Vs: Ykköspesis 2015 - Sopimukset ja huhut sekä varmat
Kemilä on varmaan niitä viimeisiä, ketkä muualle lähtevät pelaamaan Raahesta. Jos yksi pelaaja hakee palkkaturvasta saataviaan, niin se ei vielä ihan kauhea asia ole. Jos Pattulla nyt menee huonosti, niin ei se samantien tarkoita seuran alasajoa ja joukkueen totaalista hajoamista. Kemilällä ja Mäkelällä Pattu sydäntä löytyy. Nyt jos koskaan tarvitaan Raaheen Raahelainen joukkue. Ehrola sinne on jo saatu. Sen sijaan Pelkosen luulisin vaihtaman maisemaa, toivon kovasti, että mies Oulussa nähdään Lipon paidassa.
Mitä tulee Ikoseen, niin kyllä mää sanon, että superissa numerolla pelaava pelaaja on kovaa valuuttaa ykkösessä. Vaikkakin Ikosen uran on hyytynyt merkittävästi viimevuosina, niin miehellä on vielä ikänsä puolesta runsaasti pelivuosia edessä. Mies on todella vahva lyöjä, joten sen pystärin saa ottaa todella tarkasti. Ja moni koppari tullee (Potentiaali muoto) olemaan ihmeissään Hannun pystärin kanssa luulen ma. Pystyy varmasti nakuttamaan 100+ kärkkäriä jos ja kun edessä miehet hoitaa hommansa. Ulkopelistä en sano mitään, Hannu on vähän ollut kuutamolla kopparin paikalla, mutta ykkösessä top 4 kakkoskoppareita kuitenkin. Täytyy myös muistaa että superin jokerit on paljon hurjempia lyöjiä kuin ykkösen vastaavat. Mun mielestä Hannu olis kelvannut vaikka Lippoon koppariksi, mutta Lipolla on jo erinomaiset miehet siellä.
Kyllöstä taas pidin automaattisesti hyvänä sisäpelaajana ykköseen. Mun mielestä oli kovin hankinta viimevuonna ykköseen nimenomaan siksi, että pelasi superia numerolla. Oli siis vahvistus niin sisälle kuin ulos.
Veikkaan että Ojalan,Nissisen,Ehrolan ja Hirvosen paikat tulevat lähestulkoon täytettyä ja korvattua. Ehkä pientä miinusta sisä ja ulkopeliin, mutta hyvä koostumus on. Viimeksi kun Jamppa Kekissä pelasi, niin otteet yskähteli välillä kummasti koko joukkueella. Liekö syynä pelinjohto?