Omalta osaltani oli Leidien, ja ylipäätään naisten pesiksen osalta ensimmäinen näkemäni peli tällä kaudella. Ihan viihdyttävä pläjäyshän se oli. Tavallaan tekisi mieli mennä Roihikseen katsomaan tänään, mutta on jo muuta sovittuna.
Mulla ei tätä nykyä ole mitään kontakteja muihin naisten superin joukkueisiin niin en tiedä, miten tuppaavat ottelutapahtumansa järjestämään. Mutta kyllä mua aina Leidien kohdalla mietityttää tuo YP-tasoinen, ellei Suomarimainen fiilis siitä, että yleisön eteen ei paljon viitsitä siellä vaivaa nähdä. Juomapiste on kiinni (vaatii erilliset alkoholiluvat molemmille joukkueille). Osa vessoista jotka miehissä on auki, pidetään lukossa. Fiilistä ei paljoa auttanut se, että ukonilma oli rikkonut kentältä tulostaulun eilen, mutta luonnonvoimille ei tietty mitään mahda.
Mutta kun ei siellä portilla edes kiinnosta se, että onko mulla lippu sisään tullessa vai ei, niin se on jo vähän sellainen heikko signaali. Toki olen varmasti järjestyksenvalvojien tiedossa henk.koht jne. Mutta kaikesta huokuu semmoinen vähän vasurilla tekeminen vrt. miesten tapahtumaan. Se kontrasti on aika suuri. Ja pelataan kuitenkin ylintä sarjatasoa. Tätä kaikkea tietysti voi perustella aina sillä, että ei kannata, kun on niin vähän ihmisiä sisällä. Mutta oisko se myös niin, ettei ihmiset halua tulla sinne sisään, kun tuntuu että se on siellä kentällä toimiville sama, että onko siellä ketään vai ei. Kehä on valmis.
Tällaisia pelin ulkopuolisia asioita tuli eilen mietittyä, tai oikeastaan jo viime kesänä pohdittua. Harmitti, että yhtään eteenpäin ei olla tunnuttu menevän.