Huh, olen ollut muuttohommien takia lukematta tätä ketjua hetkeen, ja nyt kun lukaisin 5 sivua rästissä, niin meinasi alkaa hengästyttää nämä teidän jutut.
Pari kommenttia, vaikka ihan järjestyksessä. 1) Hamina oli Riihimäessä
huono! Tahko vain teki tarvittavan, ja hyytyi vähän itsekin toisella jaksolla. Tuollaisella pelillä tulee olemaan
mahdottomuus säilyttää sarjapaikka. Ainoa lohtu on se, että tuosta pelistä kuluu vielä sarJan alkuun aikaa, niin ehtivät hioa pahimmat.
2) Pitkän ajan Tahkon ja yleisesti ottaen pesäpallon analysoijana minusta on vähän erikoisia nämä avaukset siitä, että kysytään minkälaiset ovat Iiro Kuosan vahvuudet. Ipi on pelannut jotain neljäsataa matsia, aika suuren siivun niistä Tahkossa, ja on tänä aikana tullut yleisesti tunnustetuksi parhaiden ulkokentällä kentän puolella pelaavien pelaajien joukossa. Ensimmäisellä Tahko-stintillä ei mailaan tarttunut kuin pakosta, mutta sekin homma Joensuussa meni edes vähän eteenpäin.
Mä olen aina vierastanut tätä Elmo(satu)-mentaliteettiä, jossa kaikkien pitäisi olla hyviä kaikessa. Kyllä rooleja saa olla ja niitä muodostuu väkisin omilla vahvuuksilla pelatessa, vaikkei edes yrittäisi.
@Pystärilaaka provoaa huonosti, tai ainakin nuo argumentit ei mitenkään erityisesti Tahkoon liity. Meillä tulee aina olemaan vanhan liiton jääriä, joille nykypesis ei tule kelpaamaan. Onneksi se tarkoittaa, ettei tarvitse tulla Pihkalaan tai minnekään muuallekaan, jos pesis ei kiinnosta. Kaikille parempi niin. Säännöt eivät näillä annetuilla argumenteilla muutu.
3) Toivon Korelle kaikkea hyvää, ja onnistumisen tunteita myös Pihkalassa, mutta talven peleissä pelasi vain kahdessa ottelussa kahdeksasta, ja kyllähän se pistää miettimään, kun sekä Wahlsten että Nikkanen ovat pelillisesti edellä, niin taitaa tarjolla olla penkinlämmittäjän paikka. Se KPL:stä.
4) Pokelan suhteen ollaan valovuosi edellä edellistä pelinjohtajaamme nykymuotoisen pesikseen vaatimusten ymmärryksessä. Se ei sinänsä takaa mitään, koska kaikki tietävät että meriitit ovat naisten puolelta, ja se on erilaista johtamista, eri resursseilla. Ei niitä mestaruuksia naisten puolella silti noin vain voiteta. Varmasti Poksu on paras, joka oli otettavissa, ja muuta on turha pohtia.