Supervuoro Verkkolehti »

Haminan Palloilijat 2024

Viestejä
1,182
Kettusen meno Tahkoon myös käytännössä varmistaa sen että Sasu ei jatka siellä toivottavasti tulee Haminaan eikä Imatraan.
Mikä suora korrelaatio näiden asioiden välillä on? Kettunen tulee mitä varmimmin hyppäämään Eskeliseltä tyhjäksi jääneelle kakkospolttajan tontille, jossa Toikka ei päättyneellä kaudella pelannut otteluakaan (ja koko Superpesis-urallaan pelannut vain 4/424 ottelussa). Jatkaa Toikka Tahkossa tai ei, asia tuskin on sidoksissa Kettusen tuloon.
 
Viestejä
569
Mikä suora korrelaatio näiden asioiden välillä on? Kettunen tulee mitä varmimmin hyppäämään Eskeliseltä tyhjäksi jääneelle kakkospolttajan tontille, jossa Toikka ei päättyneellä kaudella pelannut otteluakaan (ja koko Superpesis-urallaan pelannut vain 4/424 ottelussa). Jatkaa Toikka Tahkossa tai ei, asia tuskin on sidoksissa Kettusen tuloon.
Aivan muistin että Toikka on kakkos eikä kolmos polttaja. Noh nähtäväksi jää mitä käy.
 
Viestejä
509
Litmanen olisi iso vahvistus en tiedä kuinka hyvä ulkokentällä mutta sisällä toisi lisää jalkoja kun laittaa nro 2. ja Kortteenperän nro.3 niin ei olisi peli niin paljoa Rouhin varassa. Teppo olisi iso vahvistus Hemen tilalle ellei kotiutus jokeria jostain saada. Nämä jymyjussien pelaajien sopparit todennäköisesti on jo sorvattu ja ainoastaan joukkueet ketkä pelaa vielä ei ole julkaissut niitä joten voi olla että Haminaan tulee. Kettusen meno Tahkoon myös käytännössä varmistaa sen että Sasu ei jatka siellä toivottavasti tulee Haminaan eikä Imatraan.
Päätyi Sasu minne hyvänsä, niin toivotaan ettei Imatraan. Rakkaudessa pettyneet ja muuten epätoivoiset hyppivät aikoinaan jokeen. Imatralle on paljon turvallisempaa mennä.
 
Viestejä
28
Muistaakseni Leskinen vihjaili viime kauden päätyttyä että yhden kauden pelaa vielä tai jotakin tämmöistä. Mutta joka tapauksessa liian heikko superiin ei voi olla semmoista että 8 peliä putkeen 1 lyöty juoksu etenkin kun sinne jokeri osastolle on tunkua Julli, Heme, Elmo on kaikki kelpo jokereita. Lese pitää saada jollakin paikattua itse olen sitä mieltä että nimenomaan numeroille pitäisi saada ne 2. ja 3. lyöjätykit ja pitää Elias vaihtajana.
Tällä kaudella on huomattukkin jo, että Juhan rooli on jäänyt pienemmälle varsinkin kun Rönkkö tullut vahvistukseksi (vaikka ei ole hänelläkään ihan paras kausi ollut). Lese on ollut peleissä 2. Pj pitämässä oikeaa kättä sivulla ja myös junioreiden pelejä johtamassa. Ehkä hän on menossa enemmän pelinjohdon / valmennuksen puolelle🤷‍♂️
 
Viestejä
569
Hamina tarvitsee vahvistuksia etenkin ja ensisijaisesti ulkokenttäänsä. Ja toiseksi sisäpeliinsä. Hienoa olisi tietenkin, jos löytyisi vahvistuksia, jotka parantavat molempia osa-alueita yhtä aikaa. Esimerkiksi Sasu Toikka on tällainen pelaaja, jos Haminaan siirtyy.
Ei Hpn ulkokenttä sen huononpi ole kuin Ankkurien ainakaan tuon sarjan perusteella. Kotro olisi ehkä kovin ja realistisin täsmä vahvistus ulkokentälle kun on ennenkin Hpssa pelannut niin saumaa voisi olla houkutella ja Akseli Pitkänen myös.
 
Viestejä
177
Onko kellään tietoa Kohosesta? Onko menny sukset ristiin Haminassakin? Ei ole moneen hetkeen näkynyt peleissä eikä muutenkaan hirveää ääntä ole pitänyt itsestään.
 
Viestejä
1,205
Onko kellään tietoa Kohosesta? Onko menny sukset ristiin Haminassakin? Ei ole moneen hetkeen näkynyt peleissä eikä muutenkaan hirveää ääntä ole pitänyt itsestään.

Oli ainakin lomareissussa, mutta ei Kohosella mitään joukkueen valmennuksellista roolia ole ollutkaan. Lähinnä neuvonantaja ja sparraaja.
 
Viestejä
4,094
Viestejä
509
Kysymykseen, oliko Haminassa jo liikaa superpesisotteluja, vastaan: Oli ja luulen, että aika monen mielestä. Osaakohan kukaan sanoa, kuinka paljon Haminassa on katsojia, jotka käyvät vain joko miesten tai naisten peleissä?
Tuskin on koskaan tutkittu. Ihan mututietoa ovat arvelut. Henkilökohtaisesti tunnen ihmisiä, jotka käyvät yleensä vain naisten otteluissa, ehkä joitakin miesten AA-pelien tyyppisiä karsintapelejä tai muita isoja otteluita lukuun ottamatta. Näitä henkilöitä on myös Kotkan suunnasta. Yleisen käsityksen ja ihan silmämääräisestikin näkee, että osa miesten ottelujen kantakatsojista, joista osa on seuran entisijiä toimijoita ja jopa pelaajiakin loistaa poissaolollaan naisten otteluista. Suuruusluokka on kaikkiaan satoja. Jotkut boikotoivat kuulemma naisten pelejä siksi, että miesten ja naisten peleihin on ostettava yhteinen kausikortti.
Pelejä on todella paljon ja täytyy muistaa, että uskollisimmat ja varsin laaja omaisten joukko käy lisäksi tyttöjen ja myös poikien superin otteluissa. Suomensarjaakin pelataan ja jonkun verran katsojia on alkanut käydä myös viiden kilometrin päässä, uusitulla Summan kentällä, SuPon monissa otteluissa.
 
Viestejä
177
Kysymykseen, oliko Haminassa jo liikaa superpesisotteluja, vastaan: Oli ja luulen, että aika monen mielestä. Osaakohan kukaan sanoa, kuinka paljon Haminassa on katsojia, jotka käyvät vain joko miesten tai naisten peleissä?
Yhtään naisten ottelua ei tullut käytyä katsomassa, ei sinänsä mikään protesti, ei vaan kiinnosta. Miesten peleistä kaikki mihin töiden puolesta pääsi, noin 80%. Kyllä se kausikortin ostossa hieman mietitytti maksaa 300euroa mutta tuli vielä ostettua.
 
Viestejä
1,973
Oli ainakin lomareissussa, mutta ei Kohosella mitään joukkueen valmennuksellista roolia ole ollutkaan. Lähinnä neuvonantaja ja sparraaja.

Kun Hamina vieraili Pihkalassa 16.6 näin ekan puoliajan jälkeen Toni Kohosen kulkevan kahden metrin päästä itsestäni muun Haminan joukkueen kanssa pukukoppiin. Kyllä hän jonkun muun Haminan henkilön kanssa keskusteli. Roolista en osaa sanoa, mutta paikalla oli muun Haminan joukkueen kanssa.
 
Viestejä
592
Kun Hamina vieraili Pihkalassa 16.6 näin ekan puoliajan jälkeen Toni Kohosen kulkevan kahden metrin päästä itsestäni muun Haminan joukkueen kanssa pukukoppiin. Kyllä hän jonkun muun Haminan henkilön kanssa keskusteli. Roolista en osaa sanoa, mutta paikalla oli muun Haminan joukkueen kanssa.
On ollut neuvonantajana vaihtopenkin tuntumassa hyvin monessa pelissä Haminassa, tv-realityn kuvausten aikana poissa. Tehtävänä oli ainakin alun perin HP:n lukkarien kouluttaminen ja antoi sen työn sujumisesta ainakin yhden haastattelun paikallislehdessä.
 
Viestejä
12,925
Kysymykseen, oliko Haminassa jo liikaa superpesisotteluja, vastaan: Oli ja luulen, että aika monen mielestä. Osaakohan kukaan sanoa, kuinka paljon Haminassa on katsojia, jotka käyvät vain joko miesten tai naisten peleissä?
Koska miesten peleissä käydään noinkin paljon enemmän katsojia lienee selvää, että on sellaisia katsojia jotka käyvä vain miesten peleissä. Itse tiedän muutamia jotka käyvät vain naisten peleissä, mun vakipaikan ympäristö käy aikalailla molemmissa. Itse Käyn mahdollisuuksien mukaan missä tahansa ottelussa mutta C-junnut ja siitä alaspäin jäi tänä kesänä väliin.

ja ei, Haminassa ei ole liikaa superpesistarjontaa. Laitetaan nyt tännekin:

Minä - ehkä kolmannen sektorin vapaaehtoistyötaustani - takia liputan seuran valinnan puolesta panostaa molempiin edustusjoukkueisiin. Toivoisin näkevän vastaavaa enemminkin urheiluseuroissa.

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas, että HP:n merkitys Haminalle on enemmän kuin miesten ja naisten edustusjoukkueet ja niiden mahdollinen menestys. Mutta sille, että se merkitys on suurempi kuin ne joukkueet on tärkeää, että joukkueet pelaisivat mahdollisimman ylhäällä mahdollisiman hyvin menestyen.

UGH - olen puhunut.
 
Viestejä
592
Kossu on jäämässä ihan KaMan jalkoihin. Jos KaMa pelaa sunnuntaina superpesiskarsintaa Haminassa, niin puoli kylää lähtee Muurikkalasta katsomaan miten Miki Likander menestyy KaMan paidassa Mikin vanhalla kotikentällä.
 
Viestejä
12,925
KaMa vei KoU sarjan juoksuerollisesti aika vakuuttavasti. Yhtä ottelua lukuunottamatta lyötiin ekalla jaksolla jaksovoitto kaksinumeroisella määrällä juoksuja tilastoihin ja sitten toka jakso väännettiintasaisesti. Kerran tasoihin ja kahdesti superiin jotka sitten voittivat. En katsonut otteluja kuin pätkiä sieltä täältä niin tekemisestä en osaa sanoa mitään.

Viime syksyn uusinta siis, kotietukin HP:lla. Panoksenasarjan voittajalle superpesispaikka ja tällä kertaa häviäjänkin kausi paketissa ja ykköspesispaikka. Odotan tiukempaa sarjaa kuin viime syksynä.

Alustavan tiedon mukana sunnuntaina alkaa Vallikentällä,
 
Viestejä
592
KaMa vei KoU sarjan juoksuerollisesti aika vakuuttavasti. Yhtä ottelua lukuunottamatta lyötiin ekalla jaksolla jaksovoitto kaksinumeroisella määrällä juoksuja tilastoihin ja sitten toka jakso väännettiintasaisesti. Kerran tasoihin ja kahdesti superiin jotka sitten voittivat. En katsonut otteluja kuin pätkiä sieltä täältä niin tekemisestä en osaa sanoa mitään.

Viime syksyn uusinta siis, kotietukin HP:lla. Panoksenasarjan voittajalle superpesispaikka ja tällä kertaa häviäjänkin kausi paketissa ja ykköspesispaikka. Odotan tiukempaa sarjaa kuin viime syksynä.

Alustavan tiedon mukana sunnuntaina alkaa Vallikentällä,
Lehti-ilmoituksen mukaan kello 16 alkaa.
 
Viestejä
569
KaMa vei KoU sarjan juoksuerollisesti aika vakuuttavasti. Yhtä ottelua lukuunottamatta lyötiin ekalla jaksolla jaksovoitto kaksinumeroisella määrällä juoksuja tilastoihin ja sitten toka jakso väännettiintasaisesti. Kerran tasoihin ja kahdesti superiin jotka sitten voittivat. En katsonut otteluja kuin pätkiä sieltä täältä niin tekemisestä en osaa sanoa mitään.

Viime syksyn uusinta siis, kotietukin HP:lla. Panoksenasarjan voittajalle superpesispaikka ja tällä kertaa häviäjänkin kausi paketissa ja ykköspesispaikka. Odotan tiukempaa sarjaa kuin viime syksynä.

Alustavan tiedon mukana sunnuntaina alkaa Vallikentällä,
Mä en itse nää mitään mahdollisuutta sille että Kamalla tässä saumaa olisi. Hpn kärki miehet on sisällä yksinkertaisesti paljon parempia ja enkä mä usko että niitten ulkokenttä olisi millään mittarilla parempi kuin Hpn etenkään lukkari ja takakenttä.

Ainut kysymysmerkki on ehkä Rönkön vire sairastumisen jälkeen ja ylipäätään se että ei ole enempää porukkaa sairastunut.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös