Ennakkosuosikkina pelaaminen ja voittaminen on oma taitonsa.Oltiinko vähän rotsi auki luokkaretkellä?
Onneksi olin tänään(kin) paikan päällä niin ei tarvinnut tuota kuunnella.. Eilen sai ihan tarpeeksi...Voisiko tämän Kohon vaihtaa siihen toiseen selostajaan? Miulla alkaa olla Kohon ennakot ja selittelyt "oho" ja " väärällä pääsee varmiten" kuultu. En edes tiedä, kumman puolella tämä Koho on. Anteeksi, olen puhunut
Puolueeton ja tasapuolinen selostus on toivottavaa silloin, kun yleisön huutelu ja kenttäkuulutus halutaan vaimentaa käyttämällä erillistä selostajaa.Voisiko tämän Kohon vaihtaa siihen toiseen selostajaan? Miulla alkaa olla Kohon ennakot ja selittelyt "oho" ja " väärällä pääsee varmiten" kuultu. En edes tiedä, kumman puolella tämä Koho on. Anteeksi, olen puhunut
1. Olisiko Myllyniemellä jotain pientä vammaa minkä kanssa ei haluta ottaa suurempaa riskiä? Kolmosena niitä juostuja metrejä kuitenkin tulee reilusti. Vaihdettiin kakkoskärkeen kesken viime perjantain Mailattaret-kotipelin. Spekulaatiota, ei kai tuota muu selitä.Tommi Luostarinen on virkistävä pelinjohtaja, mutta kahta asiaa hänen peluutuksessaan en lakkaa ihmettelemästä.
1 Miksi yksi sarjan parhaista vaihtajista Jutta Myllyniemi heitetään hukkaan kakkoskärjessä, joka ei toimi? Myllyniemi on selvästi varmempi vaihtaja kuin ykköskärjessä pelaava Roiha.
2 Montako näytön paikkaa Oona Liimataiselle vielä pitää antaa, ennen kuin uskotaan, että hänen suoritusvarmuutensa ei vaan riitä superin top-6 joukkueeseen? Toinen Oona Majoinen on varmempi.
Myllyniemi vaihdettiin Vaasa-pelissä ykköskärjestä pois. Selkeästi on jotain ongelmaa juoksemisen kanssa, ja siksi on nyt kakkoskärjessä.Tommi Luostarinen on virkistävä pelinjohtaja, mutta kahta asiaa hänen peluutuksessaan en lakkaa ihmettelemästä.
1 Miksi yksi sarjan parhaista vaihtajista Jutta Myllyniemi heitetään hukkaan kakkoskärjessä, joka ei toimi? Myllyniemi on selvästi varmempi vaihtaja kuin ykköskärjessä pelaava Roiha.
2 Montako näytön paikkaa Oona Liimataiselle vielä pitää antaa, ennen kuin uskotaan, että hänen suoritusvarmuutensa ei vaan riitä superin top-6 joukkueeseen? Toinen Oona Majoinen on varmempi.
Ei Liimatainen ainakaan minua loukannut ole, vaikka hänen otteitaan kritisoinut olenkin. Itselläni tässä ollut ajatuksena ajatella kokonaisuutta. Liimataisen omimmalle ulkopelipaikalle kun nyt vaan sattuu olemaan parempia vaihtoehtoja, niin silloin niitä pitäisi myös käyttää. Tämän takia käyttäisin Oonaa mieluummin vaihtaja/eteninäjokerina. On totta että tällä kaudella Nupponen ja Roiha ei ole olleet parhaimmillaan, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että he molemmat ovat silti varmempia räpylässä kuin Liimatainen. Ja toisaalta, mistä ajattelit heille korvaajat löytää? Myllyniemi taas ollut mielestäni selkeästi paras ulkona.Kai se Liimatainen on henkilökohtaisesti loukannut täällä paria kirjoittajaa, kun tuntuu tulevan tarkkaan kohdennettua rapaa aina samaan suuntaan.
Eilen (kuten monesti aiemminkin tällä kaudella) JoMan vähiten suoritusvarma ulkopelaaja oli Roiha. Tällä kaudella tullut konkarille erikoisen paljon helppoja räpylävirheitä.
Eräs selkeä heikkous JoMan pelaamisessa on etukenttä. Toikka-Nupponen-Myllyniemi kolmikko on ollut helisemässä koko kesän pienten kanssa. Jokainen voi vaikka käydä laskemassa, montako paloa pienistä on syntynyt pudotuspelijoukkueita vastaan. Määrä on lähes olematon! Liimatainen kävi pari peliä Nupposen tilalla eikä onnistunut sen paremmin, mutta itse ainakin ymmärrän miksi juuri etukenttää pitääkin ravistella.
Olen ihmetellyt aiemmilla kausillakin, kun Nupposta on täällä nostettu joksikin iirokuosaksi vaikka omaan silmään on ollut JoMan heikoimpia ulkopelaajia. Tehot ei riitä kovia etenijöitä vastaan ja takatilanteessa on mennyt halpoja palloja jaloista. Tällä kaudella petrannut takatilannetta mutta vaihdoissa sama laulu jatkunut.
Kaikkiaan Joman ulkopeli on aika lailla samaa tasoa kuin viime kaudella. Linjassa Varonen ja Huotari jatkaneet kehitystään ja Veikanmaa ollut takana varmempi torjumaan kuin Haataja. Nuoren Veikanmaan heittovoima ei vielä riitä kotiin, mutta esimerkiksi eilen pääsi naulaamaan yhden maukkaan palon kolmoselle!
Minä uskon, että eilen oli tämän hetken parhaat yhdeksän ulkopelaajaa liikkeellä. Penkillä olijat eivät toisi parannusta peliin. Se ei muuta sitä, että mielestäni JoMalla on suuria vaikeuksia vaihtotilanteissa.Ei Liimatainen ainakaan minua loukannut ole, vaikka hänen otteitaan kritisoinut olenkin. Itselläni tässä ollut ajatuksena ajatella kokonaisuutta. Liimataisen omimmalle ulkopelipaikalle kun nyt vaan sattuu olemaan parempia vaihtoehtoja, niin silloin niitä pitäisi myös käyttää. Tämän takia käyttäisin Oonaa mieluummin vaihtaja/eteninäjokerina. On totta että tällä kaudella Nupponen ja Roiha ei ole olleet parhaimmillaan, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että he molemmat ovat silti varmempia räpylässä kuin Liimatainen. Ja toisaalta, mistä ajattelit heille korvaajat löytää? Myllyniemi taas ollut mielestäni selkeästi paras ulkona.
Pelkän kritisoinnin sijaan olisi mukava kuulla mitkä olisi omat vaihtoehtosi kullekin pelipaikalle?
Niin ja tuo olematon etukentän tekemien palojen määrä. Kerro se toki meille muillekin kun ilmeisesti sen laskenut olet? Vai tuliko vaan ihan mutulla?