Supervuoro Verkkolehti »

Imatran Pallo-Veikot 2017

Vs: Imatran Pallo-Veikot 2017

Ukoska sanoi:
Hurskainen, Matikka, Rönkkö. Utj:lta itseltään kuultuna. Ei näillä vielä kuuhun mennä mutta hyvä startti. Patrikainen Yseihin.

Näinpä. Enitenhän vielä tarvittaisiin sitä numerolla lyövää kotiuttajaa, joka pelaisi ulkona joko kopparina tai linjassa.

http://www.urheilulehti.fi/pesapallo/sarjanousija-voitti-kilpajuoksun-jalokalasta-taistelee-silti-putoamista-vastaan ite olen kuullut myös (en hirveän luotettavasta lähteestä) Ville Keron tulosta

IPV4Ever sanoi:
http://www.urheilulehti.fi/pesapallo/sarjanousija-voitti-kilpajuoksun-jalokalasta-taistelee-silti-putoamista-vastaan ite olen kuullut myös (en hirveän luotettavasta lähteestä) Ville Keron tulosta

eiköhän V.Kero jää kumminkin Tahkoon...

Kalervo

Karjalainen tiesi kertoa, että tänään julkaistaan Jussi Hurskaisen ja Miikka Matikan sopimukset IPV:hen.

No, onneksi sarjajärjestelmä hoitaa IPV:n takaisin divariin, jos tekemisen taso ei riitä. Itse toki toivon, että riittäisi. Sieltä voi sitten tulla vaikka SiiPe yrittämään 2018.

Tuollahan näkyy jo mainittujen nimien lisäksi olevan vanha tuttu Jari Komulainen try-outilla, minkä lisäksi silmään pistää lähinnä Sikiön puuttuminen listasta. Hiipui toki loppukaudesta lähinnä kai armeijan takia, mutta ei kai se potentiaali silti mihinkään ole kadonnut.

Kyllä tässä avainsanana on se uskottavuus, mistä varsinkin Kempeleen yhteydessä on viime aikoina paljon puhuttu. Ei KeKin tai IPV:n uskottavuus tietenkään voi olla samalla tasolla kuin vaikkapa Tahkolla, KaMalla tai KiPalla puhumattakaan kärkiseuroista. Nuo mainitut ovat kuitenkin jo osoittaneet pärjäävänsä pääsarjatasolla ainakin jotenkin. Redsien kohdalla tässä painaa varmasti edelleen myös kymmenen vuoden takainen sekoilu, vaikka viime vuosina on kiistatta parempaan suuntaan mentykin. Ykkössarjasta on kuitenkin pitkä matka Superpesiksen vaatimalle tasolle.

Pidän periaatteessa ihan hyvänä asiana, että mennään talouden ehdoilla. Kuitenkin totuus on se, että pisteitä ja voittojakin olisi hyvä välillä tulla, mikäli viime kaudella alkanutta noususuhdannetta lajin kiinnostavuuden osalta halutaan paikkakunnalla jatkaa. Jos homma menee pohjalla rämpimiseksi, on katsomossa todennäköisesti vain minä ja muutama muu hörhö.

Ukoska

Onkohan Komulaisen try-out joku vitsi? Vai 2. pelinjohtajan try-out? Ei millään pahalla miestä kohtaan, mutta eihän hän nyt Superin tasoinen etumies saati sisäpelaaja ole. Ja vielä viime kausi puolivaloilla pelaamista JoMan kakkosjoukkueessa.. Kyllähän tuo kokoonpano huutaa 3-5 vahvistusta vielä.

Samoilla linjoilla Sijais-Leijan kanssa. Olen sitten se toinen hörhö katsomossa, joskin Helsingissä asuvana minulla Ukoskan katsomo vaihtuu välillä virtuaalikatsomoksi Pesis Liven tai Ylen teksti-tv:n avulla. Kaipa tälle tilalle joku diagnoosi on, en tiedä.

Mitähän tosiaan kuuluu Sikiölle? Entä mitä me ajattelemme UL:n mainitsemista kandidaateista Aleksi Rautiainen, Lauri Kaartokallio ja Ville Hämäläinen? Onko Rautiainen listalla vain sopimustaan kirittämässä? Onko Kokkonen jo poissa pelistä (en ole pystynyt seuraamaan uutisointeja kovin tiiviisti)?

vkalevi sanoi:
Entä mitä me ajattelemme UL:n mainitsemista kandidaateista Aleksi Rautiainen, Lauri Kaartokallio ja Ville Hämäläinen? Onko Rautiainen listalla vain sopimustaan kirittämässä? Onko Kokkonen jo poissa pelistä (en ole pystynyt seuraamaan uutisointeja kovin tiiviisti)?

Vaikea on tietysti nähdä, miksi Rautiainen haluaisi vaihtaa JoMan Redseihin. Jos kuitenkin haluaa niin tervetuloa. Kaartokallio ei mm. nimimerkki Mascen kommenttien perusteella hirveästi lämmittäisi ja Hämäläinenhän kuulemma lopetti uransa. Kokkosesta en osaa sanoa mitään, mutta toki ainakin sisäpelissä käyttöä varmaan olisi. Toisaalta kotiuttajaa tässä ehkä kuitenkin kipeimmin kaivataan. Rönkkö ja Liukku ei ole maailmanluokan kotiutusosasto, vaikka toki heiltä pitäisi Superissakin toimivia lyöntejä löytyä.

Oliko joku paikan päällä?

Listassahan on vasta 11+1 nimeä joten lienee selvää, että lisää pelaajia on tulossa mutta annettiinko mitään päivämäärää milloin ehkä julkistetaan jotain?

Olisiko niin, että Sikiö tavoittelee peliaikaa miesten ykkösestä ja vuokradiili ei taas ykkösen jengejä kiinnosta? Tosin en ole nyt ihan kartalla ketkä kaikki ykkösestä lukkaria tarvitsevatkaan. Vai riittäisikö Sikiölle kehittymiseen ensi kauden vielä miesten suomari?

Tämmöistä huhua olen kuullut Kokkosen tilanteesta Ipv:n eräältä jäseneltä. Ipv haluaisi Kokkosen jokerin rooliin vaihtajajokeriksi hänen huonon juoksukunnon takia(selkävaiva), mutta Kokkonen itse haluaisi pelata myös ulkokentällä. Joka tapauksessa käyttöä Kokkosen tasoiselle taitopelaajalle varmasti löytyy jostain.

No ennalta ilmoitetut tulivat. Matikka on loisto pelaaja ja jo senkin takia että on ipv kasvatti.
Itä-länsi pelaajan saaminen nousija porukkaan on aina hyvä asia. Antaa hyvän esimerkin meidän
nuorille pelaajille
tekemisen tasosta. Linjaan tosiaan vielä pelaaja, joka pystyy kotiuttamaan.
Tosin esim. tuskin kukaan uskoi viime kaudellakaan Liukun olevan noin korkealla kotiutustilastossa. En minä ainakaan. Toivottavasti joka ukko kehittyy talven aikana paljon.
Superi on kuitenkin superia. Kuten Leija sanoi pisteitä ja voittoja on tultava, että ukonniemessä
ruuhkaa tulee. Ainakin näin aikaisemmin.

vkalevi sanoi:
Mitähän tosiaan kuuluu Sikiölle? Entä mitä me ajattelemme UL:n mainitsemista kandidaateista Aleksi Rautiainen, Lauri Kaartokallio ja Ville Hämäläinen? Onko Rautiainen listalla vain sopimustaan kirittämässä? Onko Kokkonen jo poissa pelistä (en ole pystynyt seuraamaan uutisointeja kovin tiiviisti)?

Kymmenen vuotta Kiteen Pallon pääsarjajoukkueessa pelannut Ville Hämäläinen lopettaa pelaajauransa. 27-vuotias Hämäläinen kokee tahkonneensa jo riittävän pitkään Superpesis-tasolla.

Hämäläinen muutti Turkuun ja keskittyy siviilipuolen työkuvioihin.

Niemisen Sampo tuolla somessa tietää Pöytyän Toni Pomellin tulevan Redseihin. Lieneekö vahvistus?

Sijais-Leija sanoi:
Niemisen Sampo tuolla somessa tietää Pöytyän Toni Pomellin tulevan Redseihin. Lieneekö vahvistus?

Viime kauden linjasta pois Huuhtanen ja Luoma. Tilalle toistaiseksi Pomell, kyllähän Pomell on sisällä viime kauden Luomaa käyttökelpoisempi pelaaja ja ei kyllä ulkonakaan taida jälkeen jäädä.

Joten jos tulee korvaamaan Luomaa niin on vahvistus. Huuhtasen tasoinen kotiuttaja ei kyllä ole mutta jalkoja enemmin räpylässä ja ehkä samaa luokkaa ja niistä kuuluisista pukukoppipuheista ei ole havaintoja.

Superi toki eri sarja kuin ykkönen.

Nousija

Kyllähän ne viime vuonna vastustajien saamat juoksut räpylästä olivat useimmiten Luoman ja Huuhtasen räpylöistä. Huuhtasen ulkopeli oli ajoittan todella kaukana parhaista vuosista.YWAKXF

MieVaan sanoi:
Superi toki eri sarja kuin ykkönen.

Tässähän se oleellisin onkin. Tilastojen perusteella Pomell on sisällä keskitason ykkössarjapelaaja. Ikää on kuitenkin jo 26, mikä laittaa miettimään, onko sitä Niemisen mainitsemaa potentiaalia? Muutaman kerran olen miehen nähnyt pelaavan, mutta en kyllä osaa ulkopeliä lähteä sen enempää arvioimaan. Toki rinki on niin kapea, että pitäähän sitä joka tapauksessa leventää, ja nimimerkki Ukoskan toive kolmesta tai jopa viidestä vahvistuksesta tuskin toteutuu, ainakaan jos sillä tarkoitetaan todellisia vahvistuksia.

Nythän näyttäisi siltä, että viime kaudella pienessä roolissa ollut J. Matikka saattaisi jopa mahtuakin yhdeksikköön. Muistaakseni MieVaan epäili kyseisen pelaajan mahtumista edes Kiteen suomarijoukkueeseen. Itse taas sanoisin, että olisi saanut peluuttaa enemmän jo menneelläkin kaudella, kun tuo polttolinjan taso oli todella mitä sattuu. Luoma toki pelasti hyvällä heittokädellään juoksujakin, mutta vastaavasti välillä koomaili ihan käsittämättömästi, eikä liikkuminenkaan takalukijana aina kauhean kaksista ollut. Huuhtanen oli tosiaan kaukana aiempien kausien tasosta, kuten täällä on jo monesti todettukin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.