Supervuoro Verkkolehti »

Kempeleen Kiri 2015

TammerFest

Vs: Kempeleen Kiri 2015

Kannattaa viimeseen asti välttää tätä ketjua. Kekin pahamaineinen keskustelupalsta on tehnyt paluun nyt Pesisforumille. Ja nimimerkin takaa huudellaan provoa informaatiosodan tavoin. Seuraa mustamaalataan jne. Tosin se huutelijoiden määrä on kovin vähäinen loppupeleissä, jos miettii että siellä Kekin pelissä on perusottelussa joku 300 katsojaa. Siis Keki kokoaa joukkueen puolet halvemmalla ja joka on Lipon kanssa samaa tasoa?Miksi sitten Keki ei pelaa jo superia, jos se pystyy kokoamaan huippujoukkueen puolta halvemmalla? Oot tainnut liikaa katsoa Moneyballia ja Brad Bitt on sun suosikki näyttelijä.

Piikku

Kekin hurja junioreiden kasvatustyö takaa, että joukkue voidaan kasata puolet halvemmalla. (Hyry,Pellikka,Koivisto,Korhonen,Hanhela)

Sami "Hozaa" Saloranta ja KeKi:n nousu ei lopu koskaan. Tätähän tämä on ollut liki 10 vuotta. Salorantaan kulminoituu koko KeKi:n miespesäpallo. Välillä sympatiat olleet Saminkin puolella, esim, ottelusarjassa Kankaanpäätä vastaan. Mutta vaikka nousu olikin tosi lähellä niin ei vain riittänyt. Siksi "Hozaa" nosti hetkellisesti kädet pystyyn kilpavarustelussa Lippoa vastaan. Tällä hetkellä Lippo vie tätä naapurusten kisaa aika selvästi.

phautala

Milloin kekin tiedotustilaisuus siirroista pidetään?Tulossa kuulemma pari todellista siirto paukkua!

Salorannan twiittauksen perusteella sanoisin, että tiedotustilaisuus on tällä viikolla. Pari oikein hyvää vahvistusta on siis tulossa Pellikan lisäksi.

joku

Etulukija sanoi:
Siis missä kohdin olen pillastunut? Sekö on pillastumista jos on eri mieltä kuin sinä? Minun puolestani saa kyllä kritisoida ihan ketä haluaa mutta kannattaa myös siihen varautua, että joku saattaa olla asiasta eri mieltä. Enemmän kait sinä tässä lippofanina tunnut olevan herkällä kun niin kekin asioita kritisoit. Kaippa tästä voisi päätellä, että Kempele koetaan edelleen uhkana Lipon leirissä.

Päättelet väärin koska itse en ole missään "Lipon leirissä" ja mulla ei ole mitään tekemistä joukkueen kanssa. Mun silmiini näytti siltä että suutuit kun kysyin Pellikan mahdollisesta pärjäämisestä jatkossa ja kyllähän sille kyselylle on perusteita koska mies on pitänyt välivuotta tällä tasolla. Mutta siis erehdyin suhteesi.

Minä olen yhtä lailla kannattanut taikka käynyt katsomassa sekä Kempeleen että Lipon pelejä plus lisäksi joitakin Suomisarjan pelejä, lähinnä Kiiminki ja Ii. Ja toivon että alueemme pesäpallo nousisi jopa ylimmälle sarjatasolle, mulle on sinänsä samantekevää mikä seura nousee, nautin kyllä alempien sarjojenkin peleistä. Ja hienoja kokemuksia olen saanut kokea, huippuna suomenmestaruuksia ja Lipon ja Kempeleen väliset väännöt ovat parhaimmillaan olleet oikeita kylätappeluita. Tällaista kaipaa.

Lipossa ja KeKissä on molemmissa joitakin piirteitä jotka minua jopa häiritsee, Lipon kohdalla oli esim pari vuotta sitten aivan liian laaja joukkue joka näkyi niin että osa hyvistä pelaajista ei edes päässyt peliin ja vaikkapa Tuukka Ylitalo katosi kuvioista kesken kauden (kun Meriläinen tuli joukkueeseen) eikä miehestä ole pahemmin sen jälkeen kuulunut juuri mitään. Vähän samantyyppistä saattaa käydä tälläkin kaudella joillekin pelaajille.

joku sanoi:
Etulukija sanoi:
Siis missä kohdin olen pillastunut? Sekö on pillastumista jos on eri mieltä kuin sinä? Minun puolestani saa kyllä kritisoida ihan ketä haluaa mutta kannattaa myös siihen varautua, että joku saattaa olla asiasta eri mieltä. Enemmän kait sinä tässä lippofanina tunnut olevan herkällä kun niin kekin asioita kritisoit. Kaippa tästä voisi päätellä, että Kempele koetaan edelleen uhkana Lipon leirissä.

Päättelet väärin koska itse en ole missään "Lipon leirissä" ja mulla ei ole mitään tekemistä joukkueen kanssa. Mun silmiini näytti siltä että suutuit kun kysyin Pellikan mahdollisesta pärjäämisestä jatkossa ja kyllähän sille kyselylle on perusteita koska mies on pitänyt välivuotta tällä tasolla. Mutta siis erehdyin suhteesi.

Minä olen yhtä lailla kannattanut taikka käynyt katsomassa sekä Kempeleen että Lipon pelejä plus lisäksi joitakin Suomisarjan pelejä, lähinnä Kiiminki ja Ii. Ja toivon että alueemme pesäpallo nousisi jopa ylimmälle sarjatasolle, mulle on sinänsä samantekevää mikä seura nousee, nautin kyllä alempien sarjojenkin peleistä. Ja hienoja kokemuksia olen saanut kokea, huippuna suomenmestaruuksia ja Lipon ja Kempeleen väliset väännöt ovat parhaimmillaan olleet oikeita kylätappeluita. Tällaista kaipaa.

Lipossa ja KeKissä on molemmissa joitakin piirteitä jotka minua jopa häiritsee, Lipon kohdalla oli esim pari vuotta sitten aivan liian laaja joukkue joka näkyi niin että osa hyvistä pelaajista ei edes päässyt peliin ja vaikkapa Tuukka Ylitalo katosi kuvioista kesken kauden (kun Meriläinen tuli joukkueeseen) eikä miehestä ole pahemmin sen jälkeen kuulunut juuri mitään. Vähän samantyyppistä saattaa käydä tälläkin kaudella joillekin pelaajille.

Niin ainahan on se mahdollisuus ettei Pellikka vanhalle tasolleen pääse mutta ensi kausihan sen lopulta näyttää. Sen verran tosin tiedän tulevista hankinnoista, että voi myös olla ettei Pellikka edes ulkokentällä pelaa. Mutta siis aina ykkössarjassa pelatessaan on ollut luotettava koppari ja tarvittaessa sen paikan myös uskoakseni hoitaakin jos kunnossa on. Lipon ja Kekin väliset kohtaamiset todellakin ovat olleet viime vuosina hienoja. Etenkin vuoden 2012 välierät oli todellinen taistelu ja molempien kannattajat varmasti kokivat tunteiden vuoristorataa. Lipossa vielä pelasi tämmöisiä suulaita ja "ärsyttäviä" persoonia kuin Joni Meriläinen, Jesse Väisänen, Eino Järvelä ja Sampo Nieminen. Hyviä pelaajia kaikki ja mukava niille oli katsomosta huudella. Myös Saloranta sai oman osansa lipon kannattajilta. Viime kausi taas oli hieman vaisu paikalliskamppailuiden osalta kun kaikki nämä tunteita herättävät pelaajat oli poissa ja Kempele pelillisesti niin paljon edellä. Huikeaa olisi jos Kempele ja Lippo ensi kaudella ratkaisisi toisen nousijan keskinäisessä pelissä. Siinä olisi varmasti tunnetta ja katsomo täynnä!

phautala

Noniin keki tosiaankin tiedottaa hankinnoista tällä viikolla.Jumprun tiskillä kuului sellaista tietoa että toinen kova nimi tulee pattijoen suunnalta siis viittasen lisäksi.Eli siirtopaukkua pukkaa näiden tietojen valossa.

joku

Etulukijan muisteloiden jatkoksi jotakin omaa muistelmaani. Viime kesän KeKi-Lippo ottelu Kempeleessä oli jännittävyys-näkökulmassa nolla ja verrattavissa moniin "tavallisiin" runkosarjakohtaamisiin joissa mukana on siis joitakin muita joukkueita. Avausjakson jälkeen jututin hieman Lipon huoltajaa, se katsojille tuttu mies joka on jo vuosikausien ajan kantanut Lippo-pelaajien juomapulloja. Hän sanoi että joukkueemme ei ole edes tosissaan, he eivät valmistautuneet otteluun tosissaan niinkuin pitäisi ja niinkuin tavallisesti tehdään koska eivät ilmeisesti usko voivansa ottelua voittaa. Ja jälki näkyi kentällä, olisi kenties ollut edes tasaisempaa jos Lippo olisi edes yrittänyt. Tuossa ottelussa lisäksi Kempele otti Jyri Kyllösen ja Iiro Åmanin johdolla Lipon nuoren lukkarin Jere Viitasalon hampaisiinsa mutta taisivat ottelun edetessä todeta että ei maksa vaivaa kun voitetaan helposti muutenkin. Melkeinpä säälitti Viitasalo, koita siinä pelata ennalta vahvempaa joukkuetta vastaan kun omat eivät edes auta millään tavoin. Tuohon peliin Lippo olisi kaivannut jotakin Joni Meriläisen kaltaista kaveria, joku Iiro Haimi jonka luulisi jossakin mielessä olevan myös kova naama ei kyllä tehnyt yhtään mitään auttaakseen joukkuettaan.

Mutta klassikkopeli oli myös karsintasarjapeli vuonna 2007 Raksilassa, tunnelma oli huikea ja varmasti yksikään katsoja ei jäänyt kylmäksi vaikka pelin aikana satoi vettä. KeKi:n Lippo-kasvatti Tuukka Ylitalo löi toisella jaksolla pallon väliin tasoittaen toisen jakson. Vaikka nämä Lipon ja KeKin väliset kamppailut on jopa valtakunnallisesti vähämerkityksisiä niin paikallisesti ne ei sitä ole, päinvastoin. Siksi tavallaan toivon että kumpikin joukkue jatkaisi ykkössarjassa kun siellä Superissa voi pääsääntöisesti tulla aika tunnelmattomia pelejä. No sellaisiahan toki on pääosa ykkössarjankin peleistä.

Jussi Kemilä olisi kovan luokan vahvistus KeKi:lle. En tiedä onko tulossa vai ei mutta tuleminen olisi yllätys sikäli että Kemilähän on hyvin kotiutunut Raaheen, osallistuen myös kunnallispolitiikkaan ja en usko että hän olisi ainakaan muuttamassa Raahesta minnekään, soppari KeKi:n kanssa ei sitä toki edes vaatisi. Jos Kemilä tulee, se kertoo jotakin huonoa PattU:sta ja jotakin hyvää KeKi:stä ja KeKi:n todellisista nousuhaaveista. Nousuhan aiheuttaisi KeKi:lle myös aika isoja ongelmia, liittyen kotipelipaikkaan. Laguunillahan on pienen pelikentän ongelmat, yksi niistä on se että otteluun on todella helppoa tulla ilman lipun ostamista. Minä en sitä viitsisi tehdä (ennemmin jäisin pelistä pois) mutta olen nähnyt katsojia jotka sen tekee.

Riukulehto

Kempeleen Kirin tiedotustilaisuus on perjantaina 17.10 klo 15:30 VRJ Service Areenalla.

Kebetto

En tiedä mistä tämä Kemilä huhu on taas liikkeelle lähtenyt. Sama homma oli viime vuonnakin. Jos Kemilä tosiaan lähtee, niin tuskin Marko Pelkonenkaan jää pelaamaan jämäsijoista Pattijoelle. Paljon on joukkueesta pelaajia lähtenyt/lähdössä?Mitähän siellä Raahessa tapahtuu? Kosonen teki sopimuksen seuraan mutta silti tuntuu, että huhut vie miehiä muualle. Tosin voihan se olla, että joukkue pysyykin kasassa. Täällä palstallahan on mennyt aika moni huhu mönkään.
Jotenki vaan tuntuu, että Kemilä kaivaisi Kekiin siirtymisellä PattUlle kuoppaa entistä syvemmälle. Mies olisi varmasti tärkeä osa Kekin sisäpeliä ja Pattuun jäädessään edelleen tärkeä osa joukkuetta. Jos ja kun Lippo ja Keki molemmat nousee Superiin Lippo suoraan ja Keki hyvänä kakkosena, niin kyllä siinä PattU on aika iso kärsijä. Lippo taustaiset miehet (ketä sinne nyt tulevalle kaudelle jääkään) siirtyvät Ouluun ja lähes naapurissa on vielä kolmaskin seura, joka voisi kiinnostaa hajutonta ja mautonta PattUa enemmän.
Mutta toisaalta kun miettii Jussi Kemilää, niin mies tosiaan asuu Raahessa ja on mukana kunnallispolitiikassa, niin näkisin Jussin ajattelevan seurassa pelaamista myös Raahen kaupungin kannalta. Kaupunki tarvitsee superpesistä ja se on tärkeä osa Raahen kaupunkia. Kaikista parhaiten Kemilä voi vaikuttaa seuraan pelaamalla siellä itse ja näin ollen varmistamassa luomassa taas lisää tulevaisuutta Raahelaiseen pesäpalloon. Siksi en näe, että Kekillä olisi Jussille mitään sen kummempaa tarjottavaa muutakuin "Virkistävää ykköspesistä Oulun kupeessa."
Sen sijaan Jamppas Viittanen on Kekissä pelannut ja en näe estettä miksei mies siellä pelaisi. Treeneihin ei ole pitkä matka. Lipossa luotetaan nuorempaan jokerivoimaan eli Matti Korhoseen ja toista lyöjäjokeria ei tarvita. Jamppa pelasi erinomaisen kauden mailanvarressa, lähes parhaiden vuosien tasolla. Mutta tuskin Keki ainakaan suomisarjaan tipahtaa.

Riukulehto

pesis10 sanoi:
Kempeleen Kirin joukkue vahvistuu kuudella uudella pelaajalla. Pelaajat ovat Jussi Kemilä......

Jussi Kemilä @JussiKemila 6 tuntia sitten
Internetin ihmeellinen maailma tuntuu olevan mielenkiintoisia siirtohuhuja täynnä. Allekirjoittaneenkin osalta. Mistä lie keksivät..
https://twitter.com/JussiKemila/status/522807891406118912

Ei se tartte ku yhden riemuidiootin kirjotuksen pikkupäissään, niin huhu on valmis. Tosin on täällä ollut paljon asiallisiakin ja oikeita huhuja, mutta osa menee vähän hölmöilyn puolelle niinkuin asiaan tietenkin taitaa kuulua.

Näin on. Tuskin muita oikeita vahvistuksia tulee kuin Viittanen ja Ikonen. Sitten joku "nuori" yrittäjä joka pelaa suomaria kesällä. Mutta yleensäkkin näissä siirroissa pitäs saada oikeasti nuoria jätkiä kehiin. Musta kuitenkin on hieman huolestuttavaa, että joukkue kuin joukkue nojaa vanhoihin kehäkettuihin. Kuitenkin superin 14 porukkaa taitaa olla liikaa, kun ei taso riitä 12 porukkaan. Niitä nuoria ei vaan taida tällä alueella olla vai eikö osata antaa näyttöpaikkoja, en tiiä.

jepjep

Kokonaisuutena KeKi ei ainakaan vahvistunut ensi kaudelle noilla hankinoilla. Lähtijöitä Hirvonen, Nissinen, Ojala ja Ehrola! Ikonen samaa tasoa ulkona Ehrolan kanssa, mutta sisällä ei mitään roolia. Viittanen paikkaa kyllä Nissisen jättämän aukon ja vähän ylikin, mutta muut ovatkin sitten rivimiehiä eikä Hirvosen jättämää aukkoa paikkaa kukaan!

Kebetto

Pelaajabudjetti tippuu 15 000 eurolla. Aika kallis mies kuitenkin on tuo Viittanen.

Nonnih niinhän sieltä vaan hyvät miehet tuli joukkueeseen. Näin se on nähtävä

1.Savikoski 2V
2.Ikonen 2K
3.Åman 3V
4.Kyllönen 2P
5.Lassila J L
6.Hyry 1V
7.Kalmakoski 3P
8.Ranta 3K
9.Hanhela S
10.Viittanen
11.Lassila S
12.Pellikka

Tätä joukkuetta ei Lippo eikä Kuopio helpolla kaada.

Hyvä on Kekin joukkue. Pieni kysymysmerkki laitetaan vielä Ikosen sisäpeliin, että saako mies itsensä sille tasolle, millä kakkosen kuuluukin pelata. Ainakin mies saa nyt kunnon mahdollisuuden taas pelata tuossa kärjessä. Viime vuodet mies on aika ronskisti jätetty välistä lyöntijärjestyksessä. Hannu ei ole muuten ilmeisesti koskaan edes pelannut ykköspesistä. Mutta eikös tuo Kalmakoski sopis paremmin vitoseksi ja Kakkoskärki olisi Lassila, Hyry ja Ranta? Tai tuohon Hyryn jälkeen Pellikka/Lassila S vaihtajan tehtäviin?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.