Supervuoro Verkkolehti »

Puna-Mustat 2025

Viestejä
40
Roope Korhonen, Janne Mäkelä, Mikko Kanala, Severi Lassila

Roope Korhonen pelannut Haapajärvellä 11 peliä, Mikko Kanala Alajärvellä 4 peliä ja Severi Lassila Ylivieskassa 30 peliä. Mäkelä ei ole tilastoihin muita seuroja saanut.

Varmaan jotain laina/vuokra juttuja nuo kaikki viimeisinä juniorivuosina.
 
Viestejä
20
Pesis alkaa kärsimään pienistä piireistään ja harva isompi siirtouutinen nykypäivänä saa aikaa vau-efektiä.
Puhtimäen siirto ei todellakaan ollut yllätys tai vau-effekti, mutta aivan järkyttävästi pöhinää se sai aikaan. En itse muista millon viimeksi näin paljon on ympäri koko pesisyhteisöä kuiskuteltu ja pöhisty pelaajan siirtoa. Vaikka se PuMu oli vahva huhu, silti saatiin jännitystä palstoille ja facebookryhmiin. Mukavaa nähdä ettei aivan kaikki mene tälleen kaksi vuotta aiemmin sovitusti.
 
Viestejä
695
Puhtimäen siirto ei todellakaan ollut yllätys tai vau-effekti, mutta aivan järkyttävästi pöhinää se sai aikaan. En itse muista millon viimeksi näin paljon on ympäri koko pesisyhteisöä kuiskuteltu ja pöhisty pelaajan siirtoa. Vaikka se PuMu oli vahva huhu, silti saatiin jännitystä palstoille ja facebookryhmiin. Mukavaa nähdä ettei aivan kaikki mene tälleen kaksi vuotta aiemmin sovitusti.
Isosti meni julkisuuteen. Sivun verran myös Hesarin ja Ilta-Sanomien printtilehdessä. Tosin sama pääjuttu kummassakin lehdessä. Se on tätä nykyaikaa.
 
Viestejä
70
Roope Korhonen pelannut Haapajärvellä 11 peliä, Mikko Kanala Alajärvellä 4 peliä ja Severi Lassila Ylivieskassa 30 peliä. Mäkelä ei ole tilastoihin muita seuroja saanut.

Varmaan jotain laina/vuokra juttuja nuo kaikki viimeisinä juniorivuosina.
Ainakin omissa silmissä syö täysin uskottavuuden seurauskollisuudelta. Harmi ettei enää ihmiset pysy tiukasti omalla torpallaan koko elämäänsä.
 
Viestejä
699
Puhtimäen siirto ei todellakaan ollut yllätys tai vau-effekti, mutta aivan järkyttävästi pöhinää se sai aikaan. En itse muista millon viimeksi näin paljon on ympäri koko pesisyhteisöä kuiskuteltu ja pöhisty pelaajan siirtoa. Vaikka se PuMu oli vahva huhu, silti saatiin jännitystä palstoille ja facebookryhmiin. Mukavaa nähdä ettei aivan kaikki mene tälleen kaksi vuotta aiemmin sovitusti.
No jos pienen tilan saanti Hesarista on järkyttävä pöhinä niin kaipa itse olen sitten käsittänyt ”pöhinä” -sanan aivan väärin. Pesäpallo ja sen tekijät ovat edelleen puuhastelusarjassa.
 
Viestejä
695
No jos pienen tilan saanti Hesarista on järkyttävä pöhinä niin kaipa itse olen sitten käsittänyt ”pöhinä” -sanan aivan väärin. Pesäpallo ja sen tekijät ovat edelleen puuhastelusarjassa.
Se pieni tila oli koko sivun juttu kahdessa maan suurimmassa lehdessä Hesarissa ja IS:ssä sekä jutut myös näiden verkkolehdissä, pääjutut Tulosruudussa ja näkyvästi myös Urheiluruudussa ja päivällä Puhtimäen tulo noteerattiin juontajien kommenttien säestämänä myös kesken Radio Suomen valtakunnallista lähetystä. Nämä itse huomasin. Oli varmasti paljon muutakin, mutta somea seuraan vähän.
 
Viestejä
699
Se pieni tila oli koko sivun juttu kahdessa maan suurimmassa lehdessä Hesarissa ja IS:ssä sekä jutut myös näiden verkkolehdissä, pääjutut Tulosruudussa ja näkyvästi myös Urheiluruudussa ja päivällä Puhtimäen tulo noteerattiin juontajien kommenttien säestämänä myös kesken Radio Suomen valtakunnallista lähetystä. Nämä itse huomasin. Oli varmasti paljon muutakin, mutta somea seuraan vähän.
Pesiksen kohdalla siis suuri juttu, mutta normaalissa kuvassa olematon.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
20
Toki hieman voidaan painaa jarrua ja ottaa perspektiiviä asiaan. Pesäpallosta ei tullut valtakunnan ykkösuutista Puhtimäen siirryttyä PuMuun ja lajin status on edelleen sama. Silti sitä lajia pitää pyrkiä kasvattaan jollain tavalla ja tämmöiset uutiskynnysten ylitykset ovat oikea suunta lajille. En ymmärrä sellaista yltiöpessimisti asennetta, ettei mikään ole hyvä niin kauan kun Pesäpallo on pieni laji. Otetaan pienet voitot kotiin ja jatketaan hommia.
 
Viestejä
695
Pesiksen kohdalla siis suuri juttu, mutta normaalissa kuvassa olematon.
No suuri juttu myös verrattuna valtakunnalliseen huomioarvoon, mikä Puhtimäen siirto Tampereelle aikoinaan sai. Se ei helsinkiläisiä kiinnostanut. Mutta tämän aiheen käsittely riittää nyt minulle.
 
Viestejä
797
Lehtiotsikot unohtuu nopeasti. Huomenna on jo uudet jutut ja entiset painuu unholaan.

Suurin mittari yleisen kiinnostuksen nousulle Helsingissä on yleisökeskiarvo ja Some / Ruutu+ katsojamäärät + Yhteistyösopimus eurojen kehitys.
 
Viestejä
26
Itse en ainakaan näe erityisen arvostettavana tai moitittavanakaan, että ihmiset nykypäivänä haluavat asua sekä pelata muuallakin kuin kotikylällä ja hakea uusia kokemuksia/näkemyksiä. Joku viihtyy ikänsä samoissa ympyröissä, joku toinen ei. Elämää.
 
Viestejä
67
Varmaan urheilussa muutos on sama kuin muuallakin elämässä, että ihmisillä ei sama työpaikka pysy hautaan saakka, kuten ”ennen vanhaan”. Ei ole itselleni tärkeä mittari työssä tai urheilussa.
 
Viestejä
2,024
Ainakin omissa silmissä syö täysin uskottavuuden seurauskollisuudelta. Harmi ettei enää ihmiset pysy tiukasti omalla torpallaan koko elämäänsä.
Katsos jotkut nuoret ovat kasvattajaseuralleen niin kiitollisia saamastaan opista, että jos he eivät vielä kykene palvelemaan rakasta kasvattajaansa urheilullisesti pelaamalla siinä, niin he menevät toiseen seuraan pelaamaan, että kasvattajaseura saisi edes rahallisen kasvattajakorvauksen. Minkäänlaista oman edun tavoittelua ja oman uran ajattelua tuossa ei toki ole ;).
 
Viestejä
70
No jos pienen tilan saanti Hesarista on järkyttävä pöhinä niin kaipa itse olen sitten käsittänyt ”pöhinä” -sanan aivan väärin. Pesäpallo ja sen tekijät ovat edelleen puuhastelusarjassa.
Urheilujohtamisen taitosi ovat varmasti tervetulleita seuratyöhön. Suhteessa resursseihin, pesäpalloseurat liikuttavat kohtuullisen tehokkaasti yleisöä.

Suomalainen markkina on ylipäänsä mihin tahansa muuhun kuin vanhustenkotibisnekseen todella pieni ja sitä myöten raha. Pesiksellä ei ole mahdollista kanavoida myöskään europelirahoja.

Mutta kerro toki, mitä pitäisi tehdä toisin?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös