Supervuoro Verkkolehti »

Imatran Pallo-Veikot 2025

Sata lasta kuulostaa enemmän viime vuosien ikäluokilta
Sen verran korjaan, että viime vuonna syntyi 122 lasta! Eli määrä on lähes puolittunut noin 20 vuoden aikana. Mitä tarkoitat C- ja D- ikäisistä? Onhan silloin noin 15 vuotta sitten ollut syntyvyys vielä ihan toista -tosin jo laskusuunnassa!

Sen verran korjaan, että viime vuonna syntyi 122 lasta! Eli määrä on lähes puolittunut noin 20 vuoden aikana. Mitä tarkoitat C- ja D- ikäisistä? Onhan silloin noin 15 vuotta sitten ollut syntyvyys vielä ihan toista -tosin jo laskusuunnassa!
Sitä juuri tarkoitan, että C- ja D-ikäisiä on yhteensä vaivoin joukkueellinen mukana tällä hetkellä, vaikka sitä potentiaalista massaa noissa ikäluokissa kuitenkin on vielä eri tavalla kuin joskus ensi vuosikymmenellä.

IPV lähtee illan kamppailuun täysin samalla kokoonpanolla kuin sunnuntain Mansen ryöpytykseen.

Haaste on kova, jännä nähdä, että aukeniko sisäpeli sunnuntain onnistumisista enemmänkin vai onko Jymyn ulkopeli liian kova pala meille. Piste olisi iloinen yllätys.

On tää kumma,että Sotkamoa vastaan ollaan AINA ihan vastaantulijoita. Ja tietysti tasoero on sitä luokkaa, että sen takia todennäköisin tulos on aina 0p, mutta on tässä viimeiseen 10 vuoteen Sotkamokin hävinnyt ties kelle. Meidän keskinäisissä ei se surkea päivä vaan tule, tai vastaavasti IPV:n pöljä päivä.

Se oli toinen jakso ja sitäkautta koko matsi siinä.
Paluu normaaliin. Enpä tosin tästä mitään odottanutkaan, mutta oisihan se kiva että edes näennäisesti pisteistä voitaisiin kamppailla.

Ihmeellinen on tää Sotkamo-peikko. Ihan samaa puuroa nekin siellä syövät. Sotkamo on lyönyt todella hyviä, ei siis mitään heiltä pois. Ulkopelissä kuitenkin sellaisia uinahduksia, mitä ei tällä kaudella ole tullut, ihan Vesterisestä lähtien.

Ei tässä muuten mitään, mutta katsojia pitää saada paljon lisää peleihin, jotta seuran kassaan saataisiin täytettä. Tuskinpa tästä pelistä kukaan laski saavansa pisteitä. Ei sillä, eipä ole Tahkostakaan apua tänään.

Tänään Sotkamolta toistamiseen tällä kaudella kuokkaan, monta kertaa näitä vastaan vielä pitää pelata? Tuokaa jo niitä Alajärveä yms. samantasoisia vastaan ennenkuin kovin palo tähän pesiskesään ehtii sammua.
Kerran vielä Sotkamokin,eikös se ole kolminkertainen sarja ilman kikkailuja. Mä oon ihan tyytyväinen,ei haittais vaikka ois juhannukseen mennessä nämä muodollisuudet hoidettu kaikki 3:D

Vaikka ne syövätkin samaa puuroa, niin pelkästään Roope jo voittaa Imatran. Lyö vaan sen verran juoksuja, ettei siihen pystytä vastaamaan. Sitten kun siellä muutama muukin osaa lyödä palloa ja myös tuo vaihtopeli on riittävää, niin Imatran mahdollisuudet olisivat kai lähinnä surkean sään varassa.

Nyt ei oikein onnistujia löytynyt, Olli löi pari juoksua, Savikoski ok vaihtolyönneissä ja Muuruvirta meni hyvin kentälle. Muuta ei sitten oikein löytynytkään.

Tiedättekö mitä eroa on joukkueen hyvillä ja huonoilla kannattajilla? Hyvät kannustavat joukkuetta myös tappion hetkillä, mutta huonot eivät innostu liiemmälti edes voiton tullessa.
Oikeassahan sinä olet, toki ainakin itse iloitsen voitoista suuresti.
Viimeiset parikymmentä vuotta vaan nyt ollut aika hankalaa niin välillä se tuska vaan purkautuu mikä minusta on täysin luonnollista.

Oikeassahan sinä olet, toki ainakin itse iloitsen voitoista suuresti.
Viimeiset parikymmentä vuotta vaan nyt ollut aika hankalaa niin välillä se tuska vaan purkautuu mikä minusta on täysin luonnollista.
Totta haastelet. Samanlainen kannattaja olen minäkin, mutta tulee vaan julkisesti esitettyä parempaa. Menestyvää joukkuetta on vaan pirun paljon helpompaa kannattaa!

Totta haastelet. Samanlainen kannattaja olen minäkin, mutta tulee vaan julkisesti esitettyä parempaa. Menestyvää joukkuetta on vaan pirun paljon helpompaa kannattaa!
Varmastikin inhimillistä, että on kivempaa kannattaa menestyvää joukkuetta. Jos katsotaan tuohon 35 kilometrin päähän, niin aika iso erohan katsojamäärissä on silloin kun iloitaan yksittäisistä pisteistä vs. pelataan mestaruudesta.

Seuran olemassaolon näkökulmasta sitä (taloudellista) tukea tarvitaan ihan aina, jotta sinne kassaan kertyy euroja. Kulut kun säilyvät aikalailla samoina, tulee menestystä tai ei. IPV ei tee asioita täydellisesti, mutta ainakin siellä ihan oikeasti yritetään käytettävissä olevilla resursseilla tehdä asioita, jotta ihmiset viihtyvät peleissä, tulee voittoja tai ei. Tämän kun alueen (ei siis vain Imatralla asuvat) ihmiset ostaisivat, niin sitten tulevina vuosina voitaisiin ajatella kärkisijojen haastamisen olevan mahdollista. Se ei kuitenkaan tapahdu hetkessä, eikä etenkään silloin, jos talouteen ei saada lisää panostusta laajemmalta joukolta. Toivottavasti IPV-sydäntä löytyisi jatkossa enemmän kuin tällä hetkellä.

Olen ollut mukana monessa ja niin imatra kuin Lpr pesis. Haaste on junioritoiminnassa se, että omaa pelitaustaa omaavia valmentajina on liian vähän. Superissakin pelannut ja pelaava lukkari tyttö ei ollut kuullutkaan esim mikä on syöttömerkki ja ikää oli noin 14 vuotta !
Taktinen puoli siis ainakin osalla heikkoa, takamatka toisiin liian suuri. Näitä taktisia juttuja ei voi valmentaja tietää jos ei ole pelitaustaa/koulutusta näihin juttuihin.
Toki iso kilpailu on monen lajin kesken lapsista, ja varsinkin jos joku seura tietyssä iässä määrää keskittymään yhteen lajiin. Myös pelisilmää tarvitaan nuorten kanssa, sama 12-14 vuotias voi olla miehen kokoinen tai vasta kasvu alkamassa ja monesti varhain kehittyvät saavat isomman roolin, vaikka myöhemmin kehittyvät voivat muutaman vuoden päästä olla mitä tahansa, tästäkin on minulla faktaa.
Eilen Sojy näytti miten pelataan, ja tehdään rivimiehistä kovia pelaajia ( esim Veittikosket )
Valmennus kuntoon, niin hedelmiä voi alkaa poimia vuosien päästä, oikotietä ei ole, ja rahaA tähän tarvitaan ja paljon.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.