Lopettajia ja poislähtijöitä lienee varmasti mutta on älyllisesti epärehellistä kuvitella, että muutamasta saati omasta ikäluokasta pystyisi kasvattamaan superissa pärjäävän joukkueen. Etenkin kun näyttöä on vasta C-ikäluokasta. Kundit ovat vielä niin nuoria, että on vaikea sanoa kestä kaikista tulee huippu- tai edes hyvä pelaaja ja ketä kaikkia pelaaminen kiinnostaa vielä parikymppisenäkin.
Esimerkiksi Koplan nimissä A-poikien SM:n 2011 voittaneesta joukkueesta on pelannut superia useamman ottelun Ahonen, Heikkilä, Mäentausta, Mäkelä, Toikka ja Aitala. Eli säännöllisesti superissa vain Mäentausta ja Toikka.
Sitävastoin Koplan 2016 joukkueesta jo useampi on pelannut säännöllisesti superia Eskelinen, Nurmio, Ikonen, Hyötyläinen, Nokkala, Luoma, Kuitunen ja Hämäläinen sekä jonkin verran Mäkelä J. Toisaalta 2018 Tahkon A-poiken mestarijoukkueesta ei taida olla superiin paikan vakiinnuttaneita olla kuin neljä viisi pelaajaa.
Luulen, että HP:n maine pelaajamarkkinoilla on parempi kuin 6..8 v sitten. Seura hoitaa velvoitteensa, on tavoitteellinen, laji kiinnostaa ja se Helsinkikään ei ole kuin 1,5 h päässä eikä Kotka-Hamina seutu muutenkaan niin pöllö paikka ole mun vajavaisen (Imatra, Lappeenranta, Tampere, pääkaupunkiseutu) kokemuksen mukaan asua. Heikkous on siinä, että ei ole yliopistoa mutta kaikkea ei voi olla. Siis luulen niin.
Mutta omia junnuja tarvitaan joukkueeseen samoin kuin tarvitaan se suomarin joukkue jossa ne junnut voivat kehittyä., mutta ajatus siitä, että kasvatettaisiin omista junnuista superin joukkue ja noustaisiin sillä superiin ei musta kanna. Jotain sellaista yritettiin 2010-luku ja tuloksen tiedämme.
Joukkueen kasaaminen on varmaan tuskaista mutta kyllä mä vielä uskon, että sellainen saadaan kasaan.