Vs: TV-ottelut
Minulle kävi vähän kuin Pandalle, mutta tavallaan onnekkaammin. Tilasin Ruudun ja luulin saavani samalla Nelosen pro kanavat näkyviin, mutta eipä tietenkään. Kukapa näistä kaikista maksullisista palveluista ottaa enää selvää. Yhtä on siellä ja toista tuolla. Mutta Ruudun kuva tietokoneelta tai läppäriltä katsottuna - yllättäen myös nuo fanikamerat - on kyllä ihan laadukasta, että siinä mielessä kävi hyvin.
Toinen juttu onkin sitten se, että kenen kannalta tämä lopulta on hyvä. Pesisfanille tämä on tietysti hieno juttu, mutta askarruttaa kyllä, mikä vaikutus tällä tavoin kehittyvällä tarjonnalla on seuroille yleisömäärien kannalta. Jostain talvella luinkin, että seurat olivat nikotelleet kovastikin tässä asiassa, mutta ilmeisesti olivat joutuneet taipumaan, oliko Liiton painostuksesta.
Jokainen voi tehdä omalla kohdallaan omantunnonkysymyksen: jos tarjolla on peli paikan päällä plus viidessa asteessa tai kaatosateessa ja livekuva samasta pelistä telkkarin tai netin kautta, niin kumman valitset? Jos kehitys kehittyy tätä menoa, tv- ja nettipalvelufirmojen pitäisi maksaa korvausta seuroille menetyistä katsojista katsomoissa - saavathan ne itse tuloja myydessään erilaisia räätälöityjä palvelupaketteja. Mutta jos oikein olen ymmärtänyt, niin tällä hetkellä maksumiehenä on pikemminkin pesisliike kuin tv- ja nettifirmat - maksetaan siis siitä, että saadaan medianäkyvyyttä. Mutta maksetaanko samalla kova hinta enenestään harventuvien katsomoiden muodossa. Aika varmaan näyttää.