Siis Janne Kivipeltohan pelaa Idän lukkarina.Sen perusteella, mitä olen netin kautta, urheilusivujen otteluselostusten ja pesisforumin pelaajatarkkailijoiden kommenteista ymmärtänyt, on itselleni tullut vaikutelma, että Janne Kivipelto on ilmeisen kovassa kunnossa. Siinä olisi ollut yksi varteenotettava vaihtoehto Kohosen korvaajaksi Idän joukkueen ulkosolistina.
Siis Janne Kivipeltohan pelaa Idän lukkarina.
Luulin, että tuo olisi kaikille täysin selvää, mutta ei näköjään. Kauden paras lukkari Kivipelto saattaa antaa Kohosen pelata puolet Itä-Länsi pelistä, jos herrat niin keskenään sopivat.
Siis Kivipelto ON valittu ykköslukkariksi? Anteeksi kömmähdykseni. Kaipa olen seurannut valintoja vain toisella silmällä (se EI ole lasisilmä, mutta ilmeisesti puusilmä...). Mutta mitä virkaa Kohosella sitten joukkueessa on? On iso liuta tehokkaampiakin miehiä.
Miksi Toni Kohonen valittiin Itä-Länsi-otteluun, Idän joukkueen valitsija Janne Vuorinen?
– Minulla oli selvä lähtökohta siitä, että joukkueessa on kaksi lukkaria. Janne Kivipelto valittiin ansaitusti yleisön toimesta, ja sen jälkeen vaihtoehdoiksi jäivät Puhtimäki ja Kohonen.
– Halusin joukkueeseen ulkopelin perusteella toiseksi parhaan lukkarin, ja Kohonen on heistä selvästi parempi. Olen toiminut pelinjohtajana ja katsoin tilannetta isossa perspektiivissä, enkä minkään yhden JoMa-Jymy-ottelun perusteella.
– Jos nyt pelattaisiin MM-finaalia, niin siitä ei ole kahta sanaa, että ottaisin joukkueeseeni tällä hetkellä mieluummin Kohosen.
Rehellisyyden nimissä onhan tuolla muitakin nimen perusteella valittuja eikä tämän vuoden näyttöjen perusteella (kuten Puputti ja Jussila). Onko se sitten väärin vai ei? Ehkei näitä nyt niin vakavasti kannata ottaa. Hupipelihän se muutenkin on ollut jo vuosikausia, show ja sillä hyvä.
Rehellisyyden nimissä onhan tuolla muitakin nimen perusteella valittuja eikä tämän vuoden näyttöjen perusteella (kuten Puputti ja Jussila). Onko se sitten väärin vai ei? Ehkei näitä nyt niin vakavasti kannata ottaa. Hupipelihän se muutenkin on ollut jo vuosikausia, show ja sillä hyvä.
Janne Vuorinen: ”– Halusin joukkueeseen ulkopelin perusteella toiseksi parhaan lukkarin, ja Kohonen on heistä selvästi parempi. Olen toiminut pelinjohtajana ja katsoin tilannetta isossa perspektiivissä, enkä minkään yhden JoMa-Jymy-ottelun perusteella.”
Metsään meni ja vauhdilla tuo Vuorisen lausunto. Puhtimäki ei ole ollut mikään yhden ottelun onnistuja, vaan Joman kantava voima koko alkukauden ajan.
Itse olen juuri sitä mieltä, että koska Kivipelto on esityksillään ansainnut lukkarin tontin, olisi Puhtimäen valinta tehokkaampana sisäpelaajana ollut kaikin puolin järkevä.No ei mennyt. Ei Puhtimäki ole kyllä lautasen äärellä Kohosen tasoa. Puhtimäki on hyvä mailan varressa mutta lukkarina ei mikään ihmeellinen.
Miten voisi edes yrittää objektiivisesti arvioida lukkareiden tämän kauden pelaamista toisiinsa nähden?