Tiedän,että tämä viesti taas herättää tunteita, mutta ihan alkuun totean, että olen varmasti ensimmäisenä myöntämässä jos olen väärässä. Ja toiseksi olen mielelläni väärässä tämän asian suhteen. Olisihan se huikea tarina, jos 44-vuotias noviisi ottaisi paikan mestaruutta tavoittelevan jengin linjasta puhtaasti pelillisten syiden takia, eli olemalla parempi kuin haastajansa. Mutta kun täällä esitetään vahvoja ja perusteltuja mielipiteitä asioista, niin kaipa sitä voi niin sanotusti kantaa kortensa kekoon. Minulla ei nimittäin ole tuota luottamusta siihen, että Kohonen pärjää varmasti ulkopelissä, etenkään hallipelien ja treenien perusteella. Perustelut: kyseessä on 44-vuotias pelaaja, joka on linjassa täysi noviisi, käytänössä siis debytantti. Linjassa ei riitä kova heittokäsi yhdistettynä lukkarin tontilta hankittuun pelinlukutaitoon, jos jalat ei riitä. Tarvitaan nopeita reaktioita sekä räjähtävyyttä liikkeelle lähdöissä. Näitä ominaisuuksia Kodella ei enää tänä päivänä ole, ei vaikka kuinka menneitä muistelisi. Ja siksi aika ajoi ohi lukkarin hommissa. Kun pelinluku ja kova käsi eivät enää riittäneet, oli aika siirtyä ykköspesikseen. Kun lueskelee kommentteja yhden lajihistorian parhaan linjapelaajan - Sami Haapakosken - otteista viime kaudelta, niin niissä nousee esiin, etteivät jalat enää tahdo riittää. Mutta kuten sanoin, todellakin toivon, että Haapakoskea 6 vuotta vanhemman Toni Kohosen jalat riittävät siihen, että ehtii pallojen eteen ja alle riittävän nopeasti, jotta voi käyttää kovaa heittokättä, joka ei liene kuitenkaan ole enää aivan huippuvuosien tasolla. Mutta onneksi tämä ei ole uskon asia, vaan kesän kovat pelit ja kelit kertovat minkä joukkeen linja tekee tarvittavat palot. Siihen asti on vain erilaisia mielipiteitä ja arvailuja. Oma arvaus on, että kohdille tulevat jäävät räpylään suht varmasti, mutta kurotusta vaativat viuhuvat ohi. Uskallan tämän arvion heittää, vaikka kyseessä on kaikkien aikojen pesäpalloilija.