Ensi kesänä paremmuus selvitetään 1-1 tilanteessa ilman supervuoroa suoraan kotiutuslyöntikilpailuna!
Supervuorosta luopuminen olisi järkevä uudistus. Lyhentäisi pitkäksi venyviä matseja. Ja tuo kuuteen pariin siirtyminen myös järkeenkäypä ajatus.Pesäpalloon yllättävä sääntömuutos - ensi kesänä ei pelata lainkaan supervuoroja - ElmoTV
Miesten ja naisten Superpesiksessä ja Ykköspesiksessä ollaan luopumassa supervuoroparien pelaamisesta ensi kaudella.elmotv.com
Tämän ketjun aiheeseen liittyen. Tietojen/huhujen mukaan ensi kesäksi kaavailtaisiin runkosarjaan muutosta, että runkosarjapeleissä ei pelattaisi supervuoroparia.
Samassa jutussa käsitellään myös sitä, miten runkosarjan perusteella putoaminen ykköspesikseen ja viime vuosina harrastetut alueelliset lisäottelut ovat epäurheilullinen yhtälö.
No tää nyt on ihan älyvapaa ajatus, että sitä osuutta joka ottelutapahtumassa tuo suurimman rahan kassaan lipputulojen jälkeen, lähdettäisiin lyhentämään. Euroilla tää homma kuitenkin pyörii.Pelien kestoa saadaan lyhennettyä rajaamalla tauon pituutta. Nyt se on ollut seurojen päätettävissä 12–20 minuutin välillä. Esim. 20 minuutin tauko on aivan liian pitkä. Maksimi 12 minuutta olisi aivan sopiva.
Itse olen ehtinyt tehdä aina ostokset jopa alle kymmenessä minuutissa, vaikka porukkaa ollut parhaimmillaan yli 7000. Lisäksi katsomossa kiertäviä myyjiä lisää otteluihin, niin ei tarvitse välttämättä poistua puoliajalla omalta paikalta mihinkään.No tää nyt on ihan älyvapaa ajatus, että sitä osuutta joka ottelutapahtumassa tuo suurimman rahan kassaan lipputulojen jälkeen, lähdettäisiin lyhentämään. Euroilla tää homma kuitenkin pyörii.
Mikähän idea on kuusi kotiutusparia
Itsekin ensin ajattelin tuota, mutta loppujen lopuksi en tuohon lähtisi. Loukkantunut pelaaja ei pystyisi tuohon osallistumaan niin millä sääntelyllä määriteltäisiin hänen paikkaajansa? Jos olisi mahdollista korvata loukkantunut pelaaja jollain ”roopekorhosella” tai ”pertturuuskalla” siten että he saisivat käydä kahdesti lyömässä niin se toisi aikamoisen riskin siihen, että neljännessä vuoroparissa ja sen jälkeen saatettaisiin nähdä ”loukkaantumisia” jotka estävät pelaamisen..... varmaankin se idea, että koko joukkue osallistuu kotiutuslyöntikilpailuun eikä vain nopeimmat ja parhaat lyöjät.
Taitava suoritus! Itse käyn tekemässä ostokseni vuoronvaihteessa vaikka porukkaa on ollut vähimmillään jopa 300. Mutta me ollaan sitten varmaan erityisiä poikkeusyksilöitä joilla on supersankarimainen kyky tehdä ostoksia pesäpallopeleissä. Huomionarvoista on se, että suurin osa pesiskatsojista eivät omaa tätä kykyä, ja aika monella paikkakunnalla ostopisteet ruuhkautuvat tauolla ja sinne syntyy pitkiä jonoja…Itse olen ehtinyt tehdä aina ostokset jopa alle kymmenessä minuutissa, vaikka porukkaa ollut parhaimmillaan yli 7000.
Lisäsin vielä edelliseen viestiin, että katsomossa kiertäviä myyjiä lisää otteluihin, niin ei tarvitse välttämättä poistua puoliajalla omalta paikalta mihinkään.Taitava suoritus! Itse käyn tekemässä ostokseni vuoronvaihteessa vaikka porukkaa on ollut vähimmillään jopa 300. Mutta me ollaan sitten varmaan erityisiä poikkeusyksilöitä joilla on supersankarimainen kyky tehdä ostoksia pesäpallopeleissä. Huomionarvoista on se, että suurin osa pesiskatsojista eivät omaa tätä kykyä, ja aika monella paikkakunnalla ostopisteet ruuhkautuvat tauolla ja sinne syntyy pitkiä jonoja…
Voisiko ajatella siten, että olisi jopa suotavaa saada käyttää pelaajaa sekä etenemässä että lyömässä. Mutta ei tietenkään kahdesti jompaa kumpaa.
Nyt aletaan lotota!Ensi kesänä paremmuus selvitetään 1-1 tilanteessa ilman supervuoroa suoraan kotiutuslyöntikilpailuna!
Miksi kotarit ovat lottoa, mutta jos joukkue saa kuusi kotiutuspaikkaa jaksossaan, niin se ei ole.
Kyllä pesäpallossa pitää ne tilanteet yleensä rakentaa ennen kuin pääsee juoksuja edes yrittämään. Siinä sivussa vastustaja voi avittaa tilanteen rakentelua virheillään ja ite ei ulkona päästä vastustajaa edes ykköselle. Näin sitä pesäpalloa on tavattu pelata. Nyt on haluttu rakentaa juoksunlyöntiautomaatti??Miksi kotarit ovat lottoa, mutta jos joukkue saa kuusi kotiutuspaikkaa jaksossaan, niin se ei ole.