Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) Naiset 2024

Viestejä
596
Ei taida tämän päivän pelillä Kesti pudota kokoonpanosta.
Olihan se hieno kunnari mutta taitaa Kestin pää vastuu olla 1-tilanteet ja välillä kentälle meno missä se on molemmissa ollut huono. Reetta on ollut suuri riman alitus tämän kauden lukemat on tällä hetkellä paljon huonommat kun hänellä viime kaudella eikä viime kaudessakaan kehumista ollut.
 
Viestejä
12,960
Mun on vaikea uskoa, että Ellis nostettaisiin ykkösestä koppariksi, saati Peussa tai Tuutti. Ainakaan vakituiseksi. Mutta mulla on kyllä rajallinen ymmärrys lajista.

Kesti on mun silmiin koko lailla ainoita joilla on edes teoreettinen lyöntipelote etutilanteissa naisten superiin mukaanlukien Puhti, mutta onhan toi kausi ollut vaikea.
 
Viestejä
1,697
Olipa kotarien ensimmäinen ulkovuoro vaikea. Neljä aika räikeätä epäonnistumista, joista nyt onneksi Arbelius pelasti yhden surkealla sijoittumisellaan.

Sisäpelin osalta voisi kysyä, jotta ovatkohan pelinjohtajat Toikka & Häkämies sopineet yhteisen merkin, mutta unohtaneet tiedottaa joukkueitaan?
 
Viestejä
1,992
Olihan se hieno kunnari mutta taitaa Kestin pää vastuu olla 1-tilanteet ja välillä kentälle meno missä se on molemmissa ollut huono. Reetta on ollut suuri riman alitus tämän kauden lukemat on tällä hetkellä paljon huonommat kun hänellä viime kaudella eikä viime kaudessakaan kehumista ollut.

Spede ei anna armoa! Tylysti sanottu, mutta saattaa olla totta.
 
Viestejä
596
Mun on vaikea uskoa, että Ellis nostettaisiin ykkösestä koppariksi, saati Peussa tai Tuutti. Ainakaan vakituiseksi. Mutta mulla on kyllä rajallinen ymmärrys lajista.

Kesti on mun silmiin koko lailla ainoita joilla on edes teoreettinen lyöntipelote etutilanteissa naisten superiin mukaanlukien Puhti, mutta onhan toi kausi ollut vaikea.
Jasmiina pelasi viime kauden kopparina eiköhän se pysty korvaamaan Reetan. Miralla, Lindalla, Johannalla, Ellenillä eli käytännössä kaikilla tossa joukkueessa on paremmat prosentit 1-tilanteissa kun Pinjalla.
 
Viestejä
1,697
Niin ja tulos oli oikein hyvä, vaikkei joukkue varmasti ole aivan tyytyväinen, eikä kuulukaan olla. Ensimmäinenkin jakso oli täysin otettavissa edes kohtalaisella sisäpelillä.

Huomenna Tahko sitten lähteekin tyhjin käsin kotimatkalle.
 
Viestejä
624
Miksi helkutissa mielenkiintoinen HP:n naisten ottelu Tahkoa vastaan alkaa samalla kellonlyömällä kuin Ruudusta alkaa tulvia lähetys Tahkon ja Haminan miesten kohtaamisesta Hyvinkäällä?
Tulee vaikea valinta ellei sitten halua naisten ottelun lomassa tihruta livekuvaa Pihkalasta kännykästä.
Luulen että HP menettää päällekkäisyyden vuoksi jonkin verrankin katsomotuloja Vallikentällä.
Naisten ottelun starttaaminen kello 15 olisi jo auttanut paljon asiaa.
 
Viestejä
12,960
Jos mulle on vaihtoehtona fanikamera tai paikanpäällä niin valitsen aina paikanpäälle menon, sitten jos kiinnostaa saatan katsoa sen toisen ottelun Ruudusta jälkikäteen. Mun valintaa tietysti helpottaa se, että en mielelläni katso pesäpallo-ottelua kotipesän takaa. Enkä tiedä sitten miten paljon naisten joukkue pitää alistaa misten joukkueen toiminnalle,

Ajankohtaan keksin ainakin seuraavat asiaan mahdollisesti vaikuttavat asiat.

Naisten joukkueet pelasivat eilen, ottelujen väliin haluttiin mahdollisimman pitkä aika varsinkin kun vierasjoukkueen kotimatka ei kestä kauaa, niin painetta aikaiseen aloitukseen ei ole.

Sunnuntai klo 15 on aikainen aloitusaika Haminassa, etenkin mereltä mantereelle tulo puolenpäivän aikaan on aikaista mutta 15..16 ihan normia, sama pätee jonkun verran mökillä oleviin. Naisten ottelun takia ei ehkä niin helposti tultaisi aikaisemmin, miesten ottelun takia ehkä vähän helpommin. Osa talkooväestäkin saattaa olla tällaisia jotka palaavat kaupunkiin muualta.

Tahkon miesten joukkueella tuskin on erityistä halua aloittaa sunnuntaina aikaisin varsinkaan kun vierasjoukkueen kotimatka on lyhyt.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
624
Jos mulle on vaihtoehtona fanikamera tai paikanpäällä niin valitsen aina paikanpäälle menon, sitten jos kiinnostaa saatan katsoa sen toisen ottelun Ruudusta jälkikäteen. Mun valintaa tietysti helpottaa se, että en mielelläni katso pesäpallo-ottelua kotipesän takaa. Enkä tiedä sitten miten paljon naisten joukkue pitää alistaa misten joukkueen toiminnalle,

Ajankohtaan keksin ainakin seuraavat asiaan mahdollisesti vaikuttavat asiat.

Naisten joukkueet pelasivat eilen, ottelujen väliin haluttiin mahdollisimman pitkä aika varsinkin kun vierasjoukkueen kotimatka ei kestä kauaa, niin painetta aikaiseen aloitukseen ei ole.

Sunnuntai klo 15 on aikainen aloitusaika Haminassa, etenkin mereltä mantereelle tulo puolenpäivän aikaan on aikaista mutta 15..16 ihan normia, sama pätee jonkun verran mökillä oleviin. Naisten ottelun takia ei ehkä niin helposti tultaisi aikaisemmin, miesten ottelun takia ehkä vähän helpommin. Osa talkooväestäkin saattaa olla tällaisia jotka palaavat kaupunkiin muualta.

Tahkon miesten joukkueella tuskin on erityistä halua aloittaa sunnuntaina aikaisin varsinkaan kun vierasjoukkueen kotimatka on lyhyt.
Tuo mökki- ja veneilynäkökohta on kyllä ihan totta. Sää on hieno, joten paluu vesien ääreltä, myös Haminan kahdelta hienolta meriuimarannalta tai entisen Vehkalahden järvialueen uimarannoilta ja mökeiltä, saattaa tuntua liian aikaiselta, kun viimeistään kello 14 pitäisi lähteä vaatteiden vaihtoon kotia kohti, jos ottelu alkaisi kello 15. On niitä HP:n naisten ottelujen vakioasiakkaita myös Kotkasta, jossa pätevät samat systeemit. 17 on Haminassa oikea aloitusaika sunnuntaisin ja näitä pyhäpelejä saisi olla enemmänkin. OIen kuullut saman kommentin monelta muultakin Vallikentällä ja toriraadissa.
 
Viestejä
12,960
1718522801934.png
 
Viestejä
12,960
Kun ei kulje niin kulje. Piste pitäs tiristää liitolle.
 
Viestejä
503
Tulipa katsottua peli ruudusta. Kalliita virheitä niin ulkona (harhaheitot) kuin sisällä (estäminen, erikoiset lyöntiratkaisut), joita viimeisen vuoron aloittava oikein korosti. Miksi kolmostilanteessa ei voi lähteä hakemaan nöyrästi sitä yhtä johtojuoksua vaan yritetään väkisin viedä takaetenijä kakkoselle vielä kahden palon tilanteessa, tuloksena 3-tilanteen kuivuminen ja Taru Toikan työttömyys. Vastaavasti Hyvinkää näytti tulleen kylläiseksi kahdesta pisteestä, kun sössivät lisäpisteen omalla tasoittavallaan.
 

MRO

Viestejä
307
Tämän oli nyt oltava se ihan vihoviimeinen herätys. Nyt on jotakin muutettava joukkueessa, tai muuten ensi kaudella pelataan ykköspesistä. Pelinjohtajan vaihto alkaa myös tulemaan kyseeseen.
 

LBC

Viestejä
4,215
Miksi kolmostilanteessa ei voi lähteä hakemaan nöyrästi sitä yhtä johtojuoksua vaan yritetään väkisin viedä takaetenijä kakkoselle vielä kahden palon tilanteessa, tuloksena 3-tilanteen kuivuminen ja Taru Toikan työttömyys.
Ja millaisella vaihdolla? selostajakin taisi puhua Herrasen ajasta.
Merkkivirhettä voisi epäillä. Vai ei ksi viimeinen lyönti?
 
Viestejä
439
Tämän oli nyt oltava se ihan vihoviimeinen herätys. Nyt on jotakin muutettava joukkueessa, tai muuten ensi kaudella pelataan ykköspesistä. Pelinjohtajan vaihto alkaa myös tulemaan kyseeseen.
Eiköhän Toikalla ole aika turvattu asema pelinjohdossa. Valitettavasti.
 
Viestejä
12,960
Tarkoitan, että pelaajat eivät ole Superin tasoa.

No naisten superissa pelaa 12 joukkuetta, jos HP:n tai minkä tahansa muun joukkueen pelaajat tai osa heistä eivät ole superin tasoa niin sittenhän niitä superin tasoisia pelaajia pitää olla jemmassa jossain alasarjoissa eikö niin? Jos näin ei ole niin siinä tapauksessa HP:n pelaajat ovat superin tasoa mutta joukkueen suoritus on tällä hetkellä sarjan heikoin niinkuin sarjatilanne kertoo.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös