Vs: Kausi 2018
TeeJay sanoi:
Valitettavasti HP ei ole viime vuosikymmeninä ollut kovin houkutteleva paikka ulkopuolisille vahvistuksille, elleivät ole jo lähtöisin Kymenlaaksosta.
Eikö olisi helpompi puhua koskaan kuin viime vuosikymmeninä
70-luvulla ja aiemmin Pohjanmaan ulkopuolella seuranvaihto taisi aina johtua siviilityöstä luulen mä. Ja nykyään palkkiot ovat kai sen verta pieniä, että elämäntilanteeseen sopiva ratkaisu merkkaa paljon.
Mutta onhan HP:ssa pelannut kuitenkin Kymenlaakson ulkopuolelta nyt ainakin Loimaan, Hämeenlinnan, Mäntyharjun, IPV:n, RPL:n, LMV:n, Honsun ja Tahkon pelureita Koplan, Summan, Miehikkälän ja Virojoen lisäksi. Mutta ns kovia nimiä ei ole kyllä ollut paljoa ja osa niistä puhjennut kukkaan vasta HP vuosien jälkeen.
Luulen, että edellinen superin vierailu oli taloudellisesti niin raskas, että seuraan ei ole edes yritetty saada kovia nimiä kaukaa. Nythän seura on ollut jo vuosia - tai ainakin muutaman vuoden velaton - joten voi olla että henkseleissä olisi varaa jos nousu toteutuu. Ykkösen runkosarja on vain niin pahasti kesken, että turha tässä on vielä jakaa nousijan titteliä kenellekään. Ainakin kolmella joukkueella on ihan hyvät saumat nousta vaikkakin ns omissa käsissä vain HP:lla.