Viime vuonna tähän aikaan minulla oli aika epäilevä fiilis vuoden 2024 kesästä. Parhaat pelaajat olivat lähteneet ja tilalle oli tullut ykköspesiksestä korvaavia nimiä. Lopulta kausi meni yläkanttiin ja nyt kun näyttää siltä, että joukkue pysyy kutakuinkin kasassa, on ensi kaudesta ihan hyvä fiilis.
Tavallaan kausi 2024 oli vähän samanlainen kuin 2021, eli ensimmäinen kausi superissa. Aloitettiin puhtaalta pöydältä ja moni pelaaja vasta haki superin kokemusta. Ensi kausi poikkeaa kuitenkin vuodesta 2022, koska sama valmennus jatkaa. Itse asiassa ensi kausi on ensimmäinen, jolloin pelinjohtoon (ja kaiketi valmennukseen) ei tule muutoksia.
Tässä ehkä vielä odotellaan muutamaa sopimusta. Minulla toivomuslistalla on Mortensen, Lehtimäki ja lyöjäjokeri, mutta voi tulla muitakin yllätyksiä tai olla tulematta.
Jos mennään oletuksella, että Mortensen ja Lehtimäki tulevat, mutta ei tule uutta lyöjäjokeria jostain ykköspesisjoukkueesta, voisi mahdollinen kokoonpano olla tällainen:
- Neea Nuikka, 3V
- Erika Väliheikki, 3P
- Oona Tuononen, 1V / Mette Mortensen S
- Erica Rosendahl, L
- Sohvi Korhonen, 2K
- Fanny Pasonen, 3K
- Salli Palola, 2P
- Oona Tuononen, 1V / Mette Mortensen S
- Ellen Kentala, 2V
- Elina Muurman
- Tanja Heikkilä
- Aada Lehtimäki
Seuraavana kokoonpanoon on tungulla Ella Kuusisto, Anna Åman, Peppi Tuominen ja Roosa Örså. Näistä kai vain Kuusistolla on sopimus ensi kaudeksi ja hän onkin vahvin. Tämä kokoonpano on jotenkin ulkopeli ja jalat edellä. Jos halutaan lisää lyöntivoimaa, pitää Kuusisto olla yhdeksikössä tai jokerina.
Jos joku muu voi pelata kopparina (Nuikka?) tai sellainen hankitaan muualta, voisi myös kuvitella kokoonpanon, jossa Korhonen tai sekä Korhonen että Muurman ovat lyöjäjokereina.
Jos taas käy niin, että uusia nimiä ei tule pöytään, vaan nyt julkistetut sopimukset ovat tässä, voisi harkita tällaista kokoonpanoa:
- Neea Nuikka, 1V
- Erika Väliheikki, 3P
- Oona Tuononen, S
- Erica Rosendahl, L
- Sohvi Korhonen, 2K
- Fanny Pasonen, 3K
- Salli Palola, 2P
- Ellen Kentala, 2V
- Ella Kuusisto 3V
- Elina Muurman
- Tanja Heikkilä
- Anna Åman
Jos halutaan Korhonen jokeriksi, tulee Muurman sieppariksi, Tuononen ykkösvahdiksi ja joku (Nuikka ?) koppariksi.