Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2022

Palkkakuluja on voitu sanoa leikattavan, mutta kyllähän sekaan mahtuu käsittämättömiä sopimuksia, kuten esim. Hartikaisen suora 2-vuotta ja jos huhut Rytkösen 3-vuotisesta pitävät paikkansa, niin ei ainakaan tietty fani-poikailu päätöksen teossa ole väistymään päin.

Minusta Joni Rytkönen on juuri sellainen palanen, joka JoMa:lta on puuttunut Tuomas Jussilan lähdön jälkeen. Räiskyvä ja tehokas sisäpelaaja, joka saa tuon ykköskärjen pyörimään. Kaikella kunnioituksella Konsta Kettusta kohtaa, mutta JoMa antaa tässä aika paljon tasoitusta muille kärkijoukkueille. Myös Topi Hurskainen on aika varjo siitä ”Toivo Hoosta”, joka Kiteellä on sarjan parhaita ykköstilanteen purkajia. Nyt pelailee ”formularadat” hihoissaan kakkoskärjessä, mutta palkka todennäköisesti on ihan kohdallaan.

Minusta Joni Rytkönen on juuri sellainen palanen, joka JoMa:lta on puuttunut Tuomas Jussilan lähdön jälkeen. Räiskyvä ja tehokas sisäpelaaja, joka saa tuon ykköskärjen pyörimään. Kaikella kunnioituksella Konsta Kettusta kohtaa, mutta JoMa antaa tässä aika paljon tasoitusta muille kärkijoukkueille. Myös Topi Hurskainen on aika varjo siitä ”Toivo Hoosta”, joka Kiteellä on sarjan parhaita ykköstilanteen purkajia. Nyt pelailee ”formularadat” hihoissaan kakkoskärjessä, mutta palkka todennäköisesti on ihan kohdallaan.

Tämä itselle mysteeri, nimittäin Hurskainen. Ulkona hazardi, mutta sisällä erittäin vahva.

Mielenkiintoista olisi kuulla jossain toimitusjohtaja Lindholmin mietteitä, on aika näkymätön heppu ja ei kyllä mun mielestä ole saanut seuraa eteenpäin hilattua?

Päinvastoin aikamoista sekoiluahan tuossa on ollut pelaajarintamalla ja ihan koko seuratoiminnassa vrt Kemppaisen aikaan.

Rytkösen vahvuudet tunnetaan. Yhden kauden ennätys tuoduissa ja varmasti yksi kaikkien aikojen taitavammista taitolyöjista, jolla kuitenkin on myös vahva läpilyöntiuhka Ainoa kysymys on, montako vuotta mies pysyy kasassa. Rytkösen tyyli näyttää näin maallikon silmiin repivältä.

Ehdottomasti Rytkönen kunnossa ollessaan nostaa tuon keulan huipputasolle. Samoin kun Hartikainen oli mahtava vahvistus terveenä ollessaan.

Mutta huhutut 3 vuotta kuulostaa ”rohkealta” kaverille joka ei viime, eikä liiemmin tälläkään kaudella pystynyt heittämään ja on nytkin sairastuvalla.
Päinvastoin aikamoista sekoiluahan tuossa on ollut pelaajarintamalla
Eiköhän ihan joku muu vastaa tuosta sekoilusta.

Mielenkiintoista olisi kuulla jossain toimitusjohtaja Lindholmin mietteitä, on aika näkymätön heppu ja ei kyllä mun mielestä ole saanut seuraa eteenpäin hilattua?

Päinvastoin aikamoista sekoiluahan tuossa on ollut pelaajarintamalla ja ihan koko seuratoiminnassa vrt Kemppaisen aikaan.

Jos Mikko Korhonen oli sotkamolainen desantti, niin onko Lindholm tullut Kouvolasta sanoihin hommiin? 😉

En tiedä, mutta epäilen Ari Monosen päättävän/vastaavan pelaajasopimuksista JoMa:ssa edelleen? Onhan siellä Sami Österlund myös urheilutoimenjohtajan tittelillä seurassa töissä, mutta epäilen Monosen ja tietysti Huotarin tekevän päätökset hankinnoista. Luulen myös, että Lindholmin vastuulla on aika vahvasti varainhankinta ja myyntimiehenä hän on loistava ainakin minun mielestä. Todella hyvä tyyppi ja ottaisin mielellään hänet takaisin Kouvolan urheilutoimintaan.

Jos Mikko Korhonen oli sotkamolainen desantti, niin onko Lindholm tullut Kouvolasta sanoihin hommiin? 😉

En tiedä, mutta epäilen Ari Monosen päättävän/vastaavan pelaajasopimuksista JoMa:ssa edelleen? Onhan siellä Sami Österlund myös urheilutoimenjohtajan tittelillä seurassa töissä, mutta epäilen Monosen ja tietysti Huotarin tekevän päätökset hankinnoista. Luulen myös, että Lindholmin vastuulla on aika vahvasti varainhankinta ja myyntimiehenä hän on loistava ainakin minun mielestä. Todella hyvä tyyppi ja ottaisin mielellään hänet takaisin Kouvolan urheilutoimintaan.

Ottakaa ja älkää enää takaisin päästäkö!

Joman pelaaja hankinnat eivät ole oikein osuneet viime aikoina keskelle keppiä. Tasaisia hyviä pelaajia roppakaupalla hankittu mutta ihan ykköskorin pelaajat loistaa poissaolollaan. Toki Elmeri Liedosta on tulossa dominoiva pelaaja mutta pettymys ollut alkukaudella.Mikko Huotarin pitkä sopimus toi tietysti rauhaa mutta esitys ollut heikko, onko hänestä huippupelinjohtajaksi.

Parjattu Väliaho pelasi alkuvuoden hyvin mutta muutaman pelin kun vastustaja ottanut väärät pois niin aseet on riisuttu.
Kun kaikki pelaajat kuntoutuu, Topi Kosonen lavalle. Ja jokeriopaitaan Toovola+Wahslten + jalat
Villellä ei taistella välieräpaikasta.

Joman pitäisi kohta rueta ruuvaamaan kokoonpano siihen ruotuun, millä syksyllä ajatus pelata. Toki tällä hetkellä vaikuttaa, kun Tirkkonen ja Wahlsten poissa, mutta onhan tuossa koutseilla pähkäiltävää miten kokoonpano pyöräyttää. Onko Kettunen vai Tirkkonen numero 2?
Itse jopa laittaisin Niemeläisen kakkoskoppariksi ja Hurskaisen jokeriksi tuomaan jalkoja ja monipuolisuutta.

Veikkauksen kokoonpanojen mukaan pientä muutosta edellisotteluun: Wahlsten palaa, Topi jatkaa lukkarina, mutta Väliaho ei kokoonpanossa. Eipä ole hirmuiset odotukset pelistä, toivottavasti olen väärässä.

Kun on keskusteltu Joman muutaman vuoden jatkuneesta alamäestä, tahtoo unohtua kuinka paljon joukkue on oikeasti heikentynyt mestaruusvuosista. Nykyisessä porukassa taitaa olla vain yksi pelaaja, joka on tällä hetkellä oman pelipaikkansa eliittiä sarjassa: Kuosa. Muutama vuosi sitten heitä oli hänen lisäkseen myös Jussila, Puhtimäki ja Niemi. Pakko senkin on jossain näkyä.

Kohti parempaa 2.jaksoa. Huotari hylkkäsi tänään kotiutuksissa enemmän vaan eipä tullut ciekä tulosta. Vähän tilanteita ja patelle yksi lyöntivuoro. Kolmesta juoksusta kaksi harhalla..

Miten mulla on sellainen tunne, että oon nähnyt tätä jo vähän liikaa: Piiro on hankkiutunut ansiokkaasti ykköselle. Kakkosena lyövä Kettu yrittää ekalla lyönnillä läpäriä. No ei onnistu. Tulee laiton. Juoksemaan sännännyt Piiro joutuu palaamaan kaukaa takaisin ykköselle. Ketun toinen lyönti meneekin harakoille, koska Piiro ei millään ehtinyt ajoissa palaamaan pesälle. Kolmannella Kettu vetää näpin kakkospuolelle, aiheuttaa Piiron palamisen ja menee itse ykköselle käsi pystyssä. Kun samaa kaavaa on nähty samassa pelissä pari kertaa, se muuttuu sikäli, että kolmannen näppi tähdätään ykköspesän paikkeille, niin että Kettu itse palaa mutta päästää Piiron etenemään.
Ja silloin kun Kettu pääsee kakkoselle, tärkein juttu on näyttävä kärkkyminen.
Tämä on niin totta (valitettavasti). Kettunen ei onnistu täyttämään tuota numeron 2 tonttia. Kortilla ovat ne kerrat että Kettusen lyöntivuoron jälkeen olisi joko etupesät täynnä tai paloton tilanne.

kontiola

Ehdin jo deletoida oman viestin, kun ei viitsisi olla niin negatiivinen. Mutta.. niin. Kun ei tämä ole edes ensimmäinen vuosi tätä valitettavan usein toistuvaa peruskaavaa.

Harmittaa. Harmittaa joukkueen, yleisön ja joensuulaisen pesäpallon puolesta.

Jätän kommenttini tähän, ja toivotan kaikille lämmintä Ja aurinkoista juhannusta!

Itse jopa laittaisin Niemeläisen kakkoskoppariksi.

Toivottavasti tällä linjalla jatketaan tulevissakin peleissä. Topin sopimusta tuskin jatketaan enää ensi vuodelle niin olisi kiva saada Niemeläiselle ns. ”harjoituspelejä” alle tälle kaudelle, ennen kuin ensi vuonna täyttää tuon paikan vakituisesti. Kentälle kuitenkin mennään kiitettävällä prosentilla, tänäänkin oli yksi ainoita joukkueen onnistujia sisällä.

Muuta positiivista ei tästä pelistä sitten jäänytkään käteen..
Kummastuttaa nuo lyöntivalinnat käytettyihin merkkeihin, todella myöhäiset lähdöt kotiin (Ö:n mailan pudotus kerta toisensa jälkeen vasta silloin kun pallo on jo maassa) ja palottoman tilanteen rakentamisen hankaluus. Toivottavasti juhannus pelien välissä toisi mukanaan enemmän peli-iloa sisältävän Joman tiistain peliin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.