Varmaankin on pesäpallohistorioissamme paljonkin eroa. Oman pesäpallourani huippuhetki on varmaankin se, kun sain v. 1969 keväällä, keskikoulun ensimmäisellä luokalla, Siilinjärven Yhteislyseon liikuntatunnilla, Saharan kentällä, Sorvalin Oskun "valvovan silmän alla", pelata Vainikaisen Samun appiukkoa vastaan. "Kolme hutia ja kova juoksu" ykköselle ja palohan siitä tuli. Osku vaan tuumasi "tuokin paloi, Hyvä Juoksija" (matkoilla 60-1000 m olin keskikoulun ekalla omani luokan nopein, vaikka sieltä pienimmästä päästä olin kokoni puolesta, siitä antoi Osku tuollaisen kutsumanimen). Siitä olen kyllä 2-rajan kanssa yhtä mieltä, "että tartteis tehdä jotain", jotta vielä kesällä 2022 pelattaisiin miesten Superpesistä Savonmualla. Nythän näyttäisi siltä, että alkaa olla niin Superissa kuin Ykköspesiksessäkin seurat julkaisseet ensi vuoden joukkueensa. Siilissä on homma vielä pahasti kesken ja Kuopiossa vastaavasti näköjään keskitytään tietovisailuihin, noh taisivathan nuo neljä sopparia julkaista. Kun sitten vielä "vieroksuttaa" savolaisia pelien seuraaminen Kallansiltojen molemmin puolin, niin jos ja kun sais "hynttyyt yhteen", niin esittäisin uuden pesäpallostadionin perustamista Sorsasaloon, Finpulpilta käyttämättömäksi jääneelle tontille. Mantun ja Puijonlaakson kentät rullalle ja vaikka päällekkäin sinne Sorsasaloon, varmaan Puijonlaakson katsomokin olisi purettavissa/koottavissa uudelleen sinne. Passaisi sitten puhtaaseen Kallaveteen "Savon Pesiksen" pelaajien pulahtaa Poikaa uittamaan Suomen mestaruuksien kunniksi. Vapautuisi Hatsalan koululle paikka keskeiseltä paikalta, taikka sitten Lujatalo voisi vaikka rakentaa sille tontille Puijon Kuppeelle kilpailijan. Mantullekin voisi rakentaa kerrostaloja. Lujatalosta tulikin mieleen, että ainaskin 1980-luvulla taisi kovastikkin Lujabetoni sponssata SiiPoa/SiiPeä, nykyinen omistajasukupolvi siellä ei taida kovinkaan olla pesäpallohenkistä, pitäisi saada kiinnostumaan pesiksestä sellaisia yrityksiä/henkilöitä, joilla olisi lompsassa "tapettia" (lue setelirahaa), ei "karvaranteita".