Masce sanoi:Urheilulehti listasi joulukalenterinsa viidennessä ruudussa kaikkien aikojen top10-pesäpalloilijat. Lista perusteluineen tässä:
http://www.urheilulehti.fi/lisaa-lajeja/pesapallo/tassa-han-oman-lajinsa-ylivoimaisin-suomalainen-urheilija
Kuinkas forumilaiset? Ollaanko samaa mieltä vaiko unohtuiko joku oma suosikki listalta?
Pyöreän kirkon poika sanoi:
Tikka sanoi:No omaan listaan ei oikeestaan sijoitu yksikään noista, paitsi Pyhis! Perkele taas on siis Tikalla asiaa....
Ekakin nuo Ripa Tuominen ja Olli Uusi-Oukari on kovia jätkiä, mutta KaMalta nostan listalle kenenkä muun kuin Pekka Itävalon! Mä pienenä keräsin nimmareita pesispelureilta, ja noi kaikki kolme löytyy muuten sieltä... Itävalo otti kerran yhen tosi hienon haamuseivin, ja sen pelin jälkeen otin myös KaMa-sivulle nimmarin. Viime kesänä Itä-Lännessä näin Gurun, ja otatin itsestäni valokuvan Itävalon kanssa. Kerroin myös, että joskus 85 vuonna otettu nimmari on edelleen tallessa.... Aika nostalginen hetki tuokin, vaikka lännen pelaaja olikin... Kiitos muuten voorumin Jussiz Jussille, joka tuon kuvan otti!
Ja missä on Ilpo Kytösalmi???
Niin siihen mun omaan listaan, ei silleen parhausjärjestyksessä, ja omien fiilistelyjen pohjalta:
1. Toivo Korhonen, tarinan oonkin joskus jo kertonu, ja KPL:n lukkari
2. Mauri Pyhälahti, Gurujen guru
3. Pekka Itävalo, Taulasalon Pekka huus kerran: Itävalo, toi oli rikos! Kun pakotti pudotuksella jalkansa loukanneen etenemään, oisko ollu Jäätvuori se etenijä...?
4. Ilpo Kytösalmi, tarviiks sanoo ees mitään?
5. Vesa Mikkola, oli mun mielestä kova lyöjä, eikä se oikeestikaan huono ollu!
6. Jukka Holttinen, welho lautasella, suuri pesispersoona
7. Pekka Peltomäki, on niitä harvoja pohjalaisia pelaajia, jotka on jääny mun mieleen.
8. Kari Kuusiniemi, myös mun listalla, oli ja on vieläkin persoona myös pelin ulkopuolella. Haastoi kuulemma viime kesänäkin tuomarin P-paikalle pelin jälkeen.... Tuomarien ylin ystävä. Puhumattakaan kuinka aktiivisesti kaveri osallistui pelin huumassa keskustelemaan myös katsojien kanssa... Silti herrasmies siviilissä pelien tauottua.
9. Sami Joukainen, nykypesiksestäkin nostetaan yks nimi. Tartteeko perustella?
10. Simo Eerikäinen, sama kuin Jypillä
Halsualta sanoi:Tikka sanoi:No omaan listaan ei oikeestaan sijoitu yksikään noista, paitsi Pyhis! Perkele taas on siis Tikalla asiaa....
Ekakin nuo Ripa Tuominen ja Olli Uusi-Oukari on kovia jätkiä, mutta KaMalta nostan listalle kenenkä muun kuin Pekka Itävalon! Mä pienenä keräsin nimmareita pesispelureilta, ja noi kaikki kolme löytyy muuten sieltä... Itävalo otti kerran yhen tosi hienon haamuseivin, ja sen pelin jälkeen otin myös KaMa-sivulle nimmarin. Viime kesänä Itä-Lännessä näin Gurun, ja otatin itsestäni valokuvan Itävalon kanssa. Kerroin myös, että joskus 85 vuonna otettu nimmari on edelleen tallessa.... Aika nostalginen hetki tuokin, vaikka lännen pelaaja olikin... Kiitos muuten voorumin Jussiz Jussille, joka tuon kuvan otti!
Ja missä on Ilpo Kytösalmi???
Niin siihen mun omaan listaan, ei silleen parhausjärjestyksessä, ja omien fiilistelyjen pohjalta:
1. Toivo Korhonen, tarinan oonkin joskus jo kertonu, ja KPL:n lukkari
2. Mauri Pyhälahti, Gurujen guru
3. Pekka Itävalo, Taulasalon Pekka huus kerran: Itävalo, toi oli rikos! Kun pakotti pudotuksella jalkansa loukanneen etenemään, oisko ollu Jäätvuori se etenijä...?
4. Ilpo Kytösalmi, tarviiks sanoo ees mitään?
5. Vesa Mikkola, oli mun mielestä kova lyöjä, eikä se oikeestikaan huono ollu!
6. Jukka Holttinen, welho lautasella, suuri pesispersoona
7. Pekka Peltomäki, on niitä harvoja pohjalaisia pelaajia, jotka on jääny mun mieleen.
8. Kari Kuusiniemi, myös mun listalla, oli ja on vieläkin persoona myös pelin ulkopuolella. Haastoi kuulemma viime kesänäkin tuomarin P-paikalle pelin jälkeen.... Tuomarien ylin ystävä. Puhumattakaan kuinka aktiivisesti kaveri osallistui pelin huumassa keskustelemaan myös katsojien kanssa... Silti herrasmies siviilissä pelien tauottua.
9. Sami Joukainen, nykypesiksestäkin nostetaan yks nimi. Tartteeko perustella?
10. Simo Eerikäinen, sama kuin Jypillä
No mutta missäs on Ossi Rajala, Kalevi Luoma ja Kari Myllyniemi. Entäs Pertti Lonka ja Matti Lautala.
On muuten hauskaa syöttämistä kun kahtelee vanhoja peliä netistä.
Ei asentoja, nykiä saa niin paljon kuin haluaa.
Kyllä Pyhälahdwn hyvyys oli paljon etukentän ansiota.
Ei ollenkaan niin hyvä kun on annettu ymmärtää.
16. Itä-Länsikin oli vaan sen takia että saisi määrän tli Kaakolahden.
Iivarinenkin oli sitä mieltä että Länsi hävis tuon pelin Pyhälahden takia ja että annettiin Maken pelata että sai ennätyksen nimiinsä.
Paljon tuli käytyä Vimpelissä katsomassa pelejä noihin aikoihin. Ainakin jonkun pelin muistan missä Riku Lehto pelasi rampana ja joutuiko jopa jättämään leikin kesken, ehkä se ei ollut juuri tuo ottelu. Mutta jos jonkun Jussi-pelin palautan mieleen Vimpelistä niin sen kun Vimpelin koppilyönti tippui koppareide eteen, mutta männynkäpy osui tielle ja sehän perkule sen avulla karkasi kopparien yli kauas taakse ja tuolla sitten voittivat SMJ:n. Seuraavan kohtaamisen olin sitten Seinäjoella katsomassa ja ottelun alla jaetussa otteluoppaassa sanottiin, että nyt on kaikki kivet ja männkynkävyt siivottu pois. En muista miten tuo ottelu päättyi.