Nyt näyttää kokoonpano vahvalta, Mäkelä taitaa ainoastaan puuttua. Koskahan käsi on pelikunnossa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mäkelä pelasi jo kaksi peliä tällä viikolla eikä tänään pelioikeutta.Nyt näyttää kokoonpano vahvalta, Mäkelä taitaa ainoastaan puuttua. Koskahan käsi on pelikunnossa?
Pumun peli ja tilanne sarjataulukossa näyttää nyt jo paljon paremmalta kuin kesäkuun alussa. Minimitavoite 8 pisteestä on jo toteutettu. Pupea vastaan oli kuitenkin tärkeä saada onnistuminen ennen sarjakärjen kohtaamista 4.7. Jyväskylässä.Kesäkuussa on jäljellä neljä tärkeää peliä: SMJ kotona, kaksi ottelua KPL:ää vastaan (koti- ja vieraspeli) sekä kotiottelu PuPeta vastaan. Jaossa on 12 pistettä, ja nyt olisi tärkeää saada näistä vähintään 8, jotta asetelmat runkosarjan toiselle puoliskolle helpottuisivat. Näiden pelien jälkeen runkosarja on jo puolivälissä, joten nyt on aika kääntää kurssi.
Kumpikaan lyöjäjokereista ei ole tähän mennessä häikäissyt, molemmilla alle 50% onnistumisprosentit. Hoikka jatkaa mutta Dalla alkaa olemaan jo siinä ja siinä jos ensi kaudella lähdetään tosissaan nousua yrittämään. Ihanne jokerikolmikkohan olisi nopea, kotiuttaja ja allrounder. Sigvartin soisi jatkavan jalkoina ja onhan mies ihan pätevä kopparikin tarpeen vaatiessa. Allrounder voisi olla työnimenä Juntusen tapainen pelaaja, joka pystyy täyttämään kaikki sisäpeliroolit, helppo sanoa mutta tosi vaikea tuollaista kaveria löytää ellei sitten itse työnimi olisi vaihtoehtona. Mitään Dallalta pois ottamatta, pelkät lyöjäjokerit ovat iso tukko juoksemassa ja silloin pitäisi kyllä tikkiä tikata kovemmalla prosentilla, mutta ehkä Dallakin toivottavasti lämpeää sarjan loppupuolen tärkeisiin peleihin. Hoikka pystyy vielä etenemäänkin tarpeen vaatiessa.Jääköhän tämä kausi Dallan viimeiseksi, ja jaksaako Sigvart siviilityön ohessa enää pelata.
Tämä peli oli kyllä tuskaista katsottavaa. Onneksi peli on kääntynyt parempaan suuntaan, vaikka tilastotkin kertovat sen karun faktan, että juoksuja on lyöty todella vähän. Ehkäpä nämä uudet pallot eivät sovellu hyvin juuri Hoikalle ja Dallalle. Siinäpä ainakin yksi selitys käytettäväksi. Vakavasti puhuen, uskon, että homma vielä paranee tästä heidänkin osaltaan.Olin itse katsomassa Seinäjoella peliä SMJ-pumu la 7.6. Pumun sisäpeli sakkasi todella pahasti ja Hakala ei päässyt oikein millään kentälle. Vaihtajatkaan eivät onnistuneet. Se peli oli aika tuskaista katsoa ja kun olin ennakkoon kaverille sanonut että Pumu sen pelin tulee viemään. Toisin kävi.
Niin usko on kova siihen, että vielä parantavat. Onkohan ykköspesiksenkin peleihin tullut noita huonompia pallojaTämä peli oli kyllä tuskaista katsottavaa. Onneksi peli on kääntynyt parempaan suuntaan, vaikka tilastotkin kertovat sen karun faktan, että juoksuja on lyöty todella vähän. Ehkäpä nämä uudet pallot eivät sovellu hyvin juuri Hoikalle ja Dallalle. Siinäpä ainakin yksi selitys käytettäväksi. Vakavasti puhuen, uskon, että homma vielä paranee tästä heidänkin osaltaan.