Supervuoro Verkkolehti »

HP 2018

Kyllähän lyöjän tulee väistää tuossa tilanteessa. Kotiutuskisassa varsinkin, kun hänestä ei ole tulossa etenijää.

Juu ei puolta sanaa, tuomio meni ihan oikein. Etuajo-oikeudet etenevällä kärjellä ja palloa tavoittavalla ulkopelaajalla ja he ovat keskenään samanarvoisia.

Viki ei ollut kumpaakaan vaan väistämisvelvollinen. Ois vaan pitänyt väistää parhaansa mukaan ehkä Sikiö olisi ehtinyt palloon ehkä ei. Kontaktikin olisi voinut tulla mutta jos aktiivisesti väisti niin ei välttämättä olisi tullut estämistä. Melko varmasti Sikiö olisi pallon saanut jos näin yön yli nukuttua muistaa oikein mutta olisihan Sikiö voinut sen vielä rähmätäkin.

HP:lla oli siinä ekan sarjan lautasväärä - perään matala -episodin jälkeen tunteet valmiiksi pinnassa niin saatiin ihan turha soppa tuosta. Puli jaksoi vielä turhaan pitää asiaa esillä lehdistötilaisuudessakin.

Tuosta estämistilanteesta Puli taisi puhua vasta kysyttäessä. Sen matalan syötön sen sijaan otti puheeksi oma-aloitteisesti. Noita kuitenkin tulee ottelussa kuin ottelussa. Matala syöttö menee usein tuomareilta läpi, jos on yksi väärä jo alla ja etenijä kolmosella. En sitten nähnyt oliko tuo syöttö poikkeuksellisen matala. Pulin mielestä oli.

Kyl se oli. Yleensä sanon omalta vakipaikalta katsoessani, että syöttö näytti matalalta mutta nyt sanoisin että se oli matala. Mutta näytti siis kakkoskatsomoon noin puolimetriseltä mutta varmaan se oli noin 70 cm mutta tuskin paljoa ylle. Yleensä supereiden syöttötuomareiden matalalinja on harvoin alle 95 cm luulen mä mutta aika usein jopa 110 cm. Ja olen melko varma, että se oli reilusti alle 95 cm.

Ja syöttötuomarihan antoi ymmärtää lehdistötilaisuudessa, että hänen on annettu ymmärtää että pieleen meni tuomio ja vastaisuudessa pitää vain parantaa ettei moisia tule. Tuomaritarkkailija (käsittääkseni) istui vieressä, luulen palautteen lähteeksi tai sit päätuomaria.

Mutta tuomittu mikä tuomittu ja eihän päätuomari tollasta voi muuttaa vaikka näkisikin matalaksi. Harmillista että tuli tollaseen paikkaan - taisi olla eka HP:n pari ekassa kotarissa ja HP tuli sitten tasoihin. Sitähän ei tiedä miten muut parit olisivat menneet jos vapaa olisi tuomittu. Mutta se siitä.

Harmillinen tilanne tuo matala - sillä sehän se selvästi oli, myös punaisten lasien läpi katsottuna. Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että kyllä myös IPV sai osansa huonosta tuomarityöskentelystä. Ensimmäisen jakson 4T yhden palon ajolähdöstä Dahlströmin kotiutus näpyllä ei eilen vaikuttanut missään nimessä palolta, eikä nyt videolta tarkistettunakaan. 100% varmuutta tuohon ei videolta saa kun Hurskainen on edessä, mutta nähdäkseni Latun käsi on kotipesässä ennen palloa. Oli miten oli, siihen ratkesi ensimmäinen jakso.

Tällastahan se on. Tuomarit tekevät päätöksiä tilanteessa ilman teknisiä apuvälineitä. 25 cm matalaa voisi verrata puolen metrin ehtimiseen ehkä? Ja sellanen se Latun ehtiminen tai palaminen ei tainnut olla? 5 .. 10 cm matala tai ei on sitten tuo tiukka pesäkilpa jossa vaan pitää päättää.

Tuossa kotiutustilanteessa kuitenkin katsoi kaksi tuomaria ja en usko että superissa on yhtään pelituomari-syöttötuomariparia joilla ei olisi tiukkoja pesäkilpoja varten omat merkkinsä jolla viestii mielipiteensä toiselle (kun nämä merkit oli jo -90 luvulla ykkösessä ja suomarissa ja varmaan aikaisemmminkin kun itse oli puusilmänä takapesillä) ennenkuin pelituomari tekee päätöksen joten päätuomari tietää kyllä mitä mieltä syöttötuomari oli. Myös sen jos syöttötuomari oli epävarma ehtimisestä/palosta.

Mut menneitä ja nyt pitää vaan katsoa eteenpäin.

Ei tuo syöttö tainnut ihan noin matala olla. Pulilla taisi olla vähän vääristävät silmälasit silmillään.

Eipä tuolla ole väliä. Lyöjä jätti lyömättä, syöttötuomari tuomitsi oikeaksi = oikea.

Sapettaa se silti ;)

Olen itse ollut laikan kanssa sen verran kaarella, että tiedän että musta siihen hommaan ei ollut edes aktiiviaikoina kun aletaan puhua miesten peleistä. Ei vaan ehtinyt näkemään kaikkea.

Tänään HP:n vastustajaksi Vallikentällä klo 18 alkavaan otteluun saapuu Kankaanpään Maila.

KaMa on aloittanut kauden HP:n tapaan. Kolmen pisteen voitto Tahkosta, kahden pisteen voitto Liposta, piste KiPalta ja nollat JymyJusseilta ja JoMalta.

KaMa kuuluu jo kohdattujen Lipon, Tahkon ja IPV:n kanssa samaan päävastustajien palkkiin eli joukkueisiin joka pitäisi voittaa etenkin kotona. Tilastoja katsomalla KaMa on pelannut yhden kärjen peliä jossa kotiutuksesta on huolehtinut räpylämiehistä Kellokoski ja multipelaaja Itävalo pääkotiutusvastuu on kaitkuitenkin ollut jokereilla Kortelainen ja Riikonen.

HP:lle tuttuja on ainakin viime vuonna Pöytyällä pelannut nuori koppari Pauna jonka jalka on kulkenut superissakin ollen KaMan paras etenijä kahdeksalla tuodulla juoksulla. Kannattaa muistaa, että KaMa on pelannut vasta viisi ottelua.

Keli ainakin suosii. Ilmatieteen laitoksen ennuste lupaa aurinkoa ja lämpöä joten toivottavasti katsojia löytyy hyvään malliin.

Hienoa että tälläinen foorumi on. Tänään vasta löysin. Haminan nousua on jännitettä viime vuonna ja nyt peleissä käyty aina kun täältä pääkaupunkiseudulta pääsee. Jo Joensuu peli oli niin mieltä kiihdyttävä että hetki piti puhaltaa kunnes voi ajaa takaa kotiin. Yhden hyvän asian olen saanut aikaan. Tilasin pelipaitaa mutta huomasin ettei sellaisia ole. Kirjoitin kaikille tahoille ja lopulta sellaiset tuli myyntiin. Imatran faneille oli hienot pelipaidat monilla. Toivottavasti nyt jatkossa Haminassakin. Hieno olis myös juhlavuoden kunniaksi joku retro paita. Hieno olis kävellä paita päällä Hesassa kun selässä lukis Raasu tai Pasanen. Hyvä HP hienoa viihdettä ollut. Tänään lisää pisteitä...

Tietääkö joku saako pelaajat Haminassa palkkaa miten paljon?

No paljoa ei voi saada jos kausiennankon 2018 mukaan HP:n joukkuekulut ovat 190 060 € joka on miesten superin toiseksi pienin luku. Tossa on jo mukana pelinjohtajat, joukkueenjohtajat, huoltajat, valmentajat matkat bussit jne.

Kopla käyttää melkein tuplasti rahaa (365 976 €) ja esim IPV 20 000 € enemmin (210 550 €)

Ennakkokokoonpanot julkaistu Teksti-TV:ssa. Sunnuntain ottelun lopussa pallon lyönnistä pohkeeseen/reiteen ykköstaipaleella saanut Pasi Rajala on sivussa ja Jyri Toikka pelaa kopparina. Nalle Vanhala nousee jokeriksi.

Eli sivussa Rajala ja Purmonen. Nopeat ehtivät vielä muuttaa pesisveikkaustaan mutta mähän en moiseen alennu, ehkä.

Hienoa että tälläinen foorumi on. Tänään vasta löysin. Haminan nousua on jännitettä viime vuonna ja nyt peleissä käyty aina kun täältä pääkaupunkiseudulta pääsee. Jo Joensuu peli oli niin mieltä kiihdyttävä että hetki piti puhaltaa kunnes voi ajaa takaa kotiin. Yhden hyvän asian olen saanut aikaan. Tilasin pelipaitaa mutta huomasin ettei sellaisia ole. Kirjoitin kaikille tahoille ja lopulta sellaiset tuli myyntiin. Imatran faneille oli hienot pelipaidat monilla. Toivottavasti nyt jatkossa Haminassakin. Hieno olis myös juhlavuoden kunniaksi joku retro paita. Hieno olis kävellä paita päällä Hesassa kun selässä lukis Raasu tai Pasanen. Hyvä HP hienoa viihdettä ollut. Tänään lisää pisteitä...

Tervetuloa kirjavaan joukkoomme. Onko tosiaan näin ettei HP:llä ole juhlavuotensa kunniaksi myydä omaa paitaa?

Rajalan puuttuminen on harmillista. Pastori on pelannut pääsarjassa välikauden jälkeen pirteämmin kuin olen odottanut.

Joo nyt tuli pelipaita myyntiin. Saa tilattua 16.6 asti. Outoa ettei ole ennen ollut. Tuo pitäisi olla kestomyynnissä fanikaupassa. Kyllähän sekin pientä rahaa tuo. Mutta vielä kun saisi retropaidan...

Joo nyt tuli pelipaita myyntiin. Saa tilattua 16.6 asti. Outoa ettei ole ennen ollut. Tuo pitäisi olla kestomyynnissä fanikaupassa. Kyllähän sekin pientä rahaa tuo. Mutta vielä kun saisi retropaidan...

Mulla lienee jossain vintagejunnupaita 70-luvulta tai ainakin tenavapesiskoulupaita mutta ei taida olla mitä etsit :p

Ja muistaakseni olen omistanut aidon pelipaidan missä lukee selässä Parikka - asuivat silloin naapuritalossa - mutta sitä ei ole enää olemassa ja jos olisi en luopuisi.

Pieni seura vähän tekijöitä, eiköhän nuo tee noita juttuja ihan niin paljon kuin ehtivät. Kaikkea ei vaan ehdi.

Viimeksi muokattu:
Veikkaus tarjoaa melko alhaista kerrointa HP:lle ja KaMalle korkeaa. Mitä suotta tuota pelaamaan mennään noiden mukaan :rolleyes:

Hiukka kyllä ihmettelen HP 1,88 - KaMa 5,10

Myös IPV on suosikki KiPaa vastaan Veikkauksen papereissa, tosin pienemmällä erolla :unsure:

KaMan verkkosivujen otteluennakossa puolittain luvataan painetta HP:n koppariosastolle.

Lisäksi Haminan virkamiesmäiseksi takavuosina moitittua pesisyleisöä kuvattiin hurmokselliseksi :D:eek:

Lisäksi kotiyleisössä on alkukaudella ollut nähtävissä melkoista hurmosta.

Joko artikkelin kirjottaja tai pelinjohtajaja taitaa olla savolaistaustainen kun uskoo yleisön hyökkäävän fyysisesti KaMan kimppuun:

Sieltä hyökätään varmasti kovaa henkisesti ja fyysisesti vastustajaa kohtaan. Siihen pitää meidän pelaajiemme olla tänään valmiita.

Ei kai nyt sentään, eihän ;)

Viimeksi muokattu:
Tuo Parikka paita olisi aarre. Jos jollain löytyy vanhoja pelipaitoja. Ostan jos ovat myynnissä. Laita kuva siitä junnupaidasta. Mielenkiintoista nähdä. Itse pelasin 7 vuotiaana vuoden tosin vaan 60 luvun lopussa. Silloin ei paitaa saatu. Vallikentälle pitäs saada lisää ääntä. Kuka rupeaa huutosakin johtajaksi?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.