Supervuoro Verkkolehti »

Hippoksen uusi stadion

Viestejä
4,693
Ei olemassa Haminassa katosta ja aika harvoin olisi tarvettakaan. Suunnitelmia on olemassa, mutta en jaksa uskoa, että mitään valmistuu ainakaan ensi kauden alkuun mennessä. Asiaa tarkemmin seuraavat voinevat kertoa parempaa tietoa. Itse en katosta kaipaa, enkä halua edes istua katoksen alla, koska Vallikentän miljöö on niin hieno. Mielestäni maan kaunein kenttä Saarikentän ohella. Voidaanhan ykkösen ylivoimaisesti paras yleisöjoukkue ja naisten superissakin kohtuullisen hyvin väkeä vetänyt HP heivata sitten sarjoista jonkun katoksen puutteen takia... En tosin usko.

Voisin olla samaa mieltä henkilökohtaisesti ja itse viihdyn ihan hyvin nykyisellä vallikentällä, mutta kyllähän siellä nyt pitää saada tuo asia kuntoon ja katos rakennettua etteivät kaupungin lippulaivajoukkueet jää ilman sarjapaikkaa jatkossa koska liitto on jo antanut todella paljon siimaa.
 
Viestejä
12,861
Otsikkoa viistäen, mutta kyllä @Artsi on oikeassa ja Vallikentälle tarvitaan katetut katsomot. Mä kyllä olen siellä kakkoslaidassa oli katetta tai ei mutta iso osa katsojista ei ole varautunut sateeseen sadepäivinä ja ika moni lähti tälläkin kaudella sadepelistä pois.

Edelleen uskon että sen kapasiteetin saa sinne rakentamalla uuden kolmoskatsomon ja kattamalla nykyisen VIP katsomon
 
Viestejä
1,411
Hippos todettu nyt elävänä. Paljon on puhuttu, tuleeko siellä riittävästi kunnareita. Mielestäni pointti on enemmän se, että kentän ulkopuoliset alueet ovat kauttaaltaan jonkinlainen flipperi, joka nielee tai palauttaa palloja vailla logiikkaa. Tällaisia tilanteita on yhden pelin aikana paljon. Ei tunnu urheilulliselta, ja toivottavasti tähän tulee myöhemmin muutoksia.

Katsomorakennelma tuntuu fiksulta. Toivottavasti lepsun oloiset penkit kestävät.
 
Viestejä
172
Itselleni eilinen Hamina-ottelu oli kenties mielenkiintoisin uuden stadionin koitos. Kaikki aiemmat Kirittärien kotiottelut uudella stadionilla ovat olleet kärkijoukkueita vastaan, jolloin ihmisiä tietysti tulee paikalle (vaikka toki aiempaa suuremmat yleisömäärät niissäkin peleissä oli). Eilen, kun vastassa ei ollut kärkijoukkue, potentiaalisten katsojien mielessä (mielestäni) korostuu kysymys, onko ottelutapahtuma ja olosuhteet niin hyvät, että haluan mennä pesispeliin viettämään sunnuntai-iltaa, vaikka odotettavissa ei olekaan välttämättä aivan huippuottelua. Mielestäni 1004 katsojaa tarkoittaa sitä, että stadion läpäisi testin kirkkaasti.
 
Viestejä
568
Ja ääni ottaa hyvät kimmokkeet katsomosta. Jos ennen oli 600 katsojaa kaukana kentästä hiljaa niin nytten 1000 äänessä lähellä. Olisi kiva kuulla pelaajien kommentteja miten vaikuttaa fiiliksiin. Stadionilla (jonka nimi edelleen - vai vielä?- Hippos) vedettiin juuri myös 1000 katsojan kesämusikaali, eli ei vain pesistä, joka on hyvä argumentti päätöksenteolle muuallakin?
 
Viestejä
263
Matti Nykäsen elämästä kertova musikaali toimi hienosti uudella Hippoksella erään jyväskyläläisen ystäväni kertoman kokemuksen mukaan. Katsojia tosiaan paikalla 1000 ja kaikki näkivät sekä kuulivat esityksen erinomaisesti katetusta katsomosta. Esiintymislava oli kuulemma sijoitettu etukentälle. Tapahtuman järjesti Jyväskylän Kiri. Elokuussa Kiri järjestää stadionilla Semmareiden konsertin. Uskoisin että molemmat tapahtumat ovat Kirille myös taloudellisesti tuottoisia.
 
Viestejä
601
Tuli mieleen, että olisi mielenkiintoista tietää mitenköhän paljon vaikuttaa henkilökohtaisiin lyöjä- ja etenijätilastoiden voittoihin jos kenttä on avara vs. kaukalo. Jos kaikki kotipelit on kaukalossa, on hyvänkin lyöjän vaikeampi saada läpärillä useita juoksuja.
 
Viestejä
948
Tuli mieleen, että olisi mielenkiintoista tietää mitenköhän paljon vaikuttaa henkilökohtaisiin lyöjä- ja etenijätilastoiden voittoihin jos kenttä on avara vs. kaukalo. Jos kaikki kotipelit on kaukalossa, on hyvänkin lyöjän vaikeampi saada läpärillä useita juoksuja.
Lieneekö pitkäaikainen kotikenttä Pihkala, Juha Korhosen kunnarien määrän yksi osatekijä?
 
Viestejä
601
Lieneekö pitkäaikainen kotikenttä Pihkala, Juha Korhosen kunnarien määrän yksi osatekijä?
Joo enpäs ole sitä määrää tarkastellut, kun ei ole kuninkuuksia hätyytellyt viime vuosina, mutta kyllähän Vimpelissäkin kiertää aika hyvin jatkeläpäreillä. Jyväskylässä ei.
 
Viestejä
457
"Stadionilla on noin 1850 katettua katsomopaikkaa, joista hieman yli 1500 on istumapaikkoja. Katsomokapasiteettia on mahdollista nostaa yli 4000 henkilöön lisäkatsomoilla"

Tuo on suora lainaus Jyväskylä kaupungin nettisivulta.
Minä kun olin siinä uskossa, et stadionilla olisi käytössä tarvittaessa OMAT lisäkatsomot.
Ei näköjään ole, vaan ne on niitä samoja paskoja pyörillä varustettuja pieniä putkikatsomoita, joita siirrellään Harjulta, Koskenharjulta + muualta ympäri kaupunkia tarvittaessa Hippokselle.
Millään matematiikalla stadionille ei saa yli 4000 tuhatta istumapaikkaa, vaikka noita putkikatsomoita laittaisi riviin molemmin puolin kenttää takarajalle asti.
 
Viestejä
1,424
"Stadionilla on noin 1850 katettua katsomopaikkaa, joista hieman yli 1500 on istumapaikkoja. Katsomokapasiteettia on mahdollista nostaa yli 4000 henkilöön lisäkatsomoilla"

Tuo on suora lainaus Jyväskylä kaupungin nettisivulta.
Minä kun olin siinä uskossa, et stadionilla olisi käytössä tarvittaessa OMAT lisäkatsomot.
Ei näköjään ole, vaan ne on niitä samoja paskoja pyörillä varustettuja pieniä putkikatsomoita, joita siirrellään Harjulta, Koskenharjulta + muualta ympäri kaupunkia tarvittaessa Hippokselle.
Millään matematiikalla stadionille ei saa yli 4000 tuhatta istumapaikkaa, vaikka noita putkikatsomoita laittaisi riviin molemmin puolin kenttää takarajalle asti.
Jos ne meinaa että istutaan sylikkäin! Muuten tuntuu hieman olevan lapinlisää tossa ilmoituksessa.
 
Viestejä
229
Jos ne meinaa että istutaan sylikkäin! Muuten tuntuu hieman olevan lapinlisää tossa ilmoituksessa.
"Stadionilla on noin 1850 katettua katsomopaikkaa, joista hieman yli 1500 on istumapaikkoja. Katsomokapasiteettia on mahdollista nostaa yli 4000 henkilöön lisäkatsomoilla"

Tuo on suora lainaus Jyväskylä kaupungin nettisivulta.
Minä kun olin siinä uskossa, et stadionilla olisi käytössä tarvittaessa OMAT lisäkatsomot.
Ei näköjään ole, vaan ne on niitä samoja paskoja pyörillä varustettuja pieniä putkikatsomoita, joita siirrellään Harjulta, Koskenharjulta + muualta ympäri kaupunkia tarvittaessa Hippokselle.
Millään matematiikalla stadionille ei saa yli 4000 tuhatta istumapaikkaa, vaikka noita putkikatsomoita laittaisi riviin molemmin puolin kenttää takarajalle asti.
Kyllähän sinne 4000 ihmistäkin saadaan istumaan (ei sentään 4000 tuhatta...), mutta sitten siellä ei enää pelata pesäpalloa muuten kuin ehkä Vimpelin tyyliin verkottamalla jatkeet takarajalle asti. Olettaisin, että tuo yli 4000 katsojan kapasiteetti koskee esim. konsertteja.
 
Viestejä
1,424
Kyllähän sinne 4000 ihmistäkin saadaan istumaan (ei sentään 4000 tuhatta...), mutta sitten siellä ei enää pelata pesäpalloa muuten kuin ehkä Vimpelin tyyliin verkottamalla jatkeet takarajalle asti. Olettaisin, että tuo yli 4000 katsojan kapasiteetti koskee esim. konsertteja.
No jos se kenttä on muutenkin kuin flipperi niin paljonko se haittaa jos menee verkot taakse saakka.
 

LBC

Viestejä
4,150
Eikös nuo aidat poistu ainakin kakkospuolelta ensi vuonna. Sen jälkeen läpilyönneille on kiinteiden katsomoiden ollessa vallan hyvät kunnarimahdollisuudet jokaisella "pääläpilyöntisuunnalla". Lisäkatsomoilla ne vähenee joka kentällä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös