Toli toli. Mltä muutakaan?Tolihan katsojille suunnattu kilpaurheilu on kulttuuritarjontaa? MItä muutakaan?
Viimeksi muokattu:
Toli toli. Mltä muutakaan?Tolihan katsojille suunnattu kilpaurheilu on kulttuuritarjontaa? MItä muutakaan?
Ohoh olet keksinyt saman mitä mun kummipoika. Matkiminen ja toistaminen on hauskaa!Toli toli. Mltä muutakaan?
No. Vähän ystävällismielistä kuittailua kirjoitusasusta nimimerkille, jolta tuollaiset lipsahdukset ovat perin harvinaisia.Ohoh olet keksinyt saman mitä mun kummipoika. Matkiminen ja toistaminen on hauskaa!
No. Vähän ystävällismielistä kuittailua kirjoitusasusta nimimerkille, jolta tuollaiset lipsahdukset ovat perin harvinaisia.
Totta, en vaan ymmärrä tätä epäsuhtaa mikä vallitsee eri kulttuurimuotojen välillä, miksi jonkun toisen ei tarvitse mukautua nykyaikaan vaan voidaan edelleen toimia ja elää kuten silloin kun telkkarissa oli yksi kanava, syötiin kotona ja viihdyttiin ulkona. Kaikki muut joutuvat sopeutumaan tähän markkinatalouteen, kysynnän ja tarjonnan lakiin. Itse olen sen verran yksioikoinen kaveri että mä mieluusti näkisin että kaupungin/kunnat keskittäisivät käytössä olevat voimavaransa niihin peruspalveluihin mitkä jo ihan laki määrää tai valtionhallinto on määrännyt kuntien hoitaa. Sitten jos jotain jää, ruvetaan miettimään näitä viihdykkeitä. Kirjasto ei ole viihdyke vaan eräs tärkeistä perustoiminnoista mikä tulee toki säilyttää, sillä voi olla ihmistä sivistävä vaikutus ja ehdottomasti se tarjoaa tasapuolistamista, kaikilla on pääsy ja oikeus tietoon mitä on tarjolla vaikka itsellä ei sitä mahdollisuutta olisikaan kotona tai töissä. Teatteri on puhtaasti viihdykettä.Silti olen sitä mieltä, että teattereitakin pitää rakentaa ja etenkin kirjastoja. Jos mentäisiin ihmisten mielihalujen mukaan niin rakennattaisiin vain paikkoja joissa on ilmaisia ämpäreitä. Aikaa myöten se johtaisi tilanteeseen jossa pesäpalloa ei enää pelattaisi koska kukaan ei osaisi lukea sääntöjä. Tai jos osaisi niin ei ymmärtäisi lukemaansa. Jäljelle jäisi vain nykyversiot antiikin Rooman sirkushuveista. Kouvolankin tapauksessakin näkyy se fakta pesiksestä että se ei vaadi kovinkaan kummoista infrarakentamista jolloin vanhallakin pärjää pitkään.
Typerä vastakkainasettelu tämä taide ja urheilu. Nämä taiteenmuodot, kuten draama, pyrkivät herättämään ajatuksia ja kertomaan jotain maailmasta (eli ovat muutakin kuin "puhtaasti viihdykettä"). Urheilu taas on kilpailullista liikuntaa, josta on omat erilaiset hyötynsä, ja urheilu katsottuna on lähtökohtaisesti "puhtaasti viihdykettä". Jos budjetti ei miellytä, kannattaa ottaa yhteyttä kaupungin johtoon.
Hienoa että Matti jatkaa, ehdottomasti #1 vaihtoehto. Ekohan toimi jo menneellä kaudella ns. katsomovalmentajana ja täten osana auttamassa toimivaa pelinjohtoa. Tämä tuntui toimivan hyvin ja toivotaan että sama jatkuu. Hyvä kakkonen tarvitaan, sillä saadaan monta "ilmaista" juoksua kesän aikana. Mehu on tässä erittäin hyvä, virheitä (=vapaa jää vetämättä tai vedetään liian hanakasti) tapahtuu minun silmämääräisellä arviolla huomattavasti vähemmin kuin valtaosalle superin kakkospelinjohtajista.
En ole koskaan superpesisjoukkueen treenejä nähnyt niin en tiedä miten siellä roolijako menee, mutta luotan siihen että Mehu oli taatusti tehtäviensä tasolla, saihan joukkue nyt mennellää kaudella hopeaa.Oliko Mäkinen parempi, kun Juhani Lehtimäki JoMa:ssa, Pasi Tyynelä Vimpelissä tai Teemu Körkkö Sotkamossa? Kaikella kunnioituksella Mäkistä kohtaan, mutta tässä meillä ei ollut etulyöntiasemaa, vaikka arvostan hänen työtään Koplan eteen.
Kakkospelinjohtajan rooli Koplassa on paljon enemmän, kun ”melan” heiluttaja kaarella, koska hänen vastuullaan on käytännössä lajiharjoitusten vetäminen koko kevät-talven, kun Iivarinen on töissä Alajärvellä. Kun Kopla haluaa kehittää ulkopeliään ja kiriä eroa kärkeen, niin sen on tapahduttava käytännössä kakkospelinjohtajan johdolla.
Ei hitto lähteekö Melakin. Paha menetys! Onkohan ketään melaa enää vailla sopparia. Todella myöhään tässä on nyt lähdetty liikenteeseen hakemaan korvaajaa.
Kohta voi Sotkamoon perustaa erikoisseuran Sotkamon Etäpalloilijat. 😀Hartikaisesta hieman juttua KPL:n sivuilla. Mielenkiitoisin tieto oli mielestäni, että hän treenaa lajia Sotkamossa Kohosen kanssa.
Hartikaisesta hieman juttua KPL:n sivuilla. Mielenkiitoisin tieto oli mielestäni, että hän treenaa lajia Sotkamossa Kohosen kanssa.