalussa, että palaa ensi kaudeksi Kankaanpäähän.

Käsittääkseni Vilander on ollut Maasotakoulussa Lappeenrannassa eikä Kadettikoulussa Helsingissä. Kertoi jo keväällä Etelä-Saimaan haastattalussa, että palaa ensi kaudeksi Kankaanpäähän.

Mun käsittääkseni ja lehtitietojen perusteella Vilander on ollut Maasotakoulussa suorittamassa aselajiopintojaan

ja 2019 Satakunnan Kansa on otteluraportissaan puhunut Kadetti Vilanderista joten kyllä mä luulen, että Vilander käy kadettikoulua

Viimeksi muokattu:
onko noissa nyt niin valtavia eroja? Kun paloissahan ne ne viimeisen laittomat näkyvät. tai siis kyllä niitä ykköspaloja Meriläiselle tulee enemmin mutta kokonaispalot aika samoissa samoin kuin kotiutusteho.
katso liitettä 642
katso liitettä 643

Kotiutuksissa Meriläisellä parempi prosentti (49,4% vs 45,8%) kokonaispalomäärät suhteessa lyöntivuoroihin ovat aika samalla tasolla. Meriläisellä syntyi kaikkiaan 0,82 paloa lyöntivuoroa kohti ja Dahlströmillä 0,84.

Meriläisellä 29 takapaloa ykköselle 124 lyöntivuorolla = 23,4% ja Dahlströmillä 22/139 = 15,8%

Eli Dahlströmin lyöntivuoroilla syntyi enemmin paloja mutta Meriläinen paloi itse useammin ykköselle.
katso liitettä 644

Mennyt ei vaan ole tae tulevasta joten jää nähtäväksi sitten todellinen taso jos siirto tapahtuu.
Nyt oli niin paljon faktaa yhteen viestiin sisällytetty että iso 👍. Palojahan tulee väkisin kun haastetaan ulkokenttää, Ossilla oli pelejä joissa ei onnistunut haastamaan ulkokenttää ollenkaan, lyönnit karkaili pitkin sarkkirantaa eikä pallotytöt tai pojat ole vieläkään löytänyt kaikkia palloja.

Missä lie pelaa mutta Dalla ei ole ainakaan lopettamassa vielä.

Jyväskylä - Siilinjärvi
Jyväskylä - Vimpeli
Jyväskylä - Tampere
Jyväskylä

Keitä junioreita nostettaneen ykkösen rinkiin? Itse veikkaan Jiri Joukaista, Elias Pitkästä ja Miki Likanderia. He ovat Koplan vastineita Jymyn Kalle Kuosmaselle ja Aapo Komulaiselle ja ovat todennäköisesti ensi vuonna riittävän hyviä ykkössarjan peleihin ainakin, mutta onko niitä saatavilla esim. Jyväskylän seudulta? Lahti olisi tuohon tarpeeseen sopinut erinomaisesti. No, ehkäpä ykköseen ei löydy tarpeeksi halukkaita ja Lahti voisi silloin tulla kyseeseen ja mielestäni ennen kuin esim. Jyväskylän Kiri.

Ei kenenkään yllätykseksi Arttu Ruuskan sopimus on vahvistunut:

Superpesiksen loppuottelija, ensi lauantaina kautensa päättävä KPL rikkoo kuitenkin kaavaa ja vahvisti Kouvolan Sanomille Arttu Ruuskan kaksivuotisen sopimuksen.

KPL esitteli Ruuskan, 23, jo sunnuntaina Kouvolassa toisen loppuottelun yhteydessä yhteistyökumppaneilleen järjestetyssä tilaisuudessa.

Eikös se Koplan johtokunnan jäsen ole näitä sopimuksia paljastellut täällä jo aikoja sitten? Ja nyt tuolla ottelu-ketjussa kertoo Laakson siirtyvän Sotkamoon.

Eikös se Koplan johtokunnan jäsen ole näitä sopimuksia paljastellut täällä jo aikoja sitten? Ja nyt tuolla ottelu-ketjussa kertoo Laakson siirtyvän Sotkamoon.

Hakki taisi kuitenkin vaan sponsori olla :)
Mutta kyllähän mies tietää, nyt vain virallinen leima alla.

Tono Sotkamossa onkin sitten erittäin mielenkiintoinen juttu monesta syystä.

Ens kauden jälkeen loppuu Vainionpään sopimus.Kyllä sekin rahaa tottelee.Toinen juttu on sitten tuo Arttu Ruuskan velipoika.Kuvion tekee mielenkiintoiseksi Artun tulo Koplaan.Silläkin on sopimusta Vimpelin kanssa vielä.Mutta sitten joskus.Aika paljon noita keskusteluja käydään paljon ennen sopimusten loppumista.Piirit on pienet tässä lajissa.Saahan sitä ajatuksia heittää ilmoille ja ehkä niissä on aina pieni totuus taustalla...😂

Eipä nuo multijokerit ole tae menestykseen.Aika moni lyöjäjokereista on parin vuoden päästä lopettelemassa.Kaksi Korhosta, Jere, Mäkelä muun muassa.Uusille tulee paikkoja.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.