Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2025

Viestejä
1,433
Pihkala on Pihkala eikä sitä vaikkapa Bolt-stadioniksi kannattaisi muuttaa, mutta kyllähän stadioneiden nimioikeuksissa ihan hyvät rahat taitavat olla (suhteellisesti ottaen siis), joten ehkäpä löytyisi joku sopiva luova tapa säilyttää Pihkala Pihkalana mutta lisäten nimeen myös sponsorin nimi, tyyliin Pihkala powered by Lidl. 🤓

Katsomon osille sponsorinimet ja kyltit loistava idea! Muutenkin Tahko voisi pistää lisää luovuutta kehiin siinä miten kumppanitoimintaan saisi uusia tuulia. Näin sivusta katsoen vaikuttaa aika jumiutuneelta.
 
Viestejä
1,226
Ehdottomasti pitää ajatella isosti, ehkä isommin kuin valtaosa pesisjoukkueista on tottunut ajattelemaan. Firmoilla on nyt koko ajan vähemmän käyttää sponsorointiin, mutta isoilla sitä kuitenkin on suhteessa enemmän, ja lajin kokoon nähden vieläpä merkittäviä summia.

Olen Elkin kanssa samoilla linjoilla siitä, että jonkun autokaupan, asianajotoimiston tai nakkikioskin nimen mainitseminen lyöntivuoron yhteydessä on sinänsä hyvin vähämerkityksinen asia, itselle ei ainakaan jää mieleen ne mitenkään, vaikka kesän mittaan ne sata kertaa kuulisi. Mutta pieniä virtoja toki kaikki kotiin päin.

Pihkalan nimeäminen Sisu-autoksi silloin joskus tuntui herättävän kovasti ärtymystä. Minua se lähinnä nauratti. Koska tietenkään Pihkala ei voi olla kansan suussa ikinä mitään muuta, vaikka joku maksaisi nimioikeuksista mitä tahansa. Tuotakin kannatti silloin kokeilla kuitenkin.

Mutta jos ja kun stadionin nimeä ei voi muuttaa, varmasti on paljon asioita stadionin ympäristössä ja pelitapahtumassa, jota vielä voisi nimetä. Toki aikalisät esimerkiksi on jo valtakunnallisesti nimetty (onko se nyt Puuilo vai mikä).
 
Viestejä
2,158
Itselleni on kyllä jäänyt mieleen "Vaiveronkadun kioskin Juha Korhonen". Ja kuulemani mukaan tulevalla kaudella Juha Korhosen paikalle tulee eräs toinen Tahkon pelaaja!
 
Viestejä
563
Nähtävästi kesällä virvoitusjuomakatsomossa ei kesällä enää nautita kylmää Karhua vaan sen sijaan luultavimmin Lahden Erikois -oluita. 🍺

Toivottavasti ainakin noin eikä joitakin muita Hartwallin oluita kuten Lapin Kulta, Karjala, Aura, joissa ei yhtä laajaa valikoimaa + onhan varsinkin nuo kaksi ensin mainittua melkoisia elämyksiä 😊

Tai siis luultavasti siellä kyllä Aura/Lappari/Karjala tulee sen perus-Karhun tilalle + lisäksi sitten erikoisoluet tuosta Lahden Erikois -valikoimasta.
Itse tervehdin ilolla tätä. Aura on Karhua parempaa olutta, ja saadaan sen koffin kuvatuksen tilalle aito oikea Hartwallin harmaa.
 
Viestejä
1,433
Olen Elkin kanssa samoilla linjoilla siitä, että jonkun autokaupan, asianajotoimiston tai nakkikioskin nimen mainitseminen lyöntivuoron yhteydessä on sinänsä hyvin vähämerkityksinen asia, itselle ei ainakaan jää mieleen ne mitenkään, vaikka kesän mittaan ne sata kertaa kuulisi.
Olen tästä siltä osin eri mieltä, että vaikkapa Lexin Lounas ja Muurausliike Sami Vanne ovat jäänet vahvasti mieleen ja kun olen kyseisiin firmoihin muualla sitten nimenä törmännyt niin tämä positiivinen mielleyhtymä Tahkoon on ensimmäisenä tullut mieleen. Ensin mainittu vain sellaisessa paikassa, että siellä en luultavasti koskaan päädy lounastamaan. Enkä myöskään ole tällä hetkellä mitään rakennuttamassa tai asuntoa ostamassa, joten jälkimmäisen kanssakaan ei taida ainakaan lähiaikoina asiakkuutta syntyä. Mutta molempien firmojen kohdalla yhteistyökumppanuus Tahkon kanssa on varmasti yleistä tunnettuutta lisännyt. Toisin kuin vaikkapa jonkun Koneen kohdalla.

Koneen tapaisen firman kohdalla yhteistyökumppanuuden edut firmalle ovat sitten hieman erilaisia. Voisin vaikkapa kuvitella, että pesäpallo-ottelu kestitysten kera voisi olla eksoottisuudessaan mielenkiintoinen ohjelman Koneen kv. asiakkaille ja kumppaneille, noin niinkuin esimerkkeinä. Samoin sosiaalisen median mielikuvamarkkinoinnissa voisi olla samankaltaisia mahdollisuuksia.
 
Viestejä
4,842
Paikalliset firmat saattavat maksaa yllättävän paljon. Joku valtakunnallisesti nimetön maansiirtoyritys tms. jonka omistaa kova fani voi helposti maksaa puolet tähtipelaajan palkasta, siinä missä ison yhtiön markkinoinnissa lasketaan sentilleen että minkähän arvoinen tämä ja tämä näkyvyys on.

Kuuleman mukaan valtakunnallisiin tai kansainvälisiin yrityksiin on edelleen kovin vaikea mennä myymään pesäpallotuotetta jos vaikka pääkonttori jossain Helsingissä ja siellä pomot käyvät vain lätkämatseissa.
 

Elk

Viestejä
1,026
Olen tästä siltä osin eri mieltä, että vaikkapa Lexin Lounas ja Muurausliike Sami Vanne ovat jäänet vahvasti mieleen ja kun olen kyseisiin firmoihin muualla sitten nimenä törmännyt niin tämä positiivinen mielleyhtymä Tahkoon on ensimmäisenä tullut mieleen. Ensin mainittu vain sellaisessa paikassa, että siellä en luultavasti koskaan päädy lounastamaan. Enkä myöskään ole tällä hetkellä mitään rakennuttamassa tai asuntoa ostamassa, joten jälkimmäisen kanssakaan ei taida ainakaan lähiaikoina asiakkuutta syntyä. Mutta molempien firmojen kohdalla yhteistyökumppanuus Tahkon kanssa on varmasti yleistä tunnettuutta lisännyt. Toisin kuin vaikkapa jonkun Koneen kohdalla.

Koneen tapaisen firman kohdalla yhteistyökumppanuuden edut firmalle ovat sitten hieman erilaisia. Voisin vaikkapa kuvitella, että pesäpallo-ottelu kestitysten kera voisi olla eksoottisuudessaan mielenkiintoinen ohjelman Koneen kv. asiakkaille ja kumppaneille, noin niinkuin esimerkkeinä. Samoin sosiaalisen median mielikuvamarkkinoinnissa voisi olla samankaltaisia mahdollisuuksia.

Itsellekin kyllä juuri nuo kaksi mainitsemaasi sponsoria ovat kyllä jääneet harvinaisen hyvin mieleen, enkä missään tapauksessa pidä heitä ja muita vähämerkityksisinä, oikeastaan päinvastoin. Ja oikeastaan juuri paikallisuutensa vuoksi sopivat enemmän kuin hyvin nimikkopelaajien ”omistajiksi”. Potentiaalisten isojen toimijoiden perään huutelin vähän isompien sponssaustarpeiden vuoksi. Mutta juuri heitä varten pitäisi kehitellä myös luovempia sponssausratkaisuja, ei vain se, että nimi on jossain kyltissä tai mainoksessa.

Niemen osalta harmittelin hänen Tahkoon tullessa, ettei erästä muuttofirmaa oltu saatu (oliko yritetty?) sponsoriksi, kun heidän tunnuslauseensa olisi sopinut valmiina erinomaisesti Niemen tuloon (”Niemi muuttaa kaiken”). Hissilike Kone on vähän hankala mainoslausemielessä, kun pelkästään ylöspäinmeneviä hissejä ei liene keksitty😉 mutta voihan toisaalta pesisjoukkuekin toimia parhaimmillaan kuin kone.
 
Viestejä
174
Kyllä jokainen sponsori on todella tärkeä, kun monet firmat vähentäneet tukiaan viime aikoina. Täytyy muistaa, että pelaajien henkilökohtaiset sponsorit näkyvät myös Ruudun otteluissa, joten siitäkin tulee vielä lisänäkyvyyttä.
 
Viestejä
67
Olen tästä siltä osin eri mieltä, että vaikkapa Lexin Lounas ja Muurausliike Sami Vanne ovat jäänet vahvasti mieleen ja kun olen kyseisiin firmoihin muualla sitten nimenä törmännyt niin tämä positiivinen mielleyhtymä Tahkoon on ensimmäisenä tullut mieleen. Ensin mainittu vain sellaisessa paikassa, että siellä en luultavasti koskaan päädy lounastamaan. Enkä myöskään ole tällä hetkellä mitään rakennuttamassa tai asuntoa ostamassa, joten jälkimmäisen kanssakaan ei taida ainakaan lähiaikoina asiakkuutta syntyä. Mutta molempien firmojen kohdalla yhteistyökumppanuus Tahkon kanssa on varmasti yleistä tunnettuutta lisännyt. Toisin kuin vaikkapa jonkun Koneen kohdalla.

Koneen tapaisen firman kohdalla yhteistyökumppanuuden edut firmalle ovat sitten hieman erilaisia. Voisin vaikkapa kuvitella, että pesäpallo-ottelu kestitysten kera voisi olla eksoottisuudessaan mielenkiintoinen ohjelman Koneen kv. asiakkaille ja kumppaneille, noin niinkuin esimerkkeinä. Samoin sosiaalisen median mielikuvamarkkinoinnissa voisi olla samankaltaisia mahdollisuuksia.
Mulle on myös jäänyt Ruudun lähetyksistä mieleen Kankaanpäästä Optikko Kangasniemi ja Leponiemen Taksi, vaikka en paikkakunnalla ole koskaan käynytkään, mutta jos joskus Kankaanpäästä näitä palveluja tarvitsen, niin tiedän minne mennä. Sama koskee myös Hyvinkään kotikatsomossa kuuluvia mainoksia - alitajuntaan ne jää pyörimään. Lexin lounaskin soi niin korvissa että se piti käydä testaamassa.
 
Viestejä
563
Olen tästä siltä osin eri mieltä, että vaikkapa Lexin Lounas ja Muurausliike Sami Vanne ovat jäänet vahvasti mieleen ja kun olen kyseisiin firmoihin muualla sitten nimenä törmännyt niin tämä positiivinen mielleyhtymä Tahkoon on ensimmäisenä tullut mieleen. Ensin mainittu vain sellaisessa paikassa, että siellä en luultavasti koskaan päädy lounastamaan. Enkä myöskään ole tällä hetkellä mitään rakennuttamassa tai asuntoa ostamassa, joten jälkimmäisen kanssakaan ei taida ainakaan lähiaikoina asiakkuutta syntyä. Mutta molempien firmojen kohdalla yhteistyökumppanuus Tahkon kanssa on varmasti yleistä tunnettuutta lisännyt. Toisin kuin vaikkapa jonkun Koneen kohdalla.

Koneen tapaisen firman kohdalla yhteistyökumppanuuden edut firmalle ovat sitten hieman erilaisia. Voisin vaikkapa kuvitella, että pesäpallo-ottelu kestitysten kera voisi olla eksoottisuudessaan mielenkiintoinen ohjelman Koneen kv. asiakkaille ja kumppaneille, noin niinkuin esimerkkeinä. Samoin sosiaalisen median mielikuvamarkkinoinnissa voisi olla samankaltaisia mahdollisuuksia.
Tämä. Lexin lounaan ja Sami Vanteen kyllä tiesin jo aiemminkin mutta mielleyhtymät ovat vahvistuneet kyllä näiden nimisponssien myötä. Myös kuljetusliike Patova on jostain kumman syystä jäänyt mieleen.
Eli kyllä ne pelaajien henk. koht sponssit tuovat kyllä hyvää näkyvyyttä tosiaan etenkin jos on paikallisia pienempi firmoja, ja tuskin ne rahat ihan nappikauppaa on mitä noihin laitetaan.
 
Viestejä
307
Niemen osalta harmittelin hänen Tahkoon tullessa, ettei erästä muuttofirmaa oltu saatu (oliko yritetty?) sponsoriksi, kun heidän tunnuslauseensa olisi sopinut valmiina erinomaisesti Niemen tuloon (”Niemi muuttaa kaiken”).
Voisin panna pääni pantiksi, että jossain Niemen muutossa tällainen kampanja tehtiin. Mutta en kyllä muista mihin seuraan oltiin matkalla.

Uhkaavasti aiheen ulkopuolelle menossa jo, mutta tekee niin mieli kertoa, että valitsin talvella Tuohinon 2 kg:n kaurahiutalepussin ison marketin miljoonista vaihtoehdoista ihan vain Kempeleen kirin ja pesiksen takia. :) Eipä varmaan kummoinenkaan vaikutus, mutta se tuntui kuitenkin ilahduttavalta.Ja sain sitäpaitsi hyvät hiutaleet.
 

Elk

Viestejä
1,026
Voisin panna pääni pantiksi, että jossain Niemen muutossa tällainen kampanja tehtiin. Mutta en kyllä muista mihin seuraan oltiin matkalla.

Uhkaavasti aiheen ulkopuolelle menossa jo, mutta tekee niin mieli kertoa, että valitsin talvella Tuohinon 2 kg:n kaurahiutalepussin ison marketin miljoonista vaihtoehdoista ihan vain Kempeleen kirin ja pesiksen takia. :) Eipä varmaan kummoinenkaan vaikutus, mutta se tuntui kuitenkin ilahduttavalta.Ja sain sitäpaitsi hyvät hiutaleet.

Kyllä, tuollainen lyhyt videopätkä oli tehty, kun Niemi muutti Hyvinkäälle. Siihen tuskin muuta sponssausta liittyi kuin kenties ilmainen muutto (?). Ja siksipä juuri olisin olettanutkin, että siitä olisi seurannut muutakin yhteistyötä, mutta en ole sellaista huomannut.
 
Viestejä
2,158
Mitä mieltä olette kun kauan sitten jopa pesät oli myyty yrityksille? Kuuluttaja sanoi Pihkalassa, että "pelaaja X etenee Osuuspankin ykköselle". Tuntui koomiselta katsomossa.
 
Viestejä
904
Mitä mieltä olette kun kauan sitten jopa pesät oli myyty yrityksille? Kuuluttaja sanoi Pihkalassa, että "pelaaja X etenee Osuuspankin ykköselle". Tuntui koomiselta katsomossa.
Näinhän se oli ainakin 90-luvulla, Osuuspankin 1-pesä, Pohjolan 2-pesä ja RTA Virtasen 3-pesä. Ei tuo nyt niin koomiselle silloin tuntunut, kun sitä ei kuitenkaan koko ajan hoettu. Kaikkeen tottuu. Alla vielä todistusaineistoa.

Hyvinkää - Sotkamo 14.9.1996
 
Viestejä
1,226
Ruudun lähetyksissä voisi sen Hyvinkäätä esittelevän pätkän vaihtaa vähän uudempaan versioon, uutta stadionia yms esille vanhan sijaan.
Tuo pätkä on vaatinut mainostoimiston, ja muutamia kymmeniä tuhansia rahaa, että on saatu se 25sek tavaraa. Jos kaupungin tuki Tahkolle tippuu merkittävästi, niin veikkaan, ettei uuden mainoselokuvan teko pesispelien tauolle ole ihan ensimmäisenä kaupunginvaltuuston asialistalla.
 
Viestejä
675
Mulle on myös jäänyt Ruudun lähetyksistä mieleen Kankaanpäästä Optikko Kangasniemi ja Leponiemen Taksi, vaikka en paikkakunnalla ole koskaan käynytkään, mutta jos joskus Kankaanpäästä näitä palveluja tarvitsen, niin tiedän minne mennä. Sama koskee myös Hyvinkään kotikatsomossa kuuluvia mainoksia - alitajuntaan ne jää pyörimään. Lexin lounaskin soi niin korvissa että se piti käydä testaamassa.
"Tämänkin pallon maksoi Optikko Kangasniemi" on kyllä jäänyt parhaiten mieleen Ruudun lähetyksistä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös