Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2024

Mitä Kleemola teki ennen Pulliaista, ja jälkeen?
Pulliainen oli ns. "reissupj". Pulliaisen rooli ja suorittaminen oli vähäistä ja heikkoa lyhyellä Vimpeli komennuksella. Tunnetuin seurauksin. Kleemolalla oli iso rooli jo Pulliaisen seurassa ollessa. Ja päävastuu joukkueesta Pulliaisen lähdön jälkeen. Pelilliset nyanssit ovat sivuseikka tällä hetkellä. Kyllä Kleemola pelistä ymmärtää. Vaikka suorittaminen ja peluutus välillä jättää toivomisen varaa, suurin ongelma on talven aikana tulleet säröt henkiselle puolelle. Ja Kleemola on siinä keskiössä nyt. Joukkueen vire ja ilme kentällä ei valehtele. Kaikki ei ole hyvin. Loukkaantumisten ja sairastelun taakse ei kannata mennä. Koko vuosi alkoi mollivoittoisesti. Tuloksellisesti suunta on varovaisesti ylöspäin, mutta henkisellä puolella jää vajaaksi. Kleemola nauttii seurassa kohtuu isoa luottamusta ja valtaa, ja on omalta osaltaan ollut rakentamassa vuoden 2024 suuntaviivoja. Joukkueen ongelmat ovat paljon isommat kuin yksittäiset pelitilanteet ja suorittaminen pelin sisällä. Mielipiteeni ei ole ole universaali totuus, mutta mun silmään Kleemola ei nauti joukkueen täyttä luottamusta. Ja se on se ongelma.

Missä kohtaa tipuin kartalta? Miten sä tulkitset joukkueen esitykset, sekä julkiset puheenvuorot? Mikä on sun näkemys alavireen juurisyistä?
Eikö nuo viimeisimmät pelit ole jo paremmalta hieman vajaallakin rosterillä näyttäneet.
8 pistettä yhdeksästä mahdollisesta. KeKiltä kaikki kolme, Koplalta pari. Toisella jaksolla 11 ukkoa ja ei etenijäjokeria.

Tuntuu ihan trollaukselta.
Ei kyllä mä ihan tosissani olen mielipiteeni kanssa. Mä en ole hardcore vimpeli fani, mutta arvostus seuraa, pelaajia ja kannattajia kohtaan on todella iso. Jos olet sitä mieltä että joukkueen alkukausi on mennyt hyvin ja henkinen vire on tuttua vimpeliläistä rautaa niin sitten meillä on näkemys ja havainnointi eroja.

Eikö nuo viimeisimmät pelit ole jo paremmalta hieman vajaallakin rosterillä näyttäneet.
8 pistettä yhdeksästä mahdollisesta. KeKiltä kaikki kolme, Koplalta pari. Toisella jaksolla 11 ukkoa ja ei etenijäjokeria.
Juu niinkuin tuonnempana mainitsin, tuloksellinen käyrä on ylöspäin. Mutta tiedot vimpelistä, sekä julkiset puhernvuorot ja joukkueen ilme kentällä ylöspäin menevästä tuloskäyrästä huolimatta. ovat seikkoja mitä mestaruutta hakeva organisaatio ei voi sivuuttaa.

Viime vuoden lopulle venynyt pj kuvio oli luvalla sanoen heikko suoritus mestaruus tason organisaatiolta. Se oli eräänlainen lumipallo efekti joka lähti pyörimään väärään suuntaan. Älkää luulko että kirjoitan näitä vittuilu tai ilkkumismielessä. Päinvastoin. Jos Kleemolan alaisuudessa joukkueen kurssi henkisellä puolella tekee merkittävän parannuksen lähiaikoina, ja vedolle tuttu rautainen henki ja asenne palaa tekemiseen niin mä nostan käden pystyyn ja totean olleeni väärässä. Tämän hetkinen otanta runkosarjasta ei vain anna vielä siihen viitteitä.

Huippuottelu,huippusää,sunnuntai iltapäivä,ja vain 1500 oli yleisö,eli vähän 🥺vaikka veto voitti,mut jotenkin henketöntä oli touhu🤷
En huomannut hengettömyyttä. On sulla hurjat aistit!

Vähän oli väkeä, mutta homma täällä maaseudulla on sellainen, että yli 2000 on todella vaikeaa saada ennen lomien alkua. Ja kuitenkin tuplat verrattuna Kiteeseen ja Seinäjokeen.

Lisätietoja näistä tiedoista?
Ymmärrät varmaan että nimimerkkien asuttamalla palstalla tietyt yksityiskohdat jää paljastamatta. Mutta en mä täälä ole maalailemassa piruja seinille. Vimpelin eväät kauden 2024 aloitukselle rakennettiin organisaation mittakaavassa poikkeuksellisen kehnosti, jossa laastariratkaisut toisensa perään on tehnyt merkittävästi edellisvuosiin verrattuna enemmän epävarmuustekijöitä, ja mun mielestä niistä on syytä käydä kriittistä keskustelua. Toki omalta osaltani tämä taitaa taittua jo jälkiviisasteluksi. Mutta tuloksia ja voittoja enemmän toivon peli-ilon ja rautaisen asenteen paluuta Saarikentälle. Edellisvuosien "mittareilla" siihen on matkaa.

Ei se peli mitään rallattelua ollut viime kaudellakaan runkosarjassa. Se on aivan selvää, että runkosarjassa tietyt pelit on merkattuna punakynällä kalenteriin ja tietyt taas, noh sanotaanko, että lataus ei välttämättä ole aivan tapissa, varsinkin jos pelataan useampi peli viikkoon. Tämä on normaalia missä tahansa urheilusarjassa, katsokaapa vaikka NHL:stä runkosarjamatseja, joissa kärkijoukkue saattaa näyttää hengettömältä ja ottaa pataan heikoimmilta joukkueilta.

En ole tippaakaan huolissani Vedon peli-ilmeestä. Ei ole olemassa sellaista skenaariota, että tuo joukkue ei olisi syksyllä täydessä latingissa, kun tosipelit alkavat.

En huomannut hengettömyyttä. On sulla hurjat aistit!

Vähän oli väkeä, mutta homma täällä maaseudulla on sellainen, että yli 2000 on todella vaikeaa saada ennen lomien alkua. Ja kuitenkin tuplat verrattuna Kiteeseen ja Seinäjokeen.
No siinä kentän kupeessa asustelen,et silleen pikkukylien touhu tuttua,henkettömyydella tarkoitan,et ei mitään kunnon myllytystä saatu päälle,ja palloa jokeen,kolmestikko vedon pelaaja kävi joessa,kaksi kiinni otto virhettä,ja kinnunsen 2-3m liian korkea heitto meni jokeen.

Ei se peli mitään rallattelua ollut viime kaudellakaan runkosarjassa. Se on aivan selvää, että runkosarjassa tietyt pelit on merkattuna punakynällä kalenteriin ja tietyt taas, noh sanotaanko, että lataus ei välttämättä ole aivan tapissa, varsinkin jos pelataan useampi peli viikkoon. Tämä on normaalia missä tahansa urheilusarjassa, katsokaapa vaikka NHL:stä runkosarjamatseja, joissa kärkijoukkue saattaa näyttää hengettömältä ja ottaa pataan heikoimmilta joukkueilta.

En ole tippaakaan huolissani Vedon peli-ilmeestä. Ei ole olemassa sellaista skenaariota, että tuo joukkue ei olisi syksyllä täydessä latingissa, kun tosipelit alkavat.
Edellisvuosina Vimpelillä oli omasta mielestäni sarjan paras 1pj. Joukkueen luotto ja arvostus Niskasta kohtaan joka osa-alueella oli tapissa. Niskanen toi pelillisiä ja taktisia elementtejä millä vimpeli sai kilpailuetua vastustajiin nähden. Ja se näkyi pelaajien itseluottamuksessa ja tekemisessä.

Valmistautuminen vuoteen 2024 joukkueella oli melkoista shokkihoitoa. Tämä repaleinen ja sekava pj kuvio tähän kauteen valmistautumisessa on ennenkaikkea pelaajien näkökulmasta vaikea paikka. Ja se näkyy.

Mä en usko että Kleemola on se henkilö, joka antaa joukkueelle pelillisen selkärangan, ja kilpailuetua päävastustajiin nähden. Varsinkin kun mennään pudotuspelisarjoja. Vimpelillä on kovia huippuyksilöitä jotka pystyvät ratkoa yksittäisiä jaksoja ja otteluita heikommastakin lähtötilanteesta. Mutta päävastustajien kohdalla ottelusarjojen ratkomisiin en usko.

Mä en usko että Kleemola on se henkilö, joka antaa joukkueelle pelillisen selkärangan, ja kilpailuetua päävastustajiin nähden. Varsinkin kun mennään pudotuspelisarjoja. Vimpelillä on kovia huippuyksilöitä jotka pystyvät ratkoa yksittäisiä jaksoja ja otteluita heikommastakin lähtötilanteesta. Mutta päävastustajien kohdalla ottelusarjojen ratkomisiin en usko.
Eiköhän tämä nyt tullut jo selväksi ja aihe on loppuunkäsitelty? Vimpeli voitti tänään, ja on edelleen yksi mitalisuosikeista joten jatketaan tästä ja itse ainakin olen tyytyväinen.

Edellisvuosina Vimpelillä oli omasta mielestäni sarjan paras 1pj. Joukkueen luotto ja arvostus Niskasta kohtaan joka osa-alueella oli tapissa. Niskanen toi pelillisiä ja taktisia elementtejä millä vimpeli sai kilpailuetua vastustajiin nähden. Ja se näkyi pelaajien itseluottamuksessa ja tekemisessä.

Valmistautuminen vuoteen 2024 joukkueella oli melkoista shokkihoitoa. Tämä repaleinen ja sekava pj kuvio tähän kauteen valmistautumisessa on ennenkaikkea pelaajien näkökulmasta vaikea paikka. Ja se näkyy.

Tämä voi olla totta. Tietysti nyt pitää katsoa nykyhetkeen ja tilanne on se, että Kleemola on puikoissa. Sitä paitsi kuinka monta Tomi Niskasen tasoista velhoa on ylipäätään olemassa? Ei kovin monta, jos yhtäkään. Ei ne muidenkaan joukkueiden pelinjohtajat täydellisiä ole. Oli kysymyksessä sitten Tuuva, Korhonen, Komulainen tai kuka vaan, kyllä kaikilla on omat heikkoutensa. Sitä paitsi on mielestäni kohtuutonta sanoa muutaman pelin jälkeen mitään Kleemolan kyvyistä. Meidän on vain odotettava syksyn pudotuspelisarjoja, ennen kuin voidaan sanoa hänen kyvyistään mitään.

Hoh hoijakkaa.
Vimpelin joukkueen taso ei tällä hetkellä ole sitä, mitä se oli viime vuonna samaan aikaan. Tämä on valitettava tosiasia. Pelinjohtajakuvio oli, mikä oli ja nyt ollaan tässä tilanteessa. Maan kaivaminen Kleemolan jalkojen alta ei palvele mitenkään Vedon menestyshaaveita. Niinpä me Vimpelin kannattajat tuemme joukkuettamme parhaalla mahdollisella tavalla antamalla Kleemolalle ja joukkueelle työrauha ja jättämällä oikean ja väärän hengen haistelun muille.

On se kumma, kun "omaa" joukkuetta ei saa täällä yhtään kritisoida. Ei se siltikään tarkoita, että tässä oltaisiin Mansen fanibussin kyytiin astumassa. Voi ne sinivalkoiset Veto lasit joskus ottaa pois päästä.

On se kumma, kun "omaa" joukkuetta ei saa täällä yhtään kritisoida. Ei se siltikään tarkoita, että tässä oltaisiin Mansen fanibussin kyytiin astumassa. Voi ne sinivalkoiset Veto lasit joskus ottaa pois päästä.
Kyllä mun mielestä, kun aihetta on. Eihän tuo peli mua ainakaan vakuuta vielä mitenkään. Odotetaan toki Jeren paluuta, sekin varmasti jo piristää sisäpeliä. Mutta kyllä tämmöisellä pelillä tulee kylmää kyytiä Sotkamossa ja Tamperella ja miksei Joensuussakin. Kyllä paljon tarttee parantaa, mutta onneksi kausi on vielä alussa. PJ kuvioihin sanon ainoastaan, toivottavasti tästä on opittu ja seuraaville kausille homman kanssa ollaan oikeasti hereillä ja asian päällä. En usko Kleemolan missään tapauksessa johtavan peliä tätä kautta pidempään, käy miten käy.

Joo sehän tässä ihmetyttää,kun laaja rosteri,näillä jätkillä saatu kaksi huippukärkeä,nyt yks jos toinen sanoo,et alajärven miestä kaivataan🤷kyllä todellinen syy on muualla,tottakai saukko huippu,ja elintärkeä,mut kyllä pitää olla myös ns.100% varma numero ykkönen.

Pelinjohtaminen on paljon muutakin kuin taktiikan luomista ja merkkipeliä sisä- ja ulkovuoroissa. Ja se kaikki muu Kleemolalta vaikuttaa puuttuvan. Karisma, johtajuus ja hengenluonti.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.