Supervuoro Verkkolehti »

Jyväskylän Lohi 2023

Viestejä
233
Pyysin sääntöä johon vetosit. En sinun tulkintaasi joita foorumilla onkin nähty ihan tarpeeksi.
Saanko nyt viimein asiallisen vastauksen vai oliko kysymys liian vaikea?
Olen aika monta kertaa vastannut, mitä säännöissä sanotaan pelikelvottoman pelaajan kohdalla. Tulos käännetään.
 

Mr. Orange

Ei ole ainekaan tylsää tullut näitä Ykköspesiksen sotkuja seuratessa :D !
Tässä on useamman kerran menneet alan tietäjillä puurot ja vellit pahan kerran rinnuksille. Ja loput huutaa tietysti hoosiannaa taustalla, että ei meillä kyllä noin tehtäis, sanktiota persiiseen.
No siinähän sitä onkin älämölö jo valmis ja liitto makaa kesädarroissaan jossain saarenkuistilla ja on hiljaa ku huopatossutehtaassa. Pleijarit alkaa ja kukaan tiedä missään mennään, käräjät kutsuu ja laskut maksamati. Ei hyvää päivää.

Se on usein paljon neuvojia rannalla kun merellä ollaan hädässä, sano. Mulle käy hyvin tässä kohtaa.

Näin vain vaatimattomana sivustaseuraajan mielipiteenä. Jonka siis vastikää kyliltä kuulin.

Minä olen vain vaatimaton raportoija jos sitäkään. Jää nähtäväksi.

Tsemiä kaikille uunoille. (y)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
968
Olen aika monta kertaa vastannut, mitä säännöissä sanotaan pelikelvottoman pelaajan kohdalla. Tulos käännetään.
Mutta enhän minä tätä ole edes kysynyt. Kysyin miten sääntöjen mukaan toimitaan jos molemmilla joukkueilla on pelikelvoton pelaaja.

Tai jos sääntöjen mukaan Lipolla oli, näytä sääntökohta jonka mukaan SMJ:llä ei ollut.
 
Viestejä
233
Mutta enhän minä tätä ole edes kysynyt. Kysyin miten sääntöjen mukaan toimitaan jos molemmilla joukkueilla on pelikelvoton pelaaja.

Tai jos sääntöjen mukaan Lipolla oli, näytä sääntökohta jonka mukaan SMJ:llä ei ollut.
SMJ:n pelaaja oli siirretty SMJ:hin. Sääntöjen mukaan edustuskelpoisuus täyttyy.
 
Viestejä
53
Protesti kertaalleen tehty, käsitelty, hylätty kilpailujohtajan ja kilpailutoiminnan ohjausryhmän toimesta.
Jos se ei riitä niin se ei riitä, joillekin.... Pelataan ⚾!
 
Viestejä
182
Eikö tätä aihetta ole jauhettu tarpeeksi. Voisiko ylläpito siirtää aiheen esim "edustuskelvottomat pelaajat" otsikon alle. Siellä kuka haluaa voi jatkaa keskustelua. Muuten seurojen sivuilla saataisiin keskittyä pesikseen
 
Viestejä
2,819
SMJ:n pelaaja oli siirretty SMJ:hin. Sääntöjen mukaan edustuskelpoisuus täyttyy.
Tino Alaspää siirretty JymyJusseihin Oulun Liposta. Tino Alaspään paperit ovat kuitenkin olleet Oulun Lippo Junioreissa. Miten Tinon edustuskelpoisuus voi täyttyä, jos paperit ovat edelleen Oulun Lippo Junioreissa. Sama tilanne Aapo Hiltusella ja Miika Keski-Petäjällä.
 
Viestejä
233
Tino Alaspää siirretty JymyJusseihin Oulun Liposta. Tino Alaspään paperit ovat kuitenkin olleet Oulun Lippo Junioreissa. Miten Tinon edustuskelpoisuus voi täyttyä, jos paperit ovat edelleen Oulun Lippo Junioreissa. Sama tilanne Aapo Hiltusella ja Miika Keski-Petäjällä.
Jos näin on niin silloin ei täytykään.
 
Viestejä
968
SMJ:n pelaaja oli siirretty SMJ:hin. Sääntöjen mukaan edustuskelpoisuus täyttyy.
Saivartelu jatkuu. Kaikkien ottelussa pelanneiden pelaajien kirjaukset ovat Pesäpalloliiton hyväksymiä. Lisäksi Pesäpalloliitto hylkäsi Seinäjoen Maila-Jussien tekemän protestin.
Jos tämäkään kaikki ei riitä jatkopeleistä pudonneen joukkueen kannattajalle eli sinulle niin Jyväskylän Lohi voi perustaa vaikka oman sarjansa jossa noudatetaan haluamasi sääntöjä.
 
Viestejä
233
Saivartelu jatkuu. Kaikkien ottelussa pelanneiden pelaajien kirjaukset ovat Pesäpalloliiton hyväksymiä. Lisäksi Pesäpalloliitto hylkäsi Seinäjoen Maila-Jussien tekemän protestin.
Jos tämäkään kaikki ei riitä jatkopeleistä pudonneen joukkueen kannattajalle eli sinulle niin Jyväskylän Lohi voi perustaa vaikka oman sarjansa jossa noudatetaan haluamasi sääntöjä.
Minua ei tässä tapauksessa kiinnostaa mitkä joukkueet ovat kyseessä, vaan että oikeus voittaa. Olen kyllä jo päättänyt kauteni.

Lisäksi tein kuten käskit, eli vastasin sinulle. Niin usein kuin halusit. Saisit olla kiitollinen.
 
Viestejä
968
Minua ei tässä tapauksessa kiinnostaa mitkä joukkueet ovat kyseessä, vaan että oikeus voittaa. Olen kyllä jo päättänyt kauteni.

Lisäksi tein kuten käskit, eli vastasin sinulle. Niin usein kuin halusit. Saisit olla kiitollinen.
Mutta et sinä siihen osannut vastata, siis miten säännöt suhtautuvat peliin jossa molemmilla joukkueilla on edustuskelvoton pelaaja. Jos sellaista edes oli, Pesäpalloliiton mukaan ei ollut.

Mutta tämä on juuri se tie jolla sinun kannattaa jatkaa. Kun kannustamasi joukkue ei pärjää jatkossakaan kuten ei pärjännyt tänäkään vuonna, huomio kannattaa kiinnittää pilkunviilauksiin sääntökohtien suhteen josko vaikka jälkikäteen Lohi voitaisiin saada voittajaksi tai jatkopeleihin. Tämähän on juuri se anti jota foorumille tuotat.
 
Viestejä
2,819
Minua ei tässä tapauksessa kiinnostaa mitkä joukkueet ovat kyseessä, vaan että oikeus voittaa. Olen kyllä jo päättänyt kauteni.

Lisäksi tein kuten käskit, eli vastasin sinulle. Niin usein kuin halusit. Saisit olla kiitollinen.
Jos olisit jo alunalkaen keskittynyt muuhunkin, kuin omiin höpinöihisi, olisit vaikuttanut paljon fiksummalta. Jo ensimmäisissä viesteissä kerrottiin tämän "Oulun Lippo" kirjaussotkun koskevan sekä Liposta poistuneita, että sinne saapuneita pelaajia. Seinäjoelle on mennyt parissa vuodessa ainakin neljä pelaajaa Oulun Liposta, paperit kuitenkin Oulun Lippo Junioreilla. SiKiin meni ainakin kolme pelaajaa tälle kaudelle Oulun Liposta, paperit edelleen Oulun Lippo Junioreilla. Kossuun meni yksi pelaaja... Nyt sinun pitäisi hoitaa myös kaikkien näiden seurojen edustuskelpoisuuksien tarkistukset kuntoon.
 
Viestejä
233
Mutta et sinä siihen osannut vastata, siis miten säännöt suhtautuvat peliin jossa molemmilla joukkueilla on edustuskelvoton pelaaja. Jos sellaista edes oli, Pesäpalloliiton mukaan ei ollut.

Mutta tämä on juuri se tie jolla sinun kannattaa jatkaa. Kun kannustamasi joukkue ei pärjää jatkossakaan kuten ei pärjännyt tänäkään vuonna, huomio kannattaa kiinnittää pilkunviilauksiin sääntökohtien suhteen josko vaikka jälkikäteen Lohi voitaisiin saada voittajaksi tai jatkopeleihin. Tämähän on juuri se anti jota foorumille tuotat.
Tuotahan et edes kysynyt. Jälleen uudelleen muotoiltu kysymys ja vastaan siihenkin: siinä tapauksessa tulos säilyisi ennallaan. Ja noinhan ne juuri linjasivat. Molemmilla edustuskelvottomat pelaajat joten ei toimenpiteitä.

Toivottavasti kykenet olemaan hillitympi jatkossa, kun huomaat ettei kaikki ole Oulun korruption piirissä.
 
Viestejä
233
Jos olisit jo alunalkaen keskittynyt muuhunkin, kuin omiin höpinöihisi, olisit vaikuttanut paljon fiksummalta. Jo ensimmäisissä viesteissä kerrottiin tämän "Oulun Lippo" kirjaussotkun koskevan sekä Liposta poistuneita, että sinne saapuneita pelaajia. Seinäjoelle on mennyt parissa vuodessa ainakin neljä pelaajaa Oulun Liposta, paperit kuitenkin Oulun Lippo Junioreilla. SiKiin meni ainakin kolme pelaajaa tälle kaudelle Oulun Liposta, paperit edelleen Oulun Lippo Junioreilla. Kossuun meni yksi pelaaja... Nyt sinun pitäisi hoitaa myös kaikkien näiden seurojen edustuskelpoisuuksien tarkistukset kuntoon.
Vaan ei tarvitse koska protesti oli tehty vain yhdestä ottelusta.
 
Viestejä
39
Jos näin on niin silloin ei täytykään.
Mukavahan näitä on tietysti jabbasta vaikkapa ihan huvikseen. Alaspään kohdalla siirto oli Smjn kannalta teknisesti oikein tehty. Kaksoisedustus jymyjussit-Smj, eli Alaspää oli edustuskelpoinen Smjssä. Ylipäätään kilpailumääräyksissä edustuskelpoisuuspykälissä ei oteta kantaa lähtöseuraan, vaan pelaaja saa edustaa sitä seuraa mihin hänet on siirretty.
 
Viestejä
233
Mukavahan näitä on tietysti jabbasta vaikkapa ihan huvikseen. Alaspään kohdalla siirto oli Smjn kannalta teknisesti oikein tehty. Kaksoisedustus jymyjussit-Smj, eli Alaspää oli edustuskelpoinen Smjssä. Ylipäätään kilpailumääräyksissä edustuskelpoisuuspykälissä ei oteta kantaa lähtöseuraan, vaan pelaaja saa edustaa sitä seuraa mihin hänet on siirretty.
Näin juuri. Tuo oululaisten mielikuvitus alkaa saamaan jo koomisia piirteitä.
 
Viestejä
968
Tuotahan et edes kysynyt. Jälleen uudelleen muotoiltu kysymys ja vastaan siihenkin: siinä tapauksessa tulos säilyisi ennallaan. Ja noinhan ne juuri linjasivat. Molemmilla edustuskelvottomat pelaajat joten ei toimenpiteitä.

Toivottavasti kykenet olemaan hillitympi jatkossa, kun huomaat ettei kaikki ole Oulun korruption piirissä.
Kysyinhän minä, tuolta se löytyy: Jyväskylän Lohi 2023
Jo sinä puhuit "sääntöjensä mukaan". Pyysin sinulta asiaan liittyvää sääntöä jota et ole kertonut.

Seurasiirto-lomakkeessa on pelaajan nimen kohdalla kaksi saraketta joista toisessa kerrotaan mistä seurasta pelaaja lähti ja toisessa minne se lähti. Olet esittänyt jopa sellaisen väitteen että pelaajan edustuskelpoisuus sallii virheen toisessa näistä sarakkeista mutta toisessa ei. Tekisi mieli kysyä sääntökohtaa jossa sanomasi vahvistetaan mutta tiedän jo valmiiksi ettet vastaa tähänkään.
 
Viestejä
545
Kun siirto on tehty seuraan mikä täsmää, on silloin kaikki kunnossa. Eli SMJ:lla kaikki kunnossa toisin kuin Lipolla. Ottelun lopputulos olisi pitänyt näin ollen kääntää. Alaspään näkeminen noin päin ollut näemmä vaan tekosyy millä saatiin tilanne jolla puntit olisi muka tasan. Liitto ei halunnut tästä isompaa vyyhtiä kun ei se näköjään tiedotakaan asiasta mitään.

Toisekseen, kun tuon jutun mukaan liitto määritteli molempien joukkueiden pelaajat pelikelvottomiksi, tarkoittaen myös Oulua, nuohan pelaajat eivät omaa pelioikeutta myöskään Haminaa vastaan. Hamina voi protestoida jälleen mikäli häviäisivät.
SMJ syytti seurojen nimiasiassa vastustajaa samasta virheestä minkä oli tehnyt itse, eli tasapeli eikä vaikutusta lopputulokseen. Voidaan toki kysyä onko oikein että kumpikaan saa pisteitä ottelusta. Lohen protesti koski sääntörikkomusta johon ei ollut itse syyllistynyt. SMJ sai kilpailuetua käyttämällä pelioikeudetonta pelaajaa, siitä käry ja komento selälleen. Säännöt ei muuta tulkintaa mahdollista, koska molemmissa caseissa kyse ennakkotapauksesta. Liitto ei voi viestittää ettei lähtöseuran nimellä ole väliä eikä myöskään että pelioikeutta koskevat säännöt eivät olekaan voimassa. Etiäpäin. Tahallisuus ja tahattomuus ei voi olla kriteereissä myöskään.
 
Viestejä
968
SMJ syytti seurojen nimiasiassa vastustajaa samasta virheestä minkä oli tehnyt itse, eli tasapeli eikä vaikutusta lopputulokseen. Voidaan toki kysyä onko oikein että kumpikaan saa pisteitä ottelusta. Lohen protesti koski sääntörikkomusta johon ei ollut itse syyllistynyt. SMJ sai kilpailuetua käyttämällä pelioikeudetonta pelaajaa, siitä käry ja komento selälleen. Säännöt ei muuta tulkintaa mahdollista, koska molemmissa caseissa kyse ennakkotapauksesta. Liitto ei voi viestittää ettei lähtöseuran nimellä ole väliä eikä myöskään että pelioikeutta koskevat säännöt eivät olekaan voimassa. Etiäpäin. Tahallisuus ja tahattomuus ei voi olla kriteereissä myöskään.
Alunperin sinä puhuit säännöistä ja minä niistä kysyin. Etkä ole kysymykseen vastannut. Nyt alat puhua sääntötulkinnoista joka on ihan eri asia ja niistä en ole kysynyt.

Jyväskylän Lohen ja Seinäjoen Maila-Jussien protestit ovat luonteeltaan täysin erilaiset. Lohen tekemä protesti oli aiheellinen jossa tapauksessa SMJ:n virhe on kiistaton ja on hyödytön pohtia sitä, tekivätkö virheen tarkoituksella vai vahingossa.

Kokonaan oma kysymyksensä on se, haluammeko pesäpallokentille kulttuuria jossa vastustaja tietää jo ennen peliä toisen osapuolen virheestä mutta kertoo asiasta vasta ottelun jälkeen mikäli ei sitä pelissä voita. Näinhän Jyväskylän Lohi toimi ja toimi kiistatta sääntöjen mukaisesti.

Lipon tapaus on erilainen, pelaajia on kirjattu sekä joukkuenimellä "Oulun Lippo" että "Oulun Lippo Juniorit". Jälkimmäinen on virallinen muoto mutta Pesäpalloliitto hyväksyy edellisenkin kirjauksen ja tätä nimiasua käytetään useissa yhteyksissä kuten sarjataulukossa. Minkäänlaista erehtymisen taikka huijauksen mahdollisuutta ei kyseisiin kirjauksiin edes voi liittyä josta syystä tulee mieleen että ihmisen on oltava ilkeä jos hän alkaa väittelemään että väärän muodon käyttö pelaajasiirto-kaavakkeessa tekee pelaajasta edustuskelvottoman.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös