Sanottiinhan tilaisuudessa kuitenkin että keskiviikkona tulee lisää tietoa tartuntatautilain piirissä olevista toimista kuten yleisörajoituksista, joita nyt myös tarkastellaan uudelleen nykytilanteen kannalta.
Minä olen antanut itseni ymmärtää asian niin, että toukokuussa linjattiin rajoitukset hallituksen toimesta heinäkuun loppuun ja siihen suositukseen on tehty tarkennuksia. Ja nyt tehdään päätöksiä/suosituksia elokuun alusta eteenpäin.50 hengen kokoontumisrajoitus jatkuu heinäkuun ajan
Tätä suurempia tilaisuuksia voi kuitenkin järjestää erityisjärjestelyin.www.is.fi
Menee nyt mielenkiintoisesti taas tämä kun tänään AVI päättänyt heinäkuun rajoituksista, siinä missä huomenna hallituksen on tarkoitus kertoa omista linjauksistaan samojen asioiden suhteen.
Ei se sitä tarkoita että muutosta välttämättä tulisi, mutta ehkä olisi ollut järkevää ensin kuunnella hallituksen uusin näkökanta ja vasta sitten käsitellä siellä AVI:ssa.
Minä olen antanut itseni ymmärtää asian niin, että toukokuussa linjattiin rajoitukset hallituksen toimesta heinäkuun loppuun ja siihen suositukseen on tehty tarkennuksia. Ja nyt tehdään päätöksiä/suosituksia elokuun alusta eteenpäin.
Eikös kokoontumisella ja tapahtumilla ole ollut tähänkin asti eri rajat. Kyl mä tulkkaan että elokuussa ei tulisi ylärajaa tapahtumille, mutta kahtotaan...
Toimittaja kysyi juuri kysymyksen asiaan liittyen ja Kosonen vastasi että elokuussa/syyskuussa rajoitus on edelleen sama, eli 500 ihmisen lohkoilla ja turvaväleillä mennään - varsinainen muutos on ilmeisesti se että tulee koskemaan myös sisätiloja.
En kyllä ymmärrä millä selvännäkökyvyllä nyt tehdään 3½ kuukauden päähän kantavia päätöksiä. Minkä ajatellaan muuttuvan 1.8. ja 1.10. välillä?
Samanaikaisesti baarien tanssilattioilla ei paljon turvaetäisyyksiä mittailla klo 02 viikon päästä jo.
Ei nämä nyt hirveästi vakuuta, että tässä joku kantava linja olisi.
Tuossahan sai vain yhdistykset. Liekkö Osakeyhtiöt saaneet muista yritystoiminnan rahoista.
Kyllä Liiton pitää jakaa joka euro seuroille tasapuolisesti piste.