Supervuoro Verkkolehti »

Juha Puhtimäen joukkue 2025: Puna-Mustat

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
210
Varsinkin kun ei mitään uutta voi saavuttaa sen enempää Vimpelissä ja varsinkaan Sotkamossa.
Siellä kun voisi olla vain hävittävää
On sulla kyllä kivikautinen tapa esittää omat pointit vastakkainasetteluiden kautta.
Jotta voisit nostaa oman kissan hännän ylös, pitää mollata kaikki muut, nuijia maanrakoon ja dissata ihan totaalisesti.
Tuo, jos mikä, on mennyttä aikaa ja häviävä strategia, taktiikka ja toimintatapa. Ja keskustelutyyli.
Ja mistähän tuli toi "ja varsinkaan"? Happamia sanoi kettu...

Itse asun Hesassa ja muutamia Joensuun vuosia lukuunottamatta oon aina asunut. Mikään ei olis siistimpää kun saada tänne miesten superin seura, joka pärjäisi superissa, vaikka vain ihan häntäjoukoissa. Mikään ei ole myöskään siistimpää kuin nähdä paikallisjuna-asemilla tai oman kaupunginosan kirjaston vieressä lyhtypylväässä Pumun pesisliikkarin mainoksia ja lukea niistä, että viereisen kaupunginosan urheilukentällä on treenit. Tai nähdä bussissa joku pikkupoika, jolla on Tahkon lippis.

Mutta sanonpa senkin, että ilman Joensuun vuosia en olisi koskaan tajunnut miten mielipuolisen hieno, jännittävä ja ihana laji pesäpallo on. Maailman paras, ainakin omasta mielestäni. Enkä olisi myöskään tajunnut ihan oikeasti ja loppuun asti sitä, että ei elämä Helsingin ulkopuolella ole suinkaan sitä tylsempää ja jotenkin epäkiinnostavasti yksinkertaisempaa. On todella monia asioita, joissa se on kiinnostavampaa ja laadukkaampaa, ja melkein kaikissa muissa asioissa sitten vain erilaista - tai ihan samanlaista.

Jos pesis tuodaan Helsinkiin dissamalla Sotkamoa ja Vimpeliä, Kiteetä ja Imatraa tai vaikka Kankaanpäätä ja Alajärveä, se on projekti, jossa minä en halua olla mukana ja jota minä en halua tukea. Suurempi ei aina ole kauniimpaa. Joskus pienempi on.
 
Viestejä
1,388
Jos pesis tuodaan Helsinkiin dissamalla Sotkamoa ja Vimpeliä, Kiteetä ja Imatraa tai vaikka Kankaanpäätä ja Alajärveä, se on projekti, jossa minä en halua olla mukana ja jota minä en halua tukea. Suurempi ei aina ole kauniimpaa. Joskus pienempi on.
Kukaan tässä ketjussa ei taida edustaa PuMua, minä en ainakaan. Sen sanominen, että Puhtimäellä ei ole mitään saavutettavaa Sotkamossa, ei ole Sotkamon dissaamista. Tässä ketjussa ei kyllä Sotkamoa tai mitään muita dissattu, Helsinkiä kyllä sitäkin enemmän ja jatkuvasti.
 
Viestejä
67
Samaa mieltä @Syöksykopparin kanssa. Valideja pointteja sen suhteen, että on koitettu avata Helsingin mahdollisuuksia (ehkä muualla asuville) ja muistutettu yleisesti, ettei sekoiteta PuMua mihinkään Tiikereihin. Puhtimäen äskeisestä somepostauksesta päätellen Kultajousi jatkaa miehen matkassa myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen toimija ilmeisesti sekin?
 
Viestejä
2,189
On sulla kyllä kivikautinen tapa esittää omat pointit vastakkainasetteluiden kautta.
Jotta voisit nostaa oman kissan hännän ylös, pitää mollata kaikki muut, nuijia maanrakoon ja dissata ihan totaalisesti.
Tuo, jos mikä, on mennyttä aikaa ja häviävä strategia, taktiikka ja toimintatapa. Ja keskustelutyyli.
Ja mistähän tuli toi "ja varsinkaan"? Happamia sanoi kettu...

Itse asun Hesassa ja muutamia Joensuun vuosia lukuunottamatta oon aina asunut. Mikään ei olis siistimpää kun saada tänne miesten superin seura, joka pärjäisi superissa, vaikka vain ihan häntäjoukoissa. Mikään ei ole myöskään siistimpää kuin nähdä paikallisjuna-asemilla tai oman kaupunginosan kirjaston vieressä lyhtypylväässä Pumun pesisliikkarin mainoksia ja lukea niistä, että viereisen kaupunginosan urheilukentällä on treenit. Tai nähdä bussissa joku pikkupoika, jolla on Tahkon lippis.

Mutta sanonpa senkin, että ilman Joensuun vuosia en olisi koskaan tajunnut miten mielipuolisen hieno, jännittävä ja ihana laji pesäpallo on. Maailman paras, ainakin omasta mielestäni. Enkä olisi myöskään tajunnut ihan oikeasti ja loppuun asti sitä, että ei elämä Helsingin ulkopuolella ole suinkaan sitä tylsempää ja jotenkin epäkiinnostavasti yksinkertaisempaa. On todella monia asioita, joissa se on kiinnostavampaa ja laadukkaampaa, ja melkein kaikissa muissa asioissa sitten vain erilaista - tai ihan samanlaista.

Jos pesis tuodaan Helsinkiin dissamalla Sotkamoa ja Vimpeliä, Kiteetä ja Imatraa tai vaikka Kankaanpäätä ja Alajärveä, se on projekti, jossa minä en halua olla mukana ja jota minä en halua tukea. Suurempi ei aina ole kauniimpaa. Joskus pienempi on.
No itse asiassa tässä kohtaa Sotkamon ja Vimpelin toi esiin aivan eri nimimerkki. Ja tuo "varsinkaan Sotkamossa" ei kyllä liity minkäänlaisiin pihlajanmarjoihin. Sen voi kyllä aivan jokainen loogisesti päätellä, mihin sillä viittaan. Ja mitähän muita seuroja oon painanut maanrakoon?.Ja lopuksi, kyllä se kissa häntänsä kantaa aivan omin avuin, niinkuin oot varmaan matkasi varrella huomioinut.
 
Viestejä
210
Ja lopuksi, kyllä se kissa häntänsä kantaa aivan omin avuin, niinkuin oot varmaan matkasi varrella huomioinut.
Olen, totta totisesti. Ja siksi ihmettelenkin tätä taistelua, jossa koko ajan saat sen kuulostamaan siltä, että ei se siihen pysty yksin ilman näitä halpoja "sivustakatsojan" (vrt. viime kommenttisi Kiteen ketjussa) hyökkäyksiä, joissa ammutaan vähän kaikkea muualla liikkuvaa jollakin hehtaarihaulikolla ikään kuin se olisi uhka.

Juha Puhtimäen arvoa ei nosta eikä alenna Sotkamon menestys. Juha Puhtimäen arvoa ei nakerra tai kasvata se, onko vai eikö Sotkamo ole pyytänyt häntä Aapon sijaiseksi. Juha Puhtimäen arvoa (paitsi markkina-arvoa, ja on ihan tervettä järkeä ja vastuullisen miehen toimintaa ajatella sitäkin) ei alenna edes se, vaikka hän menisi Oulaisten Huimaan tyttöjen lukkarivalmentajaksi. Mitä ikinä nyt tapahtuukaan, Juha Puhtimäki on jo legenda, jonka paita on jo jossain virtuaalisessa katossa, kuten joku nimimerkki täysin oikein täällä jossain pari päivää sitten sanoi.

Mutta tuo tuollainen pikkumainen mun auto tai kissa tai hevonen on parempi kun sun auto tai kissa tai hevonen -keskustelutyyli vaan on, niin niin last season, käyttääkseni nyt omien kotikontujeni sanontatapaa. Kaikella rakkaudella.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2,189
Olen, totta totisesti. Ja siksi ihmettelenkin tätä taistelua, jossa koko ajan saat sen kuulostamaan siltä, että ei se siihen pysty yksin ilman näitä halpoja "sivustakatsojan" (vrt. viime kommenttisi Kiteen ketjussa) hyökkäyksiä, joissa ammutaan vähän kaikkea muualla liikkuvaa jollakin hehtaarihaulikolla ikään kuin se olisi uhka.

Juha Puhtimäen arvoa ei nosta eikä alenna Sotkamon menestys. Juha Puhtimäen arvoa ei nakerra tai kasvata se, onko vai eikö Sotkamo ole pyytänyt häntä Aapon sijaiseksi. Juha Puhtimäen arvoa (paitsi markkina-arvoa, ja on ihan tervettä järkeä ja vastuullisen miehen toimintaa ajatella sitäkin) ei alenna edes se, vaikka hän menisi Oulaisten Huimaan tyttöjen lukkarivalmentajaksi. Mitä ikinä nyt tapahtuukaan, Juha Puhtimäki on jo legenda, jonka paita on jo jossain virtuaalisessa katossa, kuten joku nimimerkki täysin oikein täällä jossain pari päivää sitten sanoi.

Mutta tuo tuollainen pikkumainen mun auto tai kissa tai hevonen on parempi kun sun auto tai kissa tai hevonen -keskustelutyyli vaan on, niin niin last season, käyttääkseni nyt omien kotikontujeni sanontatapaa. Kaikella rakkaudella.
Olet varmaan oikeassa, ainakin joissakin asioissa. Mutta kun mun tyyli on ollut samanlainen jo vuosikymmeniä, niin mihinkäs koira, tai kissa tässä tapauksessa, karvoistaan pääsisi.
Ja sitä mieltä mä oon aina ollut, että mielipiteensä voi tuoda julki, erilaisetkin. Eihän ilman sitä synny yhtään mitään keskustelua. Ja sen saman vapauden mä suon ilomielin myös niille, jotka on mun kanssa eri mieltä. Tajuan kyllä, että nekin voi olla oikeassa. Ainakin joskus❤️
 
Viestejä
3,988
Ensinnäkin nuo PuMun lähtökohdat ovat ihan erilaiset kun tiikereillä.

Ja muutenkin, kukaan ei tiedä mitä tiikereille olisi käynyt jos eräät eivät olisi lyöneet laittomasti vetoa vuonna 1998 ja potkaisseet lajia niin syvään kuoppaan että sieltä kiipeäminen kesti 20 vuotta.

Tuo tiettyjen pelaajien ja pelinjohtajien aiheuttama skandaali tuli pahimpaan mahdolliseen paikkaan kun yritettiin rakentaa hypeä ja uutta brändiä Helsinkiin.

Sponsorirahat, lainarahat ja kaikki muutkin rahat loppuivat kuin seinään, se tiikereiden konkurssi oli vain yksi ruumis tuossa hässäkässä.
Tiikerit sai kaiken minkä ansaitsi. Paitsi sitä hopeamitalia eivät ansainneet.
 
Viestejä
210
Olet varmaan oikeassa, ainakin joissakin asioissa. Mutta kun mun tyyli on ollut samanlainen jo vuosikymmeniä, niin mihinkäs koira, tai kissa tässä tapauksessa, pääsisi.
Ja sitä mieltä mä oon aina ollut, että mielipiteensä voi tuoda julki, erilaisetkin. Eihän ilman sitä synny yhtään mitään keskustelua. Ja sen saman vapauden mä suon ilomielin myös niille, jotka on mun kanssa eri mieltä. Tajuan kyllä, että nekin voi olla oikeassa. Ainakin joskus❤️
Selvä. Kättä päälle. :)
Ja eiksoo siistiä, että "pesäpallo" on sentään sana, jota ei edes yritetä kääntää englanniksi, koska se on samanlainen käsite kuin sisu ja sauna. (Meinasin nimittäin sanoa peace and love, mutta siitä tuli vähän höntit vibat erään palstan entisen keskustelijahahmon takia.)
 
Viestejä
210
Paitsi sitä hopeamitalia eivät ansainneet.
Johan nyt! Täällä oppii aina uutta. En ollut tiennytkään, että Tiikerit ovat olleet noin kova joukko. On jotenkin sellainen käsitys syntynyt, että ne vain pullisteli eikä mistään pelaamisesta tullut mitään.

Kiitos myös @Artsi hyvästä valistuksesta ja viestistä. Taas kerran!

ps. mutta siis pallaillaan ketjuun aiheeseen: Joko tällä viikolla saadaan tietää jotain??
 
Viestejä
346
Sitä sais Hesois kaduilla hävetä ku ison kirkon jengi taistelis putoamista vastaan.
Kommenttisi sisälsi hyvää asiaa. Tähän vain halusin tarttua, kun Roihuvuori sijaitsee reilusti jopa Kesä I:n sisäpuolella. Siellä kuitenkin Naisten Superpesiksen runkosarjan seitsemänneksi paras yleisökeskiarvo 499 katsojaa / ottelu ja kuulemani mukaan hyvä tunnelma, vaikka kamppailevat vuosi toisensa jälkeen putoamista vastaan.
Minkälainen on Pumun yleisökeskiarvo ja mikä olisi realistista ensi kaudella?
Runkosarjassa 219 katsojaa / ottelu (sija 5 koko Suomensarjassa), ylemmissä pudotuspeleissä 437 katsojaa / ottelu (sija 2). Realistinen yleisömäärä riippuu varmasti paljon joukkueesta ja miten hyvin se alkaa pärjätä Ykköspesiksessä. Viime kaudella 7/12 Miesten Ykköspesiksen joukkueista keräsi runkosarjassa vähintään 400 katsojan keskiarvon, 3/12 vähintään 500 katsojan keskiarvon. Voisin kuvitella 400-500 katsojaa olevan hyvin mahdollista saada keskiarvoksi ensi kaudella PuMulla.
 
Viestejä
1,110
Johan nyt! Täällä oppii aina uutta. En ollut tiennytkään, että Tiikerit ovat olleet noin kova joukko. On jotenkin sellainen käsitys syntynyt, että ne vain pullisteli eikä mistään pelaamisesta tullut mitään.

Kiitos myös @Artsi hyvästä valistuksesta ja viestistä. Taas kerran!

ps. mutta siis pallaillaan ketjuun aiheeseen: Joko tällä viikolla saadaan tietää jotain??
Kova porukka se oli, ja se peli, jossa Tahko tiputti heidät uusintaottelussa jatkosta oli itselleni yksi ikimuistoisimpia. Tahkon syytettiin kentän manipulaatiosta (kastelu) ja peli tuomittiin pelattavaksi uudelleen uusin kentän rajoin. No, kasteltu sitä tietenkin oli, mutta siihen aikaan se ei ollut lainkaan poikkeuksellista.

Protestina Tahkolta jäi ainakin neljä ykköskokoonpanon pelaajaa sivuun, mutta A-junioreilla lyötiin uusintaottelussa rahamiehet silti.

Suosittelen ihmisille tutustumista helsinkiläisen pesäpallon historian lehdille sieltä 70-luvulta eteenpäin, ennen kuin seuraavan kerran vähättelee kaupungin merkitystä.

Varmasti viimeistään perjantaina kuulemme paljastuksen Puten uudesta seurasta. Jännää on, että kuinka isosti siihen spektaakkeliin panostetaan.
 
Viestejä
572
Kiitos Janski!
Ja ennen 70-luvuakin ollut selvästi ihan mahtava meininki ja vaikka kuinka monta kovaa seuraa.
Oisko joku slogan "tehdään Helsingistä taas vakavastiotettava pesiskaupunki" mitään? Ei liian öykkäröivää, ei menneisyyttä mitätöivää.
Niin. Pesis ei tule stadiin vaan palaa sinne. Kannattaa menneisyyttä vähän herutella vaikkei sillä sarjapisteitä saakaan...
 
Viestejä
2,024
Kova porukka se oli, ja se peli, jossa Tahko tiputti heidät uusintaottelussa jatkosta oli itselleni yksi ikimuistoisimpia. Tahkon syytettiin kentän manipulaatiosta (kastelu) ja peli tuomittiin pelattavaksi uudelleen uusin kentän rajoin. No, kasteltu sitä tietenkin oli, mutta siihen aikaan se ei ollut lainkaan poikkeuksellista.
Väittäisin kyllä, että kentän manipulointi oli jo 90-luvulla aika moisen poikkeuksellista. Takavuosikymmeninä on kyllä tehty hiekkakentillä kaikenlaista käyryyttä aina kentän isontamisesta /pienentämisestä lähtien, mutta tämä nyt ei enää kuulu Puhtimäki ketjuun.
 
Viestejä
1,591
Putte on myös somevaikuttaja pesiksen ohella ja Helsingissä pystyy kasvattamaan omaa brändiä. Mielestäni tuo ei ole mitenkään outoa, jos Putte menee Pumuun ihan tuon edellä mainitsemani asian takia. Fakta on kuitenkin se, että Vimpelissä, Sotkamossa tai muissa pienemmissä kylissä nimi Juha Puhtimäki tiedetään, eikä siitä ole hirveästi hyötyä Puten brändille.

Eikä tää ole edes mikään uusi juttu, että huippulukkari menee ykköspesikseen. Toni Kohonen pelasi 2019 kaudella Oulun Lipossa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös