Supervuoro Verkkolehti »

B nuorten sarjat 2024

vähintään puolen metrin palo. Turha ja typerä takavaihto. Paniikissa yrittivät väittää että pallo putosi, ei pudonnut.
No tämähän ei pidä lainkaan paikkansa. Kelasimme sitä nauhalta moneen kertaan ja ehtiminen oli selvä. Ei tämä havainto ollut pelkästään omani. Menehän katsomaan itse ja puhu vasta sitten.

No tämähän ei pidä lainkaan paikkansa. Kelasimme sitä nauhalta moneen kertaan ja ehtiminen oli selvä. Ei tämä havainto ollut pelkästään omani. Menehän katsomaan itse ja puhu vasta sitten.
Katsottu paikanpäällä katsomosta, video kelattu ja tuloksena selvä palo. Veikkaan myös että oikein sijoittunut 3-tuomari näkee hieman paremmin ku yksikään Niilo

Itse katsoin pelin 100% puolueettomana katsojana. Pelissä oli monia asioita, jotka eivät olleet hallinnassa. Olisi kunnioittavaa pelaajia ja pelaavia seuroja kohtaan, että FINAALI-peleihin nimettäisiin A-tason kokeneita tuomareita. Liitolla on kyllä tähän pätäkkää.
Vähän piti kaivaa tilastojakin ja näkyy syötönvalvoja olleen vakiokasvo Kaupissa. Hyvä vai huono asia, mielestäni huono - oli sitten kuka tuomari hyvänsä. Tänään syöttökorkeudet olivat fiilispohjalla ;)

Itse peli oli varsin huonoa pesäpalloa, joskin monelle pelaajalle taisi olla ensimmäinen kokemus finaali-pelistä. Toivottavasti seuraavassa ottelussa jännitys laantuu ja sitä myötä pelin taso paranee.

No ainakin yksi juoksu vietiin Koplalta, kun kolmas palo (ehtiminen) vihellettiin ennen juoksua kolmospesältä. Manse oli parempi, mutta huonon maun jättää tällainen omien tuomareiden kotiinpäin veto.
Selvä palo kolmoselle ennen juoksun syntyä. Aikamoista myötähäpeää sai katsomossa tuntea kun Pitkäsen patriarkka rähjäsi ilman puheoikeutta täysin oikein tuomituista tuomioista. Kouvola ei ollut edes lähellä juoksua, lyötyjä nolla, hävisivät myös hutunkeiton. Ainoa joka oli tullut pelaamaan oli lukkari Honkanen.

Itse katsoin pelin 100% puolueettomana katsojana. Pelissä oli monia asioita, jotka eivät olleet hallinnassa. Olisi kunnioittavaa pelaajia ja pelaavia seuroja kohtaan, että FINAALI-peleihin nimettäisiin A-tason kokeneita tuomareita. Liitolla on kyllä tähän pätäkkää.
Vähän piti kaivaa tilastojakin ja näkyy syötönvalvoja olleen vakiokasvo Kaupissa. Hyvä vai huono asia, mielestäni huono - oli sitten kuka tuomari hyvänsä. Tänään syöttökorkeudet olivat fiilispohjalla ;)

Itse peli oli varsin huonoa pesäpalloa, joskin monelle pelaajalle taisi olla ensimmäinen kokemus finaali-pelistä. Toivottavasti seuraavassa ottelussa jännitys laantuu ja sitä myötä pelin taso paranee.
No hyvin sä kaivoit, katoppa nyt ainakin aluksi sv:n taustat uudelleen.

Katsoin eikä tuolta Aamulehden nauhalta pysty kyllä sanomaan ehtikö vai ei. Heitto tuli vahdin syliin mutta jäi räpylään eikä tuossa striimissä edes näy pallo. Tiukka tilanne, jossa kolmostuomari oli ainoa, joka oli sillä tavalla sijoittunut että pystyi näkemään tilanteen kunnolla ja se näytti ristiä. Katsomosta en pystynyt sanomaan mitään puoleen tai toiseen. Tuli siinä tuomareille pari virhettäkin. KPL:n jokeri poltettiin pompolla ykköselle vaikka ehti ihan selkeästi ja vastaavasti Tuuli taisi kyllä palaa sillä näpillään. Niin ja sitä räpylään takertunutta pudotusta ei olisi tarvinnut viheltää kopiksi.

Manse pystyi nollaamaan Koplan melkein yhtä hyvin kuin Kiteenkin. Mansen etukenttä on kivenkova kun miesten puolellakin erinomaisesti suorittanut Paananen ja Heikkilän veljekset yhdessä lukkari Soinin kanssa tekevät vaihdoista vaikeita. Nyt KPL sai sentään muutaman kolmostilanteen mutta kotiutuksissa ei tullut onnistumisia. Kova myötätuuli teki sen, että välilyönnit leijasivat järjestään kopparien käsiin. Manse sai tilannetta rakennettua vähän paremmin ja ne pari juoksuakin niistä jotka tällä kertaa riittivät, yksi ilmasauma, yksi jatkekupperi ja yksi hermopallo pussin pohjalle josta räpylävirhe.

Taustat ei niinkään kiinnosta, suoritustaso ja osaaminen enenmmänkin. Katsoin Mansen poikien pelejä takautuvasti tästä hetkestä juhannukseen saakka ja yhtä lukuunottamatta kaikissa peleissä on ollut sama syöttötuomari. Lähde : Pesäpallon tulospalvelu
Palokari on kumminkin "vanha kettu" eli kokenut syöttötuomari ja S-tason tuomari. Taisi viheltää naisten superin pudotuspelejäkin.

salasanasuojattu ;)
Jonkin verran olen seurannut miesten pelejä ympäri Suomen enkä ole tähän tuomariin törmännyt. Tarkka lukema kesän peleistä oli 10/12 samalla syöttötuomarilla. Uskoisin Pirkanmaalta löytyvän ainakin runkosarjapeleihin muitakin vaihtoehtoja.

Taustat ei niinkään kiinnosta, suoritustaso ja osaaminen enenmmänkin. Katsoin Mansen poikien pelejä takautuvasti tästä hetkestä juhannukseen saakka ja yhtä lukuunottamatta kaikissa peleissä on ollut sama syöttötuomari. Lähde : Pesäpallon tulospalvelu
Tuomarihan on Superpesis tuomari, alueen ex-tuomarivastaava ja -tuomarikouluttaja

salasanasuojattu ;)
Jonkin verran olen seurannut miesten pelejä ympäri Suomen enkä ole tähän tuomariin törmännyt. Tarkka lukema kesän peleistä oli 10/12 samalla syöttötuomarilla. Uskoisin Pirkanmaalta löytyvän ainakin runkosarjapeleihin muitakin vaihtoehtoja.
No, nyt🙈
Tää oli kyllä jo huippu.
Olet jonkun verran seurannut miesten pelejä, etkä silti oo tuomarin törmännyt.
Pakkohan sen sitten on olla huono tuomari.
Mieti nyt itsekin, mitä selität🙈🙈

...mikä ei takaa, että on hyvä itse tilanteessa. Hienoa, että on aktiivinen toimija. Naistenkaan missään pudotuspelissä ei ole hänen nimeään tuomarina. Kuten koitin sanoa, olisi varmuudella pelaajillekin huippu juttu, jos vaikka Nupponen & Muurainen tai Laitio & Kiviniemi olisivat kehissä.

Mielestäni pääosin ihan hyvin tuomittu. Ehkä se yksi pikkusen aikaa kestänyt pudotus olisi voitu tuomita pudotukseksi eikä kopiksi. Tuosta 3 pesälle tulleesta palo/ehtimisestä en osaa sanoa kun ei tuosta videosta saa täysin selvää.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.