Supervuoro Verkkolehti »

Vive 2015

Viestejä
550
Vs: Vive 2015

reskator sanoi:
Mitä mieltä porukka on ollut Kivimäen pelitavasta tällä kaudella? Kovasti oli kauden alla epäileviä tuomaita, mutta kohti finaalia taas mennään. Onko tuolla porukalla melkein yksi lysti kuka johtaa vai onko Kivimäki osoittautunut ihan kelvolliseksi pelinjohtajaksi?

Kivimäki on vain viuhkateline. Ei muuta.
Näinhän se Ojanperäkin aikoinaan sanoi, että koittaa olla sotkematta äijien peliä.
 
Viestejä
1,741
Vs: Vive 2015

Nilkuttaja sanoi:
reskator sanoi:
Mitä mieltä porukka on ollut Kivimäen pelitavasta tällä kaudella? Kovasti oli kauden alla epäileviä tuomaita, mutta kohti finaalia taas mennään. Onko tuolla porukalla melkein yksi lysti kuka johtaa vai onko Kivimäki osoittautunut ihan kelvolliseksi pelinjohtajaksi?

Kivimäki on vain viuhkateline. Ei muuta.
Näinhän se Ojanperäkin aikoinaan sanoi, että koittaa olla sotkematta äijien peliä.

Siinä taas oikein asiantuntija analysoi.
 
Viestejä
100
Vs: Vive 2015

Sellaisia muutoksia olen itse huomannut, että paljon enemmän otetaan kotiin pelkässä takatilanteessa vaikka ilman paloja ja pompullakin saa vaihtaa. Järvisen peluutuksessa pomppu tuntui olevan kielletty lähes kokonaan. Mitä sitä suotta bannaa koko lyöntiä. Hyvä vaihtolyöntihän se on jos sen osaa.
 

jjjjussi

Vs: Vive 2015

Tuon pompun jätön taustallahan nimenomaan oli, että kun ei se enää syksyn sateissa Sotkamoa vastaan toimi niin silloin pitäisi olla repertuaaria vähän muutakin kuin sitä pomppoa päättömänä rajaan. Eikö tämän pitäisi olla selvä juttu jo.

Nykytila voi sitten olla eri.
 
Viestejä
1,741
Vs: Vive 2015

reskator sanoi:
Sellaisia muutoksia olen itse huomannut, että paljon enemmän otetaan kotiin pelkässä takatilanteessa vaikka ilman paloja ja pompullakin saa vaihtaa. Järvisen peluutuksessa pomppu tuntui olevan kielletty lähes kokonaan. Mitä sitä suotta bannaa koko lyöntiä. Hyvä vaihtolyöntihän se on jos sen osaa.

Rantatorikka tais olla ensimmäinen pj joka tämän pomppu pelaamisen vedolta kuoletti. Ei siinä mitkään syksyn sateet takana olleet että se jätettiin. Kyllä pomppu nousee tekonurmesta syksylläkin. Järvisen aikana eikä nytkään sitä voi oikein saarikentällä käyttää kun pinta uusittiin. Liian pehmeä vielä. Toki nyt kun sitä ei käytetä eikä luultavasti paljon harjoitellakaan? niin paljon vaihtopeli tehoista jää kovilla vieraskentillä käyttämättä kun pomppu poissa. Tosin hyvin on paikattu sitten toisenlaisilla lyönneillä.
 
Viestejä
526
Vs: Vive 2015

Nilkuttaja sanoi:
reskator sanoi:
Mitä mieltä porukka on ollut Kivimäen pelitavasta tällä kaudella? Kovasti oli kauden alla epäileviä tuomaita, mutta kohti finaalia taas mennään. Onko tuolla porukalla melkein yksi lysti kuka johtaa vai onko Kivimäki osoittautunut ihan kelvolliseksi pelinjohtajaksi?

Kivimäki on vain viuhkateline. Ei muuta.
Näinhän se Ojanperäkin aikoinaan sanoi, että koittaa olla sotkematta äijien peliä.

Mä ymmärrän kyllä että sinua harmittaa oman jengin tippuminen, ja jos sulla ei tosiaan muuta, niin moro.

Ite kovasti tyytyväinen Kivimäen otteisiin kaikkeen mitä jannu Vedon eteen tekee.
 
Viestejä
620
Vs: Vive 2015

Minä olen ollut erittäin tyytyväinen Kivimäkeen. Etukäteen olin hyvin varautunut, mutta hän on hoitanut hommansa tosi hyvin. Intohimoinen, mutta toisaalta analyyttinen suhtautuminen pesäpalloon on epäilemättä auttanut asiaa. :) Ja jos kylällä kuultuihin puheisiin on uskomista, niin tyytyväisyys sekä Kivimäkeen että koko joukkueeseen on todella korkealla tasolla.
 
Viestejä
620
Vs: Vive 2015

goldhammer sanoi:
Rantatorikka tais olla ensimmäinen pj joka tämän pomppu pelaamisen vedolta kuoletti. Ei siinä mitkään syksyn sateet takana olleet että se jätettiin. Kyllä pomppu nousee tekonurmesta syksylläkin. Järvisen aikana eikä nytkään sitä voi oikein saarikentällä käyttää kun pinta uusittiin. Liian pehmeä vielä. Toki nyt kun sitä ei käytetä eikä luultavasti paljon harjoitellakaan? niin paljon vaihtopeli tehoista jää kovilla vieraskentillä käyttämättä kun pomppu poissa. Tosin hyvin on paikattu sitten toisenlaisilla lyönneillä.

Nyt tässä menee ehkä kaksi asiaa sekaisin. Rantatorikka ei lopettanut pomppupeliä. Päinvastoin. Vetoon vuodeksi 2011 tullut Parttimaa ei muut tainnut lyödäkään. Samoin Puputti jatkoi pomppujen lyömistä hyvillä tehoilla. Vuonna 2010 Veto löi 26:ssa ottelussa 254 juoksua. Vuonna 2011 (Rantatorikka) sama lukema oli 336. Ehkä goldhammerin mielikuvia sotkee se, että Rantatorikka sanoi, ettei hän tykkää pomppupelistä. Tykkäsi tai ei, pomppua hakattiin entiseen malliin.

Se, mikä pomput on melkeinpä lopettanut, on se tosiasia, että kentän uusimisen jälkeen Saaressa eivät pomput enää ole nousseet. Aluksi saumakohta oli tullut juuri siihen kohtaan, mihin pomppu lyödään. Saumakohta on sittemmin siirretty, mutta kentässä on joku vika, sillä pomppu ei edelleenkään nouse. Se on tosi harmi. Tiedä sitten, kuka kentän on asentanut, mutta jotain siinä on kyllä sössitty.
 

x5

Vs: Vive 2015

Itse olen aina inhonnut pomppupeliä ja inhoan vieläkin, vaikka Jymykin sitä käyttää.

Mutta kyllähän esim Puputin pompun hakkaaminen oli tavallaan typerää, sillä miehen vaarallisuudesta kovien lyöjänä jäi suuri osa pois, kun tyytyi pomppuun. Eli siinä mielessä pehmeä kenttä on mielestäni ollut Vimpelille jopa hyödyksi.

Mitä Kivimäkeen tulee niin olen hieman yllättynyt näytöistä. Alunperin hieman epäilin miehen kykyjä, mutta väärässä olin. Kainuulaisten lasien läpi katsottuna mies on selvästi rauhallisempi ja analyyttisempi kuin Vedon aiemmat pelinjohtajat, mikä on Vedolle hyvä juttu. Monestihan paras pelinjohtaja on sellainen, joka juuri puhkeaa kukkaan. Sitten on nämä pelinjohtajat, joita pidetään professoreina vanhojen näyttöjen perusteella. Minun mielestä esimerkiksi Vuorisen näytöt viimeisen 10 vuoden ajalta ei ole niin mullistavia. Ne parhaat näytöt pelaajana ja pelinjohtajana oli Vuorisella 10-20 vuotta sitten.
 
Viestejä
12,224
Vs: Vive 2015

Sieppari Saaressa sanoi:
Se, mikä pomput on melkeinpä lopettanut, on se tosiasia, että kentän uusimisen jälkeen Saaressa eivät pomput enää ole nousseet. Aluksi saumakohta oli tullut juuri siihen kohtaan, mihin pomppu lyödään. Saumakohta on sittemmin siirretty,

Siis ymmärinskö nyt oikein? Kun eikö nuo hiekkatekonurmien saumat ommella yhteen ja rajatkin on ommeltu mattoon eri värisellä materiaalilla?

Eli sun mukaan Vimpelissä on otettu matto ylös ja tehty sauma johonkin uuteen kohtaan (eli käytännössä lähemmäksi kenttäpesiä) ja ommeltu kiinnin ja rullattu takaisin? Kuullostaa työläältä ja luulisi että kentän tekijä ei ollut ihan ekaa kenttäänsä tekemässä joten olisi voinut olettaa että oltaisiin osattu varo sauman tuloa pompunlyöntialueelle jos se kerta vaikuttaa niin paljon (vaikuttaako se silloinhan kaikki rajat ovat pahoja jos ne kerta on ommeltu). Kun jos ne rajat kerran ommellaan siihen kenttään niin jokuhan sen palapelin sitten suunnittelee.

Vai olenko antanut johtaa itseäni harhaan kun olen uskonut kun mulle on sanottu, että rajat ja pesät ommellaan kenttään.
 

Olli

Vs: Vive 2015

Mitään ei ommella. Maton saumakohtaan laitetaan liimalla kiinni semmonen tarranauha jolla matot liitetään yhteen "alhaalta". Eipä ne matot siinä muuta tarvi, siinä on niin järkyttävä määrä painoa päällä kun hiekka lisätään. Taisi muuten tuon "liimanauhan" asennus näkyäki noissa IPV:n videoissa missä mattoa asennettiin kenttään. Näytti kovasti työt samalta kuin n.10 vuotta sitten kun itsekin niitä olin laittamassa
 
Viestejä
12,224
Vs: Vive 2015

Olli sanoi:
Mitään ei ommella. Maton saumakohtaan laitetaan liimalla kiinni semmonen tarranauha jolla matot liitetään yhteen "alhaalta".

Okke mutta yhtäkaikki rajat ovat eriväristä ja siis alta teipillä kiinni, eikö vain? Uskon kyllä paikallaan pysymiseen.

Silti kuullostaa kyllä hurjalta talkoolta siirtää saumapaikkaa jälkikäteen. Luulisi että ainakin saman firman toimituksissa saumat olisivat aina samoissa paikoissa ainakin etukentällä missä rajat väkisin tuovat pieniä paloja. Joten sauman siirtäminen kuullostaa kyllä melko isolta harjoitukselta ja pikemminkin suunnittelu- kuin tekovirheeltä.
 
Viestejä
1,311
Vs: Vive 2015

MieVaan sanoi:
Olli sanoi:
Mitään ei ommella. Maton saumakohtaan laitetaan liimalla kiinni semmonen tarranauha jolla matot liitetään yhteen "alhaalta".

Okke mutta yhtäkaikki rajat ovat eriväristä ja siis alta teipillä kiinni, eikö vain? Uskon kyllä paikallaan pysymiseen.

Silti kuullostaa kyllä hurjalta talkoolta siirtää saumapaikkaa jälkikäteen. Luulisi että ainakin saman firman toimituksissa saumat olisivat aina samoissa paikoissa ainakin etukentällä missä rajat väkisin tuovat pieniä paloja. Joten sauman siirtäminen kuullostaa kyllä melko isolta harjoitukselta ja pikemminkin suunnittelu- kuin tekovirheeltä.
Ei ole mitään raketti tiedettä. Imetään hiekka pois leikataan tarvittava aukko/paikka/mainos/raja muoto asennetaan vastaava pala tilalle ja hiekatpäälle. Toteutus tietenkin vaatii ammatti miehen jotta ei tule pehmeitä saumauria.
 
Viestejä
620
Vs: Vive 2015

Kyllä saa taas olla tästä joukkueesta ylpeä! Upea joukkue! Kerta kaikkiaan. :) Kiitos koko jengille valmentajineen ja huoltajineen! Kiva pelata taas finaaleissa. Nyt on aika nauttia pesäpallosta. :)

Joukkue odotti paljon yleisöltä tänään. Me emme oikein syttyneet. Anteeksi. Se ei johtunut Vedosta. Kiri ei vain koskaan ole sytyttänyt Vimpelin yleisöä. Tilanne VARMASTI korjautuu lauantaiksi. ;)
 

tyyki

Vs: Vive 2015

Sieppari Saaressa sanoi:
Kyllä saa taas olla tästä joukkueesta ylpeä! Upea joukkue! Kerta kaikkiaan. :) Kiitos koko jengille valmentajineen ja huoltajineen! Kiva pelata taas finaaleissa. Nyt on aika nauttia pesäpallosta. :)

Joukkue odotti paljon yleisöltä tänään. Me emme oikein syttyneet. Anteeksi. Se ei johtunut Vedosta. Kiri ei vain koskaan ole sytyttänyt Vimpelin yleisöä. Tilanne VARMASTI korjautuu lauantaiksi. ;)

Jo olisi aika syttyä yleisönkin Vimpelissä.
Mestaruuspeli ratkaistaan Koden pelillä Kanalaa ja Haapakoskea vastaan. Topi Kososen opeilla Kode ottaa vaihtolyönnit pois. VALITETTAVASTI.
 
Viestejä
100
Vs: Vive 2015

tyyki sanoi:
Sieppari Saaressa sanoi:
Kyllä saa taas olla tästä joukkueesta ylpeä! Upea joukkue! Kerta kaikkiaan. :) Kiitos koko jengille valmentajineen ja huoltajineen! Kiva pelata taas finaaleissa. Nyt on aika nauttia pesäpallosta. :)

Joukkue odotti paljon yleisöltä tänään. Me emme oikein syttyneet. Anteeksi. Se ei johtunut Vedosta. Kiri ei vain koskaan ole sytyttänyt Vimpelin yleisöä. Tilanne VARMASTI korjautuu lauantaiksi. ;)

Jo olisi aika syttyä yleisönkin Vimpelissä.
Mestaruuspeli ratkaistaan Koden pelillä Kanalaa ja Haapakoskea vastaan. Topi Kososen opeilla Kode ottaa vaihtolyönnit pois. VALITETTAVASTI.

PASKAA
 
Viestejä
526
Vs: Vive 2015

Olipa komea peli ja Haapakosken muistamiset ilotulituksineen! Huh, veti herkäksi! Kyllä saa olla ylpeä olla tälläisen käpykylän poika!

Ja tuskin sitä tunnelmaa tarttee kaukaa hakea. Runkosarjan päätöskierroksella 4300 Saaressa jengiä ja maailmanlopun meininki. Saa tulla kauempaakin maistelemaan!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös