Vs: Hyvinkään Tahko 2018
Lake sanoi:
Panda sanoi:
Pitkälti samaa mieltä. Lisäksi tuollainen vanha ja kokenut kaveri on hyvä mentori varsinkin nuoremmille lyöjäpuolen kavereille.
Näin sitä voisi luulla, mutta Joukainen ei ole mikään joukkuepelaaja, vaikka siviilissä mukava äijä onkin. Hän ilmoittaa koko joukkueen edessä Haimille, että kuka tulee ajoon ensimmäisenä lyömään, kuten on tehnyt Kouvolassa ja varmasti muuallakin.
Ihmiset muuttuu ja suhtautuminen elämän suuriinkin asioihin muuttuu, kun ikää tulee. En tiedä onko Joukainen muuttunut, mutta paljon on vettä virrannut sen jälkeen, kun Jysky oli sarjan parhaita kotiuttajia Kouvolassa. Ja mikäli mies tuollaista ilmoittaa, minä pistäisin Haimina ihan tasan varmasti kauden alussa Joukaisen lyömään ensimmäisenä ajoihin ja ilmoittaisin, että se on sitten tulos tai ulos. Jos onnistuu, hyvä näin, jos epäonnistuu, voikin pudottaa sitten kokoonpanon ulkopuolelle miettimään asennetta. Jos ei tupen pureminen maistu, voikin siirtyä luontevasti suoraan eläkepäiville.
Pelillisesti en pidä Joukaista enää minään erikoisena kaverina. +50 juoksua olisi jo loistava saldo, kun ottaa huomioon odotettavat vaikeudet pelin rakentamisessa (ellei Haamu sitten keksi jotain ihmeitä talven aikana). Onhan Joukaisessa kuitenkin tiettyä potentiaalia varsinaisten suoritusten rinnalla. Ensinnäkin on edelleen nimekäs kaveri, jonka ne vanhatkin (siis ennen peleissä käyneet, ei fyysisesti vanhat) Tahkon fanit muistavat. Toisekseen, tässä on nyt yksi vaihtoehto kaveriksi, joka herättää sen kaaren takaisin eloon muutaman hissutteluvuoden jälkeen. Ja on vielä härmäläinen perusjuntti, joka vetoaa aina kansaan.
Rytkösestä taas olen jo mielipiteeni sanonut, saatavilla olevista lukkareista kovimmat näytöt ja myös Rytkönen on persoona. Ja vaikkei kaikki pitäisi, kohtalaisen monella on kuitenkin mielipide. Jyskyn ja Ryden kaltaisia hahmoja Tahko kaipaa. Viihdettä, arvaamattomuutta ja mekkalaa. Menestystä ei ole tarjolla, niin tarjoillaan ainakin sirkushuveja.
Kokonaisuudessa minua kiinnostaa lähtökohtaisesti enemmän tuleva kausi kuin kulunut (toki sillä olettamuksella, että esimerkiksi tuo Nikkasta koskeva huhu ei ole totta). Nuorilla kavereilla Puhtimäen lähdön jälkeen huomattavasti suurempi vastuu, jengissä enemmän särmää, uusi pelinjohto, uusi organisaatio. Alan kohta kutsumaan tätä uuden Tahkon synnyksi.