Supervuoro Verkkolehti »

Seinäjoen Maila-Jussit 2023

SMJ on selkeästi parempi tässä sarjassa, mutta siitä huolimatta sitkeä JOMA vaan raapii näitä jaksovoittoja. Ei olisi suuri yllätys että huomenna jatkoon painelee kuitenkin kaikkien käänteiden jälkeen JOMA. Jussittarilla ei tunnu pää kestävän, etenkään kun ollaan taas niskan päällä tässä läpihuutosarjassa". Vaarana on jälleen tuo toisen jakson menetys ja sitten riittääkin yksi hyvä supevuoropari. jussittaret pääsee vielä jatkamaan, tilanne onkin eri. Altavastaajan roolissa voi pelata vapautuneemmin ja joukkueen laatu riittää ihan kärkijoukkueitakin vastaan. Joensuun taso ei sitten kärkikaksikkoa vastaan enää millään riitä, mutta toki hieno tarina on sekin, jos mitalipeleihin asti altavastaajana yltää.
Minusta olisi kyllä suuri yllätys, jos Joma pystyisi huomenna voittamaan. Niin kuin kuvasit niin SMJ oli tänään selkeästi parempi ja Joman peli vaikutti vielä Seinäjokeakin hermostuneemmalta. SMJ on nyt kahden pelin voittoputkessa ja uskon vahvasti, että huomenna sille tulee jatkoa.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

– Se on hienoa, mitä tunneskaalaa tässä saa kokea – parempaa kuin hyvissä elokuvissa. Välillä on surua ja tuskaa, välillä on elämän ihanuutta, Juha Antikainen sanoi.

Vaikka hänen saldonsa on nyt neljän ottelun jälkeen 2+22 ja keskiviikkonakin tili karttui 1+4 lyödyillä, ei Aino-Kaisa Mantere ollut läheskään niin maaginen kuin sarjassa tähän asti.

– Tänään ei ollut meikäläinen aivan ylivoimaanen. Pesäpallo on itseluottamuslaji. Silloin kun napsuu, pitää itseään hehkuttaa ja ottaa se kaikki.

Mielenkiintoiset on tilastot A-K Mantereella runkosarja vs. pudotuspelit kunnareiden osalta.

Viimoset 48 runkosarjaottelua kunnareita 0.
Viimoset 8 pudotuspeliä kunnareita 6.
Mutta on noi pudotuspelien tilastot ihan jäätävät muutenkin, kun tällä kaudella keskimäärän tasan 6 juoksua per peli.
Viime kaudella pikkaisen päällekin vielä tuon (6,25)

Jussittaret etenee välieriin!!!!

Mielettömän upea juttu. Onnittelut koko joukkueelle. Pitkän hienon työn tulos. Ja Seinäjoella pelataan pitkästä aikaa semifinaali pelejä.

Hyvä jussittaret!!

Onnittelut Maila-Jusseille mitalipeleihin pääsystä. Hienoa koko sarjalle.

Saa Pokela aika paljon raapia päätään miettiessään miten toi Mantere voidaan pysäyttää.
Mikäs se pudotuspelien lyötyjen ennätys olikaan?

Minustakin yleisömäärä näytti olevan yli 1500. Harmittaa Joman hienon joukkueen puolesta että siellä ei isoa yleisöä kiinnosta. Tässä kohtaa täytyy selitellä, että itse en uskaltanut mennä stadionille katsomaan, kun ne kaksi kertaa jolloin olin paikalla tänä kesänä, päättyivät kotitappioon. Mutta ottelusarja oli huikea ja parempi meni jatkoon. Pesäkarhut ei ole Jussittarille mikään ylitsepääsemätön este, eikä edes mikään mörkö. Lapuakin olisi ollut pahempi kuin Pori, joka ei ole viime kausien tasolla. Toki sieltä laatua löytyy, mutta mahdollisuuksia tuon sarjan voittoon on. Upeaa Jussittaret!

Lukkari vaihtuu ja Karjanlahti lukkarina.

Luulin, että Tea on lukittu ykköslukkariksi, mutta näköjään olin väärässä. Mikähän järki on vaihtaa välierissä voittava ja huomattavasti parempi lukkari pois.

Luulin, että Tea on lukittu ykköslukkariksi, mutta näköjään olin väärässä. Mikähän järki on vaihtaa välierissä voittava ja huomattavasti parempi lukkari pois.
Kyllä minunkin mielestä Santahuhta olisi ollut parempi valinta. JoMaa vastaan Karjanlahti pelasi yhden pelin, ja oli siinä kyllä selkeästi heikompi kuin Santahuhta pelaamissaan peleissä.

Vaikea ymmärtää voittavaa ja hienosti pelannutta fyysisesti aivan eri-sarjassa olevaa lukkaria ei käytetä??
Pelinjohdolla on viisaus jota katsoja ei aina ymmärrä, mutta hänellä on myös vastuu tuloksesta

Vaikea ymmärtää voittavaa ja hienosti pelannutta fyysisesti aivan eri-sarjassa olevaa lukkaria ei käytetä??
Pelinjohdolla on viisaus jota katsoja ei aina ymmärrä, mutta hänellä on myös vastuu tuloksesta
Kyllä. Ja yks lukkari tois rauhan kun ulkokentällä ois tiedossa kuka on lukkarina siinä.

Tea on huomattavasti taktisesti parempi lukkari ja joma sarjassa oli yks avain pelaajista miks jussittaret meni jatkoon.

Joten tätä lukkarin vaihtoa en käsitä, enkä ymmärrä miksi jassu on lavalla.

Kyllä. Ja yks lukkari tois rauhan kun ulkokentällä ois tiedossa kuka on lukkarina siinä.

Tea on huomattavasti taktisesti parempi lukkari ja joma sarjassa oli yks avain pelaajista miks jussittaret meni jatkoon.

Joten tätä lukkarin vaihtoa en käsitä, enkä ymmärrä miksi jassu on lavalla.
"Jassu" , eikä Teakaan, eivät onnekseen pelaa sun, eikä munkaan käsitykselle, vaan joukkueelleen, ja ovat tehneet sitä koko kauden hienosti. Eikä kumpikaan lukkari ole rauhattomuutta peleissä joukkueelleen tuonut.

"Jassu" , eikä Teakaan, eivät onnekseen pelaa sun, eikä munkaan käsitykselle, vaan joukkueelleen, ja ovat tehneet sitä koko kauden hienosti. Eikä kumpikaan lukkari ole rauhattomuutta peleissä joukkueelleen tuonut.
No se onkin mun mielipide. En oo väittänytkään, että pitäis pelata mun mukaan. Vaan oon kertonut kenen pitäisi pelata lautasella kaikki pelit eli Tean. Ja tuo on ihan höpöhöpö puhetta, se on selvää että kumpikin haluaa tässä vaiheessa pelata kaikki pelit lautasella.

Ja miks vastaat mulle jos oot kerta oot erimieltä. Kyllä sitä saa olla erimieltä.

En kyllä ymmärtänyt Antikaisen yllätysottoa 1j3 - Aissu jäi käyttämättä ja piip piip.
Ulkopelissä SMJ:n etukenttä huomattavasti Pesäkarhuja heikompi.
Sama! Tätä katteli jopa mun edes istuneet Ässien Kanukitkin ihmeissään!! 🤔
Ja Svenskiveska Rubin! 😄

Mutta olihan se tasanen vääntö. Nyt kyllä pienet marginaalit ratkas, kuten se klassikko menee...

SMJ oli ns. kuskin paikal molemmissa vuoroissa loppumetreille, mutta nii vaa Karhut tuli sen yhden juoksun edelle...

Tiistaina taisto jatkuu! 👉

Tänään yllättävän hyvin taistelussa mukana väsynyt joukkue. Peli ei kulkenut oikein kummallakaan, mutta odotettavissa on että paraneehan se tuosta. SMJ kun laittaa Santahuhdan lavalle ja vaihtaa kovilla niin alkaa eri pelit. Pesäkarhujen etukenttään ei kannata näppejä tiputella.

Kyllä minunkin mielestä Santahuhta olisi ollut parempi valinta. JoMaa vastaan Karjanlahti pelasi yhden pelin, ja oli siinä kyllä selkeästi heikompi kuin Santahuhta pelaamissaan peleissä.
Jos katsoit pelin, niin näit ettei Maila-Jussit lukkaripeliin nytkään kaatunut. Karjanlahti oli nimittäin Maiju Mäntylän ohella toinen pelin jussionnistujia. Muilla tihkaisi, osalla pahastikin.

Jos katsoit pelin, niin näit ettei Maila-Jussit lukkaripeliin nytkään kaatunut. Karjanlahti oli nimittäin Maiju Mäntylän ohella toinen pelin jussionnistujia. Muilla tihkaisi, osalla pahastikin.
Tämänpäiväistä peliä en ole vielä ehtinyt katsoa. Aiemmin sanoinkin vain että kuinka mielestäni suoriutui Jomaa vastaan verrattuna Santahuhtaan. Tosin olihan se peli muutenkin SMJ:ltä kokonaisuudessaan ottelusarjan huonoin. En epäile että SMJ Karjanlahden lukkaripeliin kaatuu, mutta Joma-otteluiden perusteella Santahuhta olisi ollut mielestäni parempi valinta.

En tiedä miksi Jossu siirtyi jusseihin. En tiedä, miksi Jossu jatkaa Jusseissa. Sen sijaan ymmärrän hyvin, miksi haluttiin peluuttaa Pesäkarhuja vastaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.