rajaviiva sanoi:
Laskeskelin Ruutu.fi ottelulistojen perusteella, että Nelonen Pro on näyttänyt tällä kaudella huomisen pelin jälkeen yhteensä 34 ottelua Superpesistä. Jos Yle aikoo näyttää ensi kaudella vain 20, niin ei kyllä näkyvyyttä paranna. Finaalit saa varmasti isomman näkyvyyden jos pesis ylelle menee, mutta muun kauden tapahtumat jää unholaan jos pelejä on vain yksi kolmessa viikossa.
Lisäksi naisten finaaleista Ylen toteutus on ollut tosi heikkoa tasoa jokaisella sektorilla teknisesti ja sisällöllisesti.
Itse olen ollut tyytyväinen Nelonen Pron tarjontaan ja tuotannon tasoon. Vain puolivälierien heikko näkyvyys oli miinusta, muuten selvästi plussan puolelle menee.
Pitää toki huomioida, että mikäli televisiointi siirtyy Ylelle, niin palaavat varmasti myös klipit Urheiluruutuun. Nythän näitä ei ole juurikaan ollut Nelosen miesten otteluiden yksinoikeuden vuoksi. Useina päivinä ei Urheiluruudussa tullut edes pesäpallokierroksen tuloksia! Eikä näyttänyt pahemmin Nelonenkaan omissa Urheilulähetyksissään.
Näkyvyyden suhteen siis, vaikka televisioitavat ottelumäärät luultavasti laskevat, niin näkyvyys mielestäni aivan varmasti tulee tästä suvesta paranemaan. Parempi se on näyttää joka kierroksen jälkeen klippiä 100k katsojalle Urheiluruudussa kuin televisioida 1-2 ottelua viikossa 10k pienelle piirille maksukanavilla.
Lähetysten laatuun sitten minulla ei ole mitään kompetenssia ottaa kantaa. Mutta näkyvyys tulee mielestäni paranemaan roimasti, mikäli Ylelle siirrytään.