Vs: Kankaanpään Maila 2018
Huomenna taas pari hallipeliä, Pöytyä ja Manse Pirkkahallissa.
Huomenna taas pari hallipeliä, Pöytyä ja Manse Pirkkahallissa.
Nuo voi tällä porukalla voittaakin, mutta kesällä on kyyti kylmää. Toivottavasti joukkueen rahkeet riittää jättämään Haminan taakseenTalkoolainen sanoi:Huomenna taas pari hallipeliä, Pöytyä ja Manse Pirkkahallissa.
Tuppinäppi sanoi:Nuo voi tällä porukalla voittaakin, mutta kesällä on kyyti kylmää. Toivottavasti joukkueen rahkeet riittää jättämään Haminan taakseenTalkoolainen sanoi:Huomenna taas pari hallipeliä, Pöytyä ja Manse Pirkkahallissa.
Vs: Kankaanpään Maila 2018
... rikkautta, että saman asian voi nähdä monin eri tavoin - ja vasta ensi kesä osoittaa, kuka on oikeassa. Kun itse viime viikonvaihteessa [16.9.2017] pohdin myös KaMa:n nykytilanteen vertautumista 1988 tilanteeseen (yleisesti putoajaksi povattu KaMa nappasi pronssia), tulin katsoneeksi tuoreen nauhan tiedotustilaisuudesta. Mitalia en suinkaan lähde ennustelemaan, mutta jotenkin on Jokerin ja Stopen fiilikset aika lähellä, että näistä asetelmista kuoriutuu keväällä 2018 selvästi tätävuotista paremman sarjasijoituksen nappaava KaMa. Kaikki hankinnat ja muut nuoret miehet eivät varmastikaan ota hirmuisia kehitysharppauksia yhdessä talvikaudessa, mutta jos ringissä on noin 2/3 alle 24-vuotiaita, niin kuvatulla asenteella lähtevässä treenauksessa luultavasti ainakin kolme nostaa huimasti tasoaan. 30 vuotta sitten nuorista miehistä mielikuvissani 1987 - 88 kehittyivät etenkin Pekka Kujala, Ari Stenbom ja Markus Vuosjoki - ja iältään jo kypsempi Hannu Pitkänen alkoi kiitää parhaimmillaan huimaa vauhtia pesien väliä myös superissa. Tapani Saarinen taisi ulkopelissä ruveta olemaan jo huipputasolla, ja sisäpeliroolinsa ei minään vuonna tainnut olla kovin iso. Ruutunsa silloisesta nuoremmasta kaartista täyttivät mainiosti mm. Pasi Vanhatalo, Pertti Rajala, Juha Marttila ja Jari Tuulensuu, mutta heidän uransa nytkähti eteenpäin myöhemmin vielä vauhdikkaammin. Juha ei tainnut ikinä Itä-Länsi -edustusta saada, mutta periaatteessa hänkin oli aivan sillä tasolla. Kyllähän KaMa-pelaajiston kaikkein parhaat 1988 minun muistikuvissani olivat silti kokeneet Risto Tuominen ja Pekka Itävalo.
Jotenkin minun mielikuvissani tässä nykyjoukkueessa on paljon samaa - kokeneesta kaartista toisen sukunimikin on Itävalo. Sitä on mahdotonta veikkailla, ketkä ovat nyt mahdolliset kehitysharppaajat tms. ja selvästi kovempi työmaa on lukkarin vaihtumisen ja polttolinjan uusiutumisen myötä kuin 30 vuotta sitten, mutta itse veikkaan että näistä aineksista syntyy ensi kaudella runkosarjan kasisijalle sijoittuva joukkue, joka käy puolivälierissä ykkösen kimppuun herhiläisen tavoin. 8)
Haminaa en tänä kesänä nähnyt, mutta Pauna oli muista joukkueista ykköspesiksen paras pelaaja ja ottaa varmasti kakkosen hihaansa ensi kesänä. Hyvä vaihtolyöjä ja äärimmäisen röyhkeä etenijä joka on myös räpylässä varma. Varsinkin kolmosvälillä täysin mahdoton poltettava ykkösen ulkokentille.