Millaista olis naisten Superpesis, jos edustettaisiin vain kasvattajaseuraa. Esimerkiksi seuraavat pelaajat eivät pelaisi Superissa:
Boldattuna tilastojen top 20-pelaajat ja Itä-Länsiin valitut pelaajat.
Ilona Hakoniemi
Jenna Kallio
Miia Puolakka
Pauliina Harinen
Anni Heikkilä
Laura Hokkanen
Netta Rummukainen
Sini Haataja
Johanna Hihnala
Noora Pasi
Mirka Rintamäki
Jenna Siira
Sini Suihko
Hanna Toivanen
Veera Varonen
Tuija Ahonen
Maria Kaakinen
Julia Kekäläinen
Senni Korhonen
Elina Kärsämä
Hanna Lammela
Nea Lotvonen
Roosa Törmänen
Siri Eskola
Emma Körkkö
Mari Mantsinen
Jutta Myllyniemi
Susanne Kohonen
Viivi Partanen
Laura Toikkanen
Emma Hudd
Juulia Kuoppala
Essi Kylli
Emmi Laine
Iina Lehtinen
Eveliina Lämsä
Riikka Polso
Inka Ronkainen
Anna Ala-Kauhaluoma
Aurora Frantsila
Virpi Hukka
Ida Lähde
Lina Olenius
Sylvi Pellonperä
Henna Peltokangas
Emma Sallinen
Senni Sallinen
Taru Ala-Tuuhonen
Taru Finnilä
Iida Järvinen
Heidi Kirjala
Jutta Kuoppala
Katriina Luoma
Iida Tikkakoski
Tytti Bertling
Nea Forsell
Henriikka Harinen
Hanna Järvi
Linda Kemppainen
Linnea Laatikainen
Noora Leppälä
Elina Muurman
Eveliina Rantonen
Tiia Saarela
Elina Väre
Emilia Itävalo
Henna Juka
Riina Korkiamäki
Emilia Linna
Henna Nurmi
Elisa Pauna
Tiia Peltonen
Riina Kallio
Lilian Koskela
Reetta Lehtinen
Marianne Penttinen
Oona Rantomaa
Peppi Tuominen
Teea-Kaisa Vikiö
Anna Honkala
Roosa Hussa
Anu Kiviharju
Anni Laakso
Siiri Leppänen
Aino-Kaisa Mantere
Susanna Ojala
Saaga-Angelia Raudasoja
Essi Ritola
Sanni Syrjälä
Silja Syrjälä
Liinu Turpela
Emmi Hannuniemi
Jasmiina Juntunen
Sohvi Korhonen
Laura Pohjola
Näiden lisäksi on pelaajia, kuten Eeva Mäki-Maukola, jotka ovat luoneet uraa Superissa vuosia ennen kuin kasvattajaseura on noussut Superiin.
Mä ihan mielelläni katson tämän listan pelaajien pelaamista, koska haluan katsoa laadukasta peliä, mikä tarkoittaa sitä että parhaat pelaajat pelaa. On toki mielenkiintoista seurata omien kasvattien pelaamista ja etenkin kehittymistä, mutta kyllä mä iloitsen yhtä paljon kaikkien joukkueen pelaajien onnistumisia, koska loppujen lopuksi se on kumminkin se seura mitä kannatan.
Tämän aiheen keskustelussa on tuonut hyviä asioita esiin esim.
@Dalton ja
@Pallo muuntajalle . Sen verran voisin vielä lisätä itse, että vaikka joillain seuroilla on erinomaista valmennusta lasten ja nuorten parissa, osaamista ja tietotaitoa ei välttämättä ole enään aikuisten sarjojen saati Superin vaatimalla tasolla. Moni pieni seura elää pienen porukan harrastamisen pohjalta. Ja kaikille seuroille ei olisi taloudellisesti mahdollista pyörittää Superpesisseuraa.
Tämä on mun ensimmäinen ja viimeinen viesti tähän ketjuun, koska mun mielestä tästä aiheesta keskustelu on ajan tuhlaamista. En ymmärrä niiden henkilöiden motivaatiota, jotka vuodesta toiseen tuo tätä asiaa esiin. Mitä tällä keskustelulla saavutetaan? On aivan käsittämätöntä, ettei urheilijoilla saisi on vapautta asettaa itselleen tavoitteita urheilussa ja urheilun ulkopuolella, ja sen mukaan pyrkiä pelaamaan siellä missä haluaa. Eihän meidän muidenkaan harrastamisia ja työntekoa päätetä meidän puolesta sen perusteella missä me ollaan tietyn ikäisinä lapsena asuttu.