Supervuoro Verkkolehti »

Ykköspesiksen välierät 2014

Vs: Ykköspesiksen välierät 2014

Tähän asti pelissä KeKi on ollut tehokkaampi kotiutuksissa. Saapa nähdä.

MieVaan sanoi:
Tähän asti pelissä KeKi on ollut tehokkaampi kotiutuksissa. Saapa nähdä.

Sepä se, siitähän tässä nyt on kyse. Muutenhan tilastojen valossa PuPe on ollut kirkkaasti parempi. Mutta seuraillaan, miten käy. Sarjan kannalta erittäin tärkeä hetki.

Kuopio 1 - 0 Aki Tervo Mikko Niinikoski
Kuopio 1 - 0 Janne Korhonen Niko Asunmaa
Kuopio 1 - 0 Kimmo Lukkari Ismo Huotari
Kuopio 1 - 0 Samu Vainikainen Antti Tolonen
Kuopio 1 - 0 Riku Tolonen Waltteri Hämäläinen

Kempele 1 - 0 Jyri Kyllönen Timo Ehrola
Kempele 1 - 0 Tommi Nissinen Heikki Savikoski
Kempele 1 - 0 Ilkka Hirvonen Jarkko Hyry
Kempele 1 - 0 Juhani Ojala Sami Lassila
Kempele 1 - 0 Iiro Åman Jani Lassila

Sarja tasan sit.

Jos ei mitään muuta, niin sai PuPe nyt ainakin sitten sen toisen kotiottelun vielä tähän sarjaan. Ja vaikka ei mistään miljoonista puhutakaan, niin varmasti erittäin tervetullut raha sekin.

Toivottavasti noita katsojamääriä rokotti noi EM-kisat. Kuopiossa oli vielä vähemmin katsojia kuin Ulvilassa.

Itse en moista kyllä tajua, kyllä urheilu seurattuna on parasta paikanpäällä.

MieVaan sanoi:
Toivottavasti noita katsojamääriä rokotti noi EM-kisat. Kuopiossa oli vielä vähemmin katsojia kuin Ulvilassa.

Itse en moista kyllä tajua, kyllä urheilu seurattuna on parasta paikanpäällä.

Hyvää vittuilua. Enkä tässä tilanteessa ota sitä edes pahalla. Kaipa tuo sitten oli ansaittua.

Täh? Jos sä olisit mennyt mestoille nin siellä olisi ollut 389 ihmistä paikalla - ei se olis muuttanut tuota mihinkään ja sähän olet satunnaisseuraaja. Kuopiossa on reilut satatuhatta asukasta joten onhan toi luku oikeasti pieni vaikka olikin jotain kepinviskaamista töllössä.

En itse mennyt eilen Linnalaan koska Lappeenrannasta katsottuna näytti että Linnalassa sataa, olin siis ihan kulmilla vaivaiset 40 km kentältä. Olin kermaperse ja pysyin Lappeenrannassa tuttujen vieraana - kaiken huipuksi seurasin vielä EM kisoja telkusta ja läksin lenkillekin vasta kun redsien peli loppui.

En siis edes itse tee niinkuin saarnaan - pakko myöntää et kipuilin eilen aika paljon sen takia kun alkaa täätä Etelä-Kymenlaaksosta katsoen olla aika pitkä aika ennenkuin on taas ylempiä sarjatasoja livenä tarjolla.

Lähinnä mietin vain, että se edellinen viesti oli kuitti niistä aiemmista Kalevan Kisat vastaan PuPe-SiiPe -keskusteluista.

Tämä ei ole sinulle suoraan, mutta jos jollekin nyt ei ole vielä selvää, niin minä olen pesäpallon satunnaisseuraaja.

Jääkiekon puolella en voisi sanoa itseäni satunnaisseuraajaksi. Tuntuu todella pahalta ja petturimaiselta, kun jouduin taloudellisista syistä tyytymään noin 500 euroa halvempaan KalPan kausikorttiin. Pääsenpähän sentään jokaisen pelin katsomaan. Viimeiseen reiluun 6 kauteen on jäänyt 2 ottelua välistä ulkomaan matkan takia, jonka aikataulua en itse saanut päättää.

Pesäpallon suhteen olen satunnaisseuraaja ja menen katsomaan mahdollisuuksien mukaan.

Mainitaan nyt lisäyksenä tuohon edelliseen, että olen tästä hieman kritisoinut PuPea, mm. markkinoinnin suhteen. Mutta turha siitä tässä kohtaa uudestaan jatkaa sen enempää. Jos se on tyydyttävä taso ja he ovat tyytyväisiä, niin olkoon sitten niin. Jos eivät ole, niin tehkööt asialle jotain. Tämä tästä.

Muuhun en sano mitää, mutta samaa mieltä kuin Mie vaan siitä asiasta, että urheilu ja pallopelit on todellakin parasta paikan päällä!! :)

Tikka sanoi:
Muuhun en sano mitää, mutta samaa mieltä kuin Mie vaan siitä asiasta, että urheilu ja pallopelit on todellakin parasta paikan päällä!! :)

No tästä olemme täsmälleen samaa mieltä.

Seuraava spekuloitava asia on se että montako katsojaa jäi kotiin sen takia, kun ottelu alkoi rehellisesti sanottuna älyttömään aikaan, klo 17. Väitän että yleisömäärä olisi alkanut ainakin seiskalla Kuopiossa, eli noin puolet enemmän olisi ollut yleisöä, mikäli ottelu olisi alkanut vaikka klo 14.

Esim. viime vuonna Sotkamon JymyHyvä-ottelussa (3. puolivälierä-ottelu Koskenkorvaa vastaan) oli yleisöä 2982. Tänään JymyHyvä-ottelussa (1. puolivälierä, vastassa Kitee) yleisöä oli vaivaiset 1182 aivan ihannesäässä. Tilastojen mukaan sää oli täysin samanlainen näissä molemmissa otteluisas. Tässäkin ottelussa oltaisiin puhkottu täysin varmasti 2000 katsojan raja, mikäli se oltaisiin pelattu esim klo 13-14.

Rehellisesti ja kenellekkään kuittailematta kysyn, että mitä järkeä ottelu on aloittaa liki tismalleen samaan aikaan, kun koko Suomi jännittää perinnelajiaan TV:n ääressä?

EDIT: Ylempänä pikkaisen virheellistä tietoa, eilinen sunnuntain Sotkamon peli ei ollut JymyHyvä-ottelu vaan muuten ilmaisottelu, mihin sai paikallisista kaupoista kaksi lippua plussakortilla. JymyHyvä-ottelu pelataan tämän viikon torstaina, ja sinne on kaikilla vapaa pääsy, eli ei tarvitse edes lippua hakea kaupasta.

Etsitään uskollisimmista uskollisimpia? Sellasta juttua heitettiin Koplan viimeisen kotipelin tokalla jaksolla kun JoMa meni menojaan. Osa läksi kesken kaiken kotiin kutta suurin osa jäi - uskollisista uskollisimmat. Alussahan paikalla oli yli 1500.

Kenties, mutta taatusti monet miettii ihan samaa, että onpa typerää, että ottelu alkaa samaan aikaan keihään kanssa. Taatusti monet ovat painineet ongelman kanssa että lähteäkö peliin vai jäädä katsomaan keihästä, ja varmasti monet päätyneet keihääseen.

Toki myös kyse on rahasta - voisi kuvitella että esim PuPe menetti noin 2000 euroa lipputuloissa sen takia ettei aloittanut ottelua esim klo 13. Sotkamossahan menetys oli 1000+ katsojaa, mutta kun ottelu oli ilmaisottelu (plussakortilla liput), niin taloudellista tappiota ei käytännössä tullut kun kioskin puolelta. Normi ottelussahan tuollainen 1000 ihmisen "vaje" tekisi Sotkamossa varmaankin sellaisen 7000-9000 euron kuprun.

MieVaan sanoi:
Etsitään uskollisimmista uskollisimpia? Sellasta juttua heitettiin Koplan viimeisen kotipelin tokalla jaksolla kun JoMa meni menojaan. Osa läksi kesken kaiken kotiin kutta suurin osa jäi - uskollisista uskollisimmat. Alussahan paikalla oli yli 1500.

Niin, tuolla toisessa ketjussa heitinkin jo, että kuin moni West Hamin kannattaja olis jääny kotiin valioliigan avauksesta Spursia vastaan, jos samaan aikaan olis ollu joku Britti vaikka estejuoksun finaalissa? Ei kukaan varmaan... :) Mutta siinähän se onkin, uskollisista uskollisimmat! Täällä ollaan vaan uskollisia sillon kun on mahdollisuus menestykseen....

Mutta niin Jussin kysymykseen vastaus: En mää tiärä? Tietty näitä päällekkäisyyksiä tulee väkisinkin, erilaisten spektaakkelien kanssa! Se on fakta. Mutta kun sekin on fakta, että menestyshullu kansa väijyi nyt keihäsfinaalia, niin en tosiaan tiedä miksi tuohon ei reagoitu? Sitten sekin, että miten nopeesti noita alkamisaikoja voi siirtää?? Koska hölmöä mun mielestä oli sekin, että UPV ja IPV joutuivat vain n. 17-18 tunnin sisällä matkustamaan Suomen halki itä-länsi suunnassa, palautua tärkeästä pelistä ja nauttia tarvittavat yöunet....

No pudotuspelien luonteesen "kuuluvat" lyhyet palautumisajat ja mahdolliset pitkät matkat. Se on osa niiden draaman kaarta. Ja faktisestihan paras viidestä sarja voisi kestää ikuisuuden jos ottelujen välillä olisi kunnon palautumisajat. Ja jos niitä vaiheita olisi useita niinkuin nyt tulee vielä nousukarsinta niin aikaa kuluisi.

Jos kerta pudotuspelejä halutaan niin sitten tulee koko paketti. Mut toki liitossa on oltu taitamattomia kun eiks noi EMn ohjelma ole ollut tiedossa jo vuoden tms.

Jep, sitähän se on tietty... Ja onhan varmasti YU-kisat ollu tiedossa, ja sen ohjelmakin, mutta tietty se oli kysymysmerkki että onko seipään finaalissa suomalaisia?? Sehän tuossa se avainsana oli!

Mutta ei varmasti tällasia kaikkia ole joskus ohjelmia tehdessä osattu ottaa huomioon? Esim. itse henk.koht. YU ei vois mua vähempää kiinnostaa, paitsi Tommy Ekblom oli selitysten keisari! 8)

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.