Supervuoro Verkkolehti »

PPL on aloittanut naisten softball maajoukkueen pelaajakartoituksen / ringin kokoamisen

Missä Jukka Ropponen?

Työn touhussa :) Noihin hyöty jne asioihin olen vastannutkin eri ketjuissa useampaan kertaan ja ymmärrän hyvin että eri ihmisillä on niistä eri mielipiteet. Kunnioitan toisten mielipiteitä enkä halua ryhtyä väittelemään asioista. Koitamme vaan tehdä parhaamme ja työn kautta osoittaa kuinka koko PPL hyötyy liiton sääntöjen mukaisesti toiminnasta "1 liitto, 1 strategia, 3 lajia" lähestymistavan kautta. Mitä isomman jäsenmäärän saamme, mitä paremmin saamme maahanmuuttajia mukaan toimintaan ja integroitumaan Suomeen jne, sitä suurempi tulee myös olemaan esim PPL:n valtionapu, puhumattakaan muista hankerahoituksista jne (julkistellaan näitä sitten kun on virallisia päätöksiä).

Työn touhussa :) Noihin hyöty jne asioihin olen vastannutkin eri ketjuissa useampaan kertaan ja ymmärrän hyvin että eri ihmisillä on niistä eri mielipiteet. Kunnioitan toisten mielipiteitä enkä halua ryhtyä väittelemään asioista. Koitamme vaan tehdä parhaamme ja työn kautta osoittaa kuinka koko PPL hyötyy liiton sääntöjen mukaisesti toiminnasta "1 liitto, 1 strategia, 3 lajia" lähestymistavan kautta. Mitä isomman jäsenmäärän saamme, mitä paremmin saamme maahanmuuttajia mukaan toimintaan ja integroitumaan Suomeen jne, sitä suurempi tulee myös olemaan esim PPL:n valtionapu, puhumattakaan muista hankerahoituksista jne (julkistellaan näitä sitten kun on virallisia päätöksiä).
Ans ku arvaan. Ne valtionavut ja hankerahoitukset kohdistuu näihin vieraslajeihin ja maahanmuuttajien kotouttamiseen. Ei latiakaan pesäpallolle.

Tämä sävy on sellainen, että sen voi jättää ihan toisille foorumeille.
Nyt on ylläpito lienee ymmärtänyt tuon "vieraslajin" aivan väärin. Tässä ketjussa se tarkoittaa softballia, ei sitä mitä ilmeisesti ylläpito on ajatellut. Vai onko "maahanmuuttajien kotouttaminen" kielletty sanapari? Pitää lukea se ketju ennen kuin alkaa moittimaan.

Nyt on ylläpito lienee ymmärtänyt tuon "vieraslajin" aivan väärin. Tässä ketjussa se tarkoittaa softballia, ei sitä mitä ilmeisesti ylläpito on ajatellut. Vai onko "maahanmuuttajien kotouttaminen" kielletty sanapari? Pitää lukea se ketju ennen kuin alkaa moittimaan.
Tämä juuri oli kirjoituksen tarkoituksena. Eikä mielestäni tuo jälkimmäinenkään sanapari kuulu pesäpalloliiton toimialaan vaan pesäpallon edistäminen.

Ans ku arvaan. Ne valtionavut ja hankerahoitukset kohdistuu näihin vieraslajeihin ja maahanmuuttajien kotouttamiseen. Ei latiakaan pesäpallolle.

Valtionavuissa yksi suurista määräytymisperusteista on harrastaja/jäsen/lisenssipelaajien määrät. Nämä avut suuntautuvat lähes kaikki juuri pesistoimintaan, niin kuin kuuluukin!

Mitä paremmin me kasvatamme PPL:n alaisten seurojen jäsenmääriä, sitä suurempi PPL:n valtionapu on suhteessa muihin liittoihin.

Entä sitten hankerahat? Ne ovat hankekohtaisia ja jos hyväksytyn hankkeen sisältö on pesistä, kohdistuu 100% pesikseen jne. Tarvitaan vaan oikeita ideoita, joihin on mahdollista saada hankerahoitusta. Tästä olen useaan otteeseen puhun PPL:n puheenjohtajan, Ossi Savolaisen kanssa ja me molemmat näemme tässä suuri mahdollisuuksia liiton jäsenseuroille.

Meillä on juuri nyt valmisteilla yksi suuri hanke (julkaistaan heti jos saadaan vihreää valoa) jossa mukana toteuttajina pesis- ja baseballseura yhdessä. Haetulla rahoituksella kehitettäisiin liikuntaa nuorten koululaisten ja maahanmuuttajien parissa. Tavoitteena saada näistä nuoria sitten jatkamaan seurojen jäseniksi pelaamaan pesistä, baseballia ja softballia. Esittelymuotona käytetään Baseball5 peliä, jossa ei tarvita kuin 18 m kanttinsa pelitila ja pallo. Lapset oppivat juoksemaan, kiinniottamaan ja heittämään eli perustaitoja joita tarvii kaikissa PPL:n lajeissa. BB5 esittelyvideo Pesis, baseball ja softball ovat yleisesti liian vaikeita lajeja nuorten lasten koululiikuntaan, mutta nyt Bb5:n avulla me pystymme viemään oppeja hauskalla tavalla jo aivan nuorillekin koululaisille.

Ps. Baseball ja softball eivät ole vieraslajeja, vaan 2013 virallisesti liiton ohjelmaan mukaan otettuja lajeja, joiden edistäminen mainitaan liitoin säännöissäkin.

Mun on vaikea kuvitella, että liitto saisi julkista rahoitusta muunlaisiin hankkeisiin kuin niihin jotka kuuluvat liiton toiminnan tarkoituksen piiriin AKA pesäballon, baseballin, softballin ja kriketin (?) harrastamiseen ja sen edistämiseen. Ja kaikki julkinen raha tuohon on musta enemmin kuin tervetullutta.

Kaikki sellaiset jutut joilla saadaan lapsi/varhaisnuori edes kokeilemaan laji(en) kaltaisia juttuja - olkoon vaikka nelimaali - ovat musta jees.

Koska pallopelien lajinäkyvyydessä futis ja kiekko jyrää ja samoin kuin koris ja lentis nykyisen maajoukkuemenestyksen myötä pitää pesis & co olla erityisen aktiivinen muilla saroilla. Pesispaikkakuntia lukuunottamatta seurojen ovelle ei juuri tulla kolkuttelemaan että pääsiskö mukaan luulen mä.

Kaupungistuminen ja kansainvälistyminen tulee jatkumaan - alamme pikkuhiljaa lähestymään sitä kirjoa mikä esim Viipurissa oli 100 v sitten - joten sisääntulotarjonnan olisi mielestäni hyvä olla sellaista johon on joku kiinnekohta. Suomen mittakaavassa suurin kaupunkeihin pitää mennä ja tarjonnan voluumin tulee olla riittävä, jotta tulevaisuudessakin pelaajia riittää myös huippupesikseen ja laji pysyy elinvoimaisena. Tarjonta pitää kohdistaa kaikkiin Suomessa asuviin koska meidän asukasmäärillä ei yksinkertaisesti vain voi jättää jotakuta hiustenvärin takia ulkopuolelle.

Aika hoitaa kyllä sitten ne huippu-urheilusta kiinnostuneet lahjakkaat nuoret pesäpallon pariin, koska se on kuitenkin Suomessa liiton tarjonnasta se laji jossa on voluumia tai lähes ylipäätään tarjontaa huippu-urheilussa. Näen tuollaiset puhtaana mahdollisuutena huippupesikselle.

Näin sen itse näen.

Viimeksi muokattu:

LBC

Täytyy sanoa, että @Jukka Ropponen vaikutat melko kärsivälliseltä kaverilta.

Äänestämisen vapaus, mielipiteen- ja sananvapaus ovat hienoja ja vaalimisen arvoisia asioita. Tuo viimeinen sisältää myös sen toisen puolen, eli vastuu omista sanoistaan. Tiettyjen sanojen koettelu millä tahansa julkisella tavalla on mielestäni hyvin arveluttavaa ja lapsellista nenäilyä.

Täytyy sanoa, että @Jukka Ropponen vaikutat melko kärsivälliseltä kaverilta.

Äänestämisen vapaus, mielipiteen- ja sananvapaus ovat hienoja ja vaalimisen arvoisia asioita. Tuo viimeinen sisältää myös sen toisen puolen, eli vastuu omista sanoistaan. Tiettyjen sanojen koettelu millä tahansa julkisella tavalla on mielestäni hyvin arveluttavaa ja lapsellista nenäilyä.
Eli toisin sanoen vain yksi mielipide on oikea ja sallittu? Tässä mitään sanoja ole koeteltu! 😣 Ne ymmärtää oikein ketkä oikeasti tahtoo.

Eli toisin sanoen vain yksi mielipide on oikea ja sallittu? Tässä mitään sanoja ole koeteltu! 😣 Ne ymmärtää oikein ketkä oikeasti tahtoo.
No tää sun softball/baseball ei tule pesäpallon tasolle yltämään suomessa hetken aikaa nosteessa ja sitten kuihtuu. Amerikasta yritetään suomeen tuoda, toi voi vähä kinee mutta sitten toi kuihtuu kun ei kahta lajia voi yhdistää ja tässä tapauksessa pesäpallo on parempi koska sitä ovat pitkää tehneet.

No tää sun softball/baseball ei tule pesäpallon tasolle yltämään suomessa hetken aikaa nosteessa ja sitten kuihtuu. Amerikasta yritetään suomeen tuoda, toi voi vähä kinee mutta sitten toi kuihtuu kun ei kahta lajia voi yhdistää ja tässä tapauksessa pesäpallo on parempi koska sitä ovat pitkää tehneet.
Mun softball/baseball??? 😮 Kannattaa lukea ajatuksella viestiketjua!

Mun softball/baseball??? 😮 Kannattaa lukea ajatuksella viestiketjua!
No tiedät varsin hyvin mitä tarkotin, softball baseball. Eikä tartte lukea ku ihan relevantin faktan heitin. Ja sulle voisin sanoa lopeta toi vänkääminen ja trollaaminen, ei kukaan jaksa tota sun trollausta ku ei sulla ole annetavaa tälle keskustelulle, ja toi sun viesti sen osoittaa.

LBC

Eli toisin sanoen vain yksi mielipide on oikea ja sallittu?

Yritän lyhyesti selittää, jos et ymmärtänyt sanomaani:

Äänestämisen vapaus, mielipiteen- ja sananvapaus ovat hienoja ja vaalimisen arvoisia asioita.

Olen Softball-asiassa eri mieltä, mutta puolustan viimeiseen asti oikeuttasi sanoa oma mielipiteesi. Sinun kantasihan saattaa myös toteutua, jolloin olet ollut oikeassa alusta asti. Tätä en itse tietenkään toivo.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.