On sulla kyllä kivikautinen tapa esittää omat pointit vastakkainasetteluiden kautta.Varsinkin kun ei mitään uutta voi saavuttaa sen enempää Vimpelissä ja varsinkaan Sotkamossa.
Siellä kun voisi olla vain hävittävää
Jotta voisit nostaa oman kissan hännän ylös, pitää mollata kaikki muut, nuijia maanrakoon ja dissata ihan totaalisesti.
Tuo, jos mikä, on mennyttä aikaa ja häviävä strategia, taktiikka ja toimintatapa. Ja keskustelutyyli.
Ja mistähän tuli toi "ja varsinkaan"? Happamia sanoi kettu...
Itse asun Hesassa ja muutamia Joensuun vuosia lukuunottamatta oon aina asunut. Mikään ei olis siistimpää kun saada tänne miesten superin seura, joka pärjäisi superissa, vaikka vain ihan häntäjoukoissa. Mikään ei ole myöskään siistimpää kuin nähdä paikallisjuna-asemilla tai oman kaupunginosan kirjaston vieressä lyhtypylväässä Pumun pesisliikkarin mainoksia ja lukea niistä, että viereisen kaupunginosan urheilukentällä on treenit. Tai nähdä bussissa joku pikkupoika, jolla on Tahkon lippis.
Mutta sanonpa senkin, että ilman Joensuun vuosia en olisi koskaan tajunnut miten mielipuolisen hieno, jännittävä ja ihana laji pesäpallo on. Maailman paras, ainakin omasta mielestäni. Enkä olisi myöskään tajunnut ihan oikeasti ja loppuun asti sitä, että ei elämä Helsingin ulkopuolella ole suinkaan sitä tylsempää ja jotenkin epäkiinnostavasti yksinkertaisempaa. On todella monia asioita, joissa se on kiinnostavampaa ja laadukkaampaa, ja melkein kaikissa muissa asioissa sitten vain erilaista - tai ihan samanlaista.
Jos pesis tuodaan Helsinkiin dissamalla Sotkamoa ja Vimpeliä, Kiteetä ja Imatraa tai vaikka Kankaanpäätä ja Alajärveä, se on projekti, jossa minä en halua olla mukana ja jota minä en halua tukea. Suurempi ei aina ole kauniimpaa. Joskus pienempi on.