Pakko tulla kehumaan Iivosen lukkaripeliä. Ei paljoa kumarrellut Sotkamolaisille debyytissään. Muuten taisi olla Tahkolta kuuluisa ohipeli ja katseet tulevissa matseissa.
Huomena taas alkaa pudotus pelit tahkolla.olis pakko voittaa
Ei Imatra sikäli sotkenut mitään, että ovat vain ikään kuin Kipan kanssa vaihtaneet paikkaa toistaiseksi. Ennakkoarvioihin nähden toki hämmästyttävää, mutta kaikki pelit nähneenä ei enää niinkään. Joukkueen kärkikuusikko kestää sisäpelissä vertailun kaikkiin muihin kärkinelikon jälkeen, myös JoMaan. Lopuista Iivarinen ja Surakka myös laadukkaita ulkopelaajia. Jokeriosasto huippua ja joukkueessa vielä mm. Keinänen ja Toivola, joista huippuseurat jo laulaa kilpaa. Toivottavasti saatas tällä kertaa pidettyä porukka kasassa.Kyllä, tärkeä peli on huomenna, ns. kuuden pisteen peli, jos pisteitä laskettaisiin. Pistekeskiarvoissa Pattijoki ihan hivenen edellä, ja sillä kaksi peliä vähemmän pelattuna. Tahkolla yhdeksän päivän sisään neljä peliä keski- tai alemman ryppään joukkueita vastaan, joten nyt soisi olevan pelikunnon ja -halun kohdallaan.
Tiukkaa tulee olemaan viimeisten pudotuspelipaikkojen kanssa, kuten oli odotettavissakin. Imatra kylläkin sotki ennakkoasetelmat, ja se alkaa olla hämmästyttävästi jo vähintään puolella jalalla viivan turvallisemmalla puolella, mikä jättää vain kaksi paikkaa vapaaksi kisattavaksi (jos nyt oletetaan, että Joensuu on varma jatkaja, mitä se kylläkään ei ihan välttämättä ole).
Niin, siis sijoilla 1-3 valitsevat. 4. ei enää voi valita.Eikös tällä kaudella sijoilla 1-4 olevat valitsevat järjestyksessä jonkun sijoilta 5-8. Voi siis vastaan tulla kuka vain kärkinelikosta, sijasta riippumatta.
Tämä on mielenkiintoista nähdä. IPV:n sijoituksessa vielä huomioitava, että pois jääneet ottelut olivat sellaisia, että IPV:lla on "vaikein" sarja pelattuna kaikista joukkueista kauden päättyessä, eli vahvan viisikon(ViVe,KPL,SoJy,Manse,JoMa) osuus pelatuista peleistä suurempi kuin kellään muulla, ja vastaavasti alimman kolmanneksen osuus pienempi kuin kellään muulla(keski- tai kärkiryhmästä, alimman kolmanneksen joukkueilla itsellään tuo jää tietysti alemmas sen takia, että ovat itse siellä).Jos runkosarja päättyisi nykyisillä sijoilla, olisi mielenkiintoista nähdä, valitsisiko Kopla Ipvn vai Tahkon. Etäisyys, tai siis läheisyys, samaa luokkaa ja lähtökohtaisesti valitaan sarjassa heikommin sijoittunut, mutta miten Kopla arvioisi voimasuhteita.
Veikkanpa, että KPL valitsisi samoin kuin minä itse tekisin. Valitsisin ehdottomasti IPV:n. Tahko parhaimmillaan hakkaa kaikki ja on kotonaan todella kova. IPV ei pysty samanlaisiin tason nostoihin. Koplan kova ulkopeli riittää helpommin tukahduttamaan nimenomaan IPV:n sisäpelin, jolloin tarvitsee itse tehdä vähemmän juoksuja voittaakseen. IPV:n potentiaali on Tahkoa pienempi.Jos runkosarja päättyisi nykyisillä sijoilla, olisi mielenkiintoista nähdä, valitsisiko Kopla Ipvn vai Tahkon.
Veikkanpa, että KPL valitsisi samoin kuin minä itse tekisin. Valitsisin ehdottomasti IPV:n. Tahko parhaimmillaan hakkaa kaikki ja on kotonaan todella kova. IPV ei pysty samanlaisiin tason nostoihin. Koplan kova ulkopeli riittää helpommin tukahduttamaan nimenomaan IPV:n sisäpelin, jolloin tarvitsee itse tehdä vähemmän juoksuja voittaakseen. IPV:n potentiaali on Tahkoa pienempi.
Jos runkosarja päättyisi nykyisillä sijoilla, olisi mielenkiintoista nähdä, valitsisiko Kopla Ipvn vai Tahkon. Etäisyys, tai siis läheisyys, samaa luokkaa ja lähtökohtaisesti valitaan sarjassa heikommin sijoittunut, mutta miten Kopla arvioisi voimasuhteita.
Noissa edellisissä viesteissä kai oletettiin, että jos ei Kopla niin sitten viimeistään Manse valitsee läheisyysperiaatteen vuoksi Tahkon. Mutta voihan käydä niinkin, että Manse ei pääse edes valitsemaan.
Tämän päivän kokoonpanossa on neljä pelaajaa, eli kolmannes, jotka ei kauteen lähdettäessä kuuluneet joukkueeseen lainkaan, tai ainakaan aloituskokoonpanoon (jos Raesmaata ei siihen lasketa). Se on aika paljon. Tämä kertoo kauden luonteesta, tiheästä pelitahdista ja loukkaantumisten vaikutuksista ainakin. Joudutaanko tuossa antamaan samalla tasoitusta Patulle tärkeässä pelissä, mutta niillä on mentävä joilla voidaan mennä.
Tai itse asiassa Manse nousee huomenna todennäköisesti kärkikaksikkoon, vaikka itse ei edes pelaa.