Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2020

Kotiutuksissa oli parissa aiemmassa pelissä pahaakin tukkoisuutta,
mutta tänään oli korkki irti ja rallateltiin mukavasti.
Ulkopelissä Joma välillä suorastaan raateli vasustajan sisäpeliä.

Hyvä peli alla lähteä seuraavaksi käymään naapurissa.

Kouvolan urheiluasenne ja pesiskulttuuri ilmentyy tänä päivänä hakin ja nilkuttajan katkerasävyisenä vittuiluna paremmilleen.
No joo, ei pidä yleistää. Kopla ok, muutama ääliö vähän romuttaa mielikuvaa.

Tämä juuri, mutta sielläkin se nuorempi sukupolvi asiallista porukkaa muistetaan se. Jotenkin säälittävää omalla tavalla jos kyseisen henkilön väitteet pitää paikkaansa että on ollu +50v toiminnassa mukana ja jaksaa vielä ns nettitrollaamista.

Hyvä peli Jomalta tänään 💪🏽. Vainikaisella loistava päivä etukentällä ja muutenkin peli kulki. Kredittiä myös joensuulaisyleisölle - ensimmäisen jakson viimeisessä Joman ulkovuorossa KeKi teki peräti 4 vai 5 juoksua (ehkä hieman seisoskelevasta kotijoukkuueen ulkokentästä) - yleisö ei aloita tyhjänpäiväistä huutelua tai ölinää, vaan alkavat kannustaa omaa joukkuettaan. Iso peukku 👍🏼.

Hyvä peli Jomalta tänään 💪🏽. Vainikaisella loistava päivä etukentällä ja muutenkin peli kulki. Kredittiä myös joensuulaisyleisölle - ensimmäisen jakson viimeisessä Joman ulkovuorossa KeKi teki peräti 4 vai 5 juoksua (ehkä hieman seisoskelevasta kotijoukkuueen ulkokentästä) - yleisö ei aloita tyhjänpäiväistä huutelua tai ölinää, vaan alkavat kannustaa omaa joukkuettaan. Iso peukku 👍🏼.

Joensuussa on varmasti tämän sarjan yksi asiallisimmista yleisöstä jos ei jopa asiallisin. Myös vastustaja saa monesti aplodit hyvistä suorituksista.

LBC

mutta sielläkin se nuorempi sukupolvi asiallista porukkaa muistetaan se.

hmm pitää alkaa varoa sanojaan, ettei joudu huilille.

Kai iän voi jossain määrin päätellä kommenteista, kuinka hyvin muistaa kirjoituksissaan vaikka nuijasodan tai mustan surman ajat. Mutta jotenkin kun olen päätellyt Koplan palstalle kirjoittavia, niin mielestäni sieltä kyl löytyy asiallisesti kirjoittavia kavereita, jotka lienevät eläneet ja kokeneet nuo Kouvolan menestyksenkin vuodet, tai lähelle sitä. Poikkeuksia löytyy.

Tuo @Joe n esittelemä Koplan hissikausi koetteli faneja aikoinaan. Samoin voisin kuvitella JoMan alkutaipaleen Superissa olleen aika pitkä ja tuskaisa teillä päin. Ja jatkui vielä arsyttävästi pronssiputkella, kun alkoi olla pärjäävä joukkue koossa. Itse en tajunnut mm nimimerkin @kirjastoapulaine tarkoitusta, nyt luulen sen tietävänikin. Nerokasta sarkasmia, vai mitä itse-ironiaa, jos näin on.

Joe

Voi kuule @LBC , muistuu ajat mieleen. Välillä vitutti nii et tuntu et naama sulaa. Lähinnä toi muovittaminen, alkaa olla jo niin käytetty, ettei se oo ees kunnon vittuilua. Tuota historiikkiä selaillessa huomaa vaan, ettei se aina ole sielläkään suunnalla ollu pelkkää auringonpaistetta. Ja toisaalta siitten myös löytyy niitä ilon aiheitakin. Joskin aikaa on siitäkin hieman, ettei nuorempipolvi niitä edes muista.

Joukkoon mahtuu siellä täällä jokunen raivarifani; heidän kannanottoihinsa
- varsinkin provoihin, ei kantsi lähteä mukaan.
Asia on juuri näin.

Mutta on asia niinkin että muutama provoilija voi kääntää ulkopuoliset tarkkailijat omaa suosikkiaan vastaan. Eli jos on olemassa vaikkapa asettelu JoMa-KPL - joista joukkueista kumpikaan ei lähtökohtaisesti merkitse minulle mitään (olen Oulusta ja kaikenlaisesta vuosien aikana tapahtuneesta vaikeudesta huolimatta Lipon kannattaja, ei tällainen vanha kurppa osaa asemoitua uudella tavalla) - niin sympatiani saa JoMa johtuen keskusteluista joita olen täällä seuraillut.

Te JoMa-fanit ootte vaan mahtavaa porukkaa! Riveissänne on lukuisia hienoja keskustelijoita joiden tekstejä on nautinto lukea.

Joskus vuosia sitten näitä keskusteluja käytiin Ylen foorumilla. Ehkä joku teistä muistaa. Olin sielläkin mukana tarjoten keskusteluihin omaa heikkoa panostani. Nyt en muista vuosilukua mutta oli aikaa kun Vuorisen Janne oli Lipolla pelinjohtajana. Tuolloin käytiin jännittävä välieräsarja KPL:ää vastaan joka erinäisten vaiheiden jälkeen kääntyi KPL:n voitoksi. Sitä sarjaa seurattiin sitten Ylen foorumilla yhdessä KPL:n kannattajien kanssa. Me molemmat osapuolet pidettiin toki omiemme puolia tiukasti mutta siitä huolimatta kunnioitimme toisiamme ja niistä keskusteluista jäi erittäin mukavat muistot. Josta syystä tykkäilen KPL:stä edelleenkin enemmän kuin tykkäisin jos sitä välieräsarjaa ei olisi ollut. Keskustelijoiden nimimerkkejä en muista, yksi oli joki Pete72 tai jotakin sinnepäin. Hänen kanssaan taitettiin peistäkin vähäsen aina välissä mutta lopuksi oltiin lähes kamuja, mikäli se nyt näin foorum-ympyröissä on sovelias termi.

Voi kuule @LBC , muistuu ajat mieleen. Välillä vitutti nii et tuntu et naama sulaa. Lähinnä toi muovittaminen, alkaa olla jo niin käytetty, ettei se oo ees kunnon vittuilua. Tuota historiikkiä selaillessa huomaa vaan, ettei se aina ole sielläkään suunnalla ollu pelkkää auringonpaistetta. Ja toisaalta siitten myös löytyy niitä ilon aiheitakin. Joskin aikaa on siitäkin hieman, ettei nuorempipolvi niitä edes muista.

Joo noinhan se on. Nopeasti unohtunut että Kopla oli 2000-luvun lopulla jonkun määritelmän mukaan "muoviseura" jota paikallinen miljonääri Aslak Kaikko rahoitti. 2009 ja 2010 finaalivuosina oli Kohonen, Joukainen, Kapanen, Lammila ja muita aikansa huippunimiä ostettu jengiin. Ja sitten 2012-2015 oltiin todella syvissä vesissä kun Aslakilta loppui kiinnostus ja veti rahat pois. Meni pitkän aikaa rakentaa homma uudelleen pysyvälle pohjalle.

Jotkut ovat harmissaan kun ei ole tullut uutta mestaruutta, itse ennemmin iloitsen että taistellaan mitaleista nykyään joka vuosi, talous on vakaa eikä tarvi kärvistellä pudotusuhan tai konkurssin kynnyksellä. Puitteet ovat kunnossa ja ottelutapahtumassa yleisöä + fiilistä.

Sinänsä hauskaa että 10 vuotta myöhemmin noista neljästä kovan luokan nimestä kolme on edelleen jengissä tavoittelemassa sitä samaa kultaa - ja Joukaisen pojat :)

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.