Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Kameran voisi naulata monessakin paikassa yhteen kohtaan, mutta sijaintia vois kyllä miettiä. On puolensa sillä, että kamera näyttää myös taustapusikot, jos pallo menee, mutta mieluummin zoomaisin hieman lähemmäs esim. Joensuussa. Lapualla kamera kuvaa oudosti jostain takaviistosta. Porissa kameraa ylemmäs, niin ei olisi suojaverkko ja kotipesässä seisovat pelaajat edessä, jne... Varmasti joissakin katsomoissa hankala, ymmärrän, mutta monen joukkueen kotipelit jää katsomatta, jos on parempaa tuotantoa tarjolla. Toki on parasta mennä paikanpäälle, mutta koska Suomi on iso maa ja joka paikkaan ei pääse, olisi varmaan ideaa koettaa maksimoida ruutuyleisökin tekemällä laadukkaammin sen, minkä tekee joka tapauksessa.

Harvoin valitan mistään, mutta onko joku muuttunut äänissä vai miten niin monessa lähetyksessä kuuluu yleisön äänet noin lujaa? Nytkin Kempeleessä tuo örvellys peittää melkeen selostuksen.

Kameran voisi naulata monessakin paikassa yhteen kohtaan, mutta sijaintia vois kyllä miettiä. On puolensa sillä, että kamera näyttää myös taustapusikot, jos pallo menee, mutta mieluummin zoomaisin hieman lähemmäs esim. Joensuussa. Lapualla kamera kuvaa oudosti jostain takaviistosta. Porissa kameraa ylemmäs, niin ei olisi suojaverkko ja kotipesässä seisovat pelaajat edessä, jne... Varmasti joissakin katsomoissa hankala, ymmärrän, mutta monen joukkueen kotipelit jää katsomatta, jos on parempaa tuotantoa tarjolla. Toki on parasta mennä paikanpäälle, mutta koska Suomi on iso maa ja joka paikkaan ei pääse, olisi varmaan ideaa koettaa maksimoida ruutuyleisökin tekemällä laadukkaammin sen, minkä tekee joka tapauksessa.
Itse sanoisin että Kempeleen kamerakulmasta voisi ottaa monessa paikassa mallia. Sopivan korkea, peliä todella miellyttävä seurata. Kehut täytyy laittaa Kempeleeseen myös todella asiantuntevasta ja viihdyttävästä selostuksesta.

Itse sanoisin että Kempeleen kamerakulmasta voisi ottaa monessa paikassa mallia. Sopivan korkea, peliä todella miellyttävä seurata. Kehut täytyy laittaa Kempeleeseen myös todella asiantuntevasta ja viihdyttävästä selostuksesta.
Just saman viestin olin tulossa kirjoittamaan nyt Kempeleen peliä katsoessa. Hieman ristiriitaisin fiiliksin suhtaudun katsomomölinään, joutuuhan niitä kuuntelemaan paikanpäälläkin, mutta tosiaan meinaa jäädä selostajien ja kommentaattoreiden jutut niiden alle.

Just saman viestin olin tulossa kirjoittamaan nyt Kempeleen peliä katsoessa. Hieman ristiriitaisin fiiliksin suhtaudun katsomomölinään, joutuuhan niitä kuuntelemaan paikanpäälläkin, mutta tosiaan meinaa jäädä selostajien ja kommentaattoreiden jutut niiden alle.

Ilkeän kuuloistahan tuo on, loppujen lopuksi tekninen ongelma ja ratkaistavissa. Harmi että Ruudun tekniikka ei niin sanotusti ratsasta aallonharjalla.

Laitoin Ruudulle palautetta, että vaihtaisivat viimein Mese Heikkisen lyöntivuoroilla ilmestyvän Samuel Huotarin kuvan oikeaan, mutta asia ei ainakaan vielä ole korjaantunut.

Kempeleen lähetyksiä on toden totta mukavaa kuunnella. Selostus on eläväistä ja joka kerran tulee ainakin yksi taktiikkaan liittyvä knoppi jota ei tullut ajatelleeksi tai edes tiennyt. Valitettavasti samaa ei voi sanoa Ruudun päälähetysten kommentaattorista. Tokkarin jahkaileva ja sanoja hakeva artikulointi jota hän ei tunnu saavan loppumaan ennen seuraavaa tilannetta, laskee katselunautintoa. Muistelisin hänen olleen takavuosina jämäkämpi. On lisäksi nykyään usein vain Ritarin kaiku.

Kuka mahtaa olla LaVe-SiiPe pelin selostaja? Tarpeelliset asiat tulee kerrottua selvällä Suomen kielellä ilman turhaa meuhkaamista, Lisäksi herralla on minun korvaani miellyttävä ääni.

Kuka mahtaa olla LaVe-SiiPe pelin selostaja? Tarpeelliset asiat tulee kerrottua selvällä Suomen kielellä ilman turhaa meuhkaamista, Lisäksi herralla on minun korvaani miellyttävä ääni.
Mikko Taittonen
Siis sama kaveri joka hoitaa Vaasan Mailattarien peleissä kenttäkuulutukset? Siinä hommassa ollut kyllä tosi hyvä, ei enää erikseen selostusta kaipaa.

Samaa mieltä tästä. Itseäni harmittaa kun valtaosa pesiksen selostajista ennustavat tilanteita etukäteen ja kertoilevat, että miten tämäkin tilanne nyt tulisi pelata...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.