Supervuoro Verkkolehti »

Siirtohuhut 2019

Hienosti muotoiltu. Kouvolalaisena on ilo katsoa kaikkien oman kylän poikien taistelua välierissä eli Valtteri Luoman. Ehkä sitten ensi kaudella toinenkin kouvolalainen saa näyttöpaikan.
Aina silloin tällöin joku käynnistää tämän täysin turhanpäiväisen keskustelun "oman kylän pojista". Minulle kaikki, jotka tekevät KPL:n kanssa sopimuksen ovat koplalaisia ja yhtä arvokkaita. Vain pesäpallossa jotkut viitsivät tällaisesta aatamin aikaisesta asiasta vääntää juttua.

Teijo

Rytkönen etsii uutta seuraa. Kaveria savustetaan Hyvinkäältä pihalle. Ei ole oikeen mihinkään asettunut. Toivotaan, että uralle löytyy suunta. Hyvä pelaajahan hän on.

Aina silloin tällöin joku käynnistää tämän täysin turhanpäiväisen keskustelun "oman kylän pojista". Minulle kaikki, jotka tekevät KPL:n kanssa sopimuksen ovat koplalaisia ja yhtä arvokkaita. Vain pesäpallossa jotkut viitsivät tällaisesta aatamin aikaisesta asiasta vääntää juttua.

Juuri näin, varsinkin kapteeni Lammila on ollut niin monta vuotta kehissä ja tuonut huimasti hyvää fiilistä joukkueeseen ja yleisöön että suru tulee puseroon kun joskus lopettaa tai siirtyy muualle. Ihan sama mistä on alunperin kotoisin.

Tuleva syksy tulee olemaan erilainen kuin muutamana aikaisempana vuotena, sillä ykköskorin siirtoja on tulossa useampia ja kärkijoukkueissa tapahtuu muutoksia. Pelaajia tulee siirtymään ristiin ja voimasuhteissa tulee tapahtumaan muutoksia. Tässä vahvimmat huhut, joista varmasti aika moni tulee toteutumaan.

Henri Puputti -> JymyJussit
Sami Partanen -> IPV
Toni Kohonen -> IPV / Uran päätös
Ville Väliaho -> Sotkamon Jymy
Sami Haapakoski -> Pattijoen Urheilijat / Uran päätös
Valtteri Kleemola -> Kempeleen Kiri
Matti Saukko -> JymyJussit / Koskenkorvan Urheilijat
Ossi Meriläinen -> Kempeleen Kiri
Miika Keski-Petäjä -> Alajärven Ankkurit

Lisäksi

Sami-Petteri Kivimäki -> Lopettaa ainakin toistaiseksi
Janne Mäkelä -> Lopettaa
Tuomo Lönmark -> Lopettaa taas
Matti Iivarinen -> Ei jatka ainakaan Kouvolassa
Juha Korhonen -> Tahko

Vimpelissä kevennetään huolella.

Rytkönen etsii uutta seuraa. Kaveria savustetaan Hyvinkäältä pihalle. Ei ole oikeen mihinkään asettunut. Toivotaan, että uralle löytyy suunta. Hyvä pelaajahan hän on.

Näin minäkin uskoisin tämänhetkisen spekulaation varassa. Harmi homma, tykkään hänestä pelaajana ja kenttien väriläiskänä, ja pelillisesti on minusta lautasella Brandtia paljon parempi, mitä nyt joku väärä joskus lipsui. Joukkueessa pitää ottaa kuitenkin myös pukukoppi- ja siviiliasiat huomioon, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se, ettei juuri kautta tai kahta kauemmin viihdy samassa paikassa, kertoo ehkä miehestä suunnilleen kaiken oleellisen.

Tämä.
Ei esim Pattijoella kukaan arvostele Kososta ja Peltoa siitä että ovat "ostopelaajia"..

Lisäksi

Sami-Petteri Kivimäki -> Lopettaa ainakin toistaiseksi
Janne Mäkelä -> Lopettaa
Tuomo Lönmark -> Lopettaa taas
Matti Iivarinen -> Ei jatka ainakaan Kouvolassa
Juha Korhonen -> Tahko

Vimpelissä kevennetään huolella.
Jaa mä kuulin huhua et Iivaris Matti käyttäs option. Tiedä sitte,
huhut on huhuja

Aina silloin tällöin joku käynnistää tämän täysin turhanpäiväisen keskustelun "oman kylän pojista".

Minä voin kyllä tunnustautua tällaiseksi taantumukselliseksi, joka arvostaa juniorityötä ja näkee mielellään edustuksessakin edes jokusen oman kasvatin kondottieerien rinnalla. Mutta pelkästään positiivistahan se on, ettei mikään seura voi pärjätä omilla kasvateillaan, sillä ainakin se todistaa pelaajatuotantoa olevan myös muilla kuin ylimmän sarjatason seuroilla.

Pesis on kuitenkin pohjimmiltaan kylätappelua, myös globaalin kapitalismin aikana.

• Tykkää
Reaktiot: VK
Ja montako omaa kasvattia ViVessä pelaa? No, kai ne halsualaiset ja veteliläiset ovat ikään kuin omia kasvatteja.

Ehkä esim Kouvolassa ja Joensuussa ei tuolla asialla, mistä joku pelaaja on lähtöisin, ole niin suurta merkitystä koska kaupungin asukkaatkin on paljolti junantuomia.

Varmaan isompi juttu vaikka Vimpelissä tai Koskenkorvalla, jossa asukkaat ikiaikaista sukujuurta.

Niin se mieli muuttuu. Vielä edellisellä sivulla laskit montako pelaajaaon pelannut Koplan junioreissa, mutta nyt se ei olekaan tärkeää. Kyllä lajissa kun lajissa seurataan omien poikien menestymistä ja nousemista edustusjoukkueeseen, ei ole vain pesäpallon juttu.

Eiköhän kaikilla pesäpalloa harrastavilla junnuilla pidä olla mahdollisuus päästä miesten/naisten Superpesikseen, vaikka kotipitäjässä ei pääsarjaa pelattas!!!! Tyhmää tuollainen "meidän lapset saa pelata, mutta ei teidän" ajattelu. Suorastaan lajin kurjistamista!!!

Niin se mieli muuttuu. Vielä edellisellä sivulla laskit montako pelaajaaon pelannut Koplan junioreissa, mutta nyt se ei olekaan tärkeää. Kyllä lajissa kun lajissa seurataan omien poikien menestymistä ja nousemista edustusjoukkueeseen, ei ole vain pesäpallon juttu.

Miten niin mieli muuttuu? Olen ollut aina sitä mieltä, että oman kylän pojista meuhkaaminen on turhanpäiväistä. Et näy ymmärtävän kirjoitettua tekstiä. Ensin vastasin, ettei Kopla ole sen kummempi ostojoukkue kuin esim. Joensuu. Sitten otin ylipäätään kantaa siihen, että taas alkoi turhanpäiväinen keskustelu oman kylän pojista. Se on ihan yhtä hyödyllistä kuin keväinen koirankakkakeskustelu. Eli kerran vielä rautalangasta sinulle: Kopla ei ole minusta sen kummempi osotjoukkue kuin moni muukaan, koska kaikki joutuvat hankkimaan pelaajia myös muualta ja jos jonkun mielestä on, niin sillä ei ole minulle merkitystä, koska kaikki Koplassa pelaavat ovat minulle omia poikia.

Waldemar

Tahkosta kuullaan lukkariuutisia huomenna, näin olen antanut itseni ymmärtää. Ehkä siis myös sopimuspurkamisia, sille tontille kun nyt on vähän liikaakin porukkaa tarjolla.
Ei tainnut tänään tulla? Jos se on Huusko niin julkaistaanko kuitenkin vasta Jymyn kauden päätyttyä, siellähän ne paperit kuitenkin on.

Joku puhui Hangasmaasta tai Eskelisestä. Eiköhän Eskelisestä pidetä Kiteellä kiinni kun Liukku ilmoitti keskittyvänsä jokerirooliin. Pikku-Loren taso taas ei riitä. Ainakaan minulle.

Rydeä pidän kuitenkin ykkösvaihtoehtona vaikeasta luonteesta huolimatta. Elekää myykö.....

Nuo olivat puhtaita heittoja ilman pienintäkään pohjaa.

Peruste sama, minkä mainitsit. En uskonut Huuskon sopimusta julkistettavan tässä vaiheessa kautta.

Muuten kaikki tuntuvat unohtaneen Joni Tervon. Paikkasi Eskelistä mallikkaasti kesällä. Haluaa varmaan lukkaroida edelleen ja Kiteellä ei miehelle ole käyttöä. Sinällään monta kautta superia pelannut lukkari ja hyvä rytmittämään peliä.

Ainakin ykkösessä luulisi käyttöä olevan. Ei taida olla missään huhuissa liikkunut.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.