Supervuoro Verkkolehti »

Porin Pesäkarhut 2023

Ai on saanut opiskelupaikan Oulusta? Itse olen kuullut että haki sinne opiskelemaan, vahvistusta pääsylle en ole kuullut?
Sai paikan Oulusta ja aloittaa opinnot siellä. Jos aikoisi jatkaa JoMassa, niin olisi varmaan valinnut opiskelupaikaksi 250 km päässä Joensuusta olevan Jyväskylän eikä 400 km päässä olevaa Oulua.

Ai on saanut opiskelupaikan Oulusta? Itse olen kuullut että haki sinne opiskelemaan, vahvistusta pääsylle en ole kuullut?
Joo, mutta sehän on jipon omaa tulkintaa ja siitä kehitellyt kun sieltä pelaajia matkaa poriin, nii siitä hän on päätellyt asian. No, tuolla perusteella vois joka pelaajan kohdalla siirtyvän Poriin. Et painoarvo tolle on aikapieni, muttei mahdttomuus. Mutta kyllä varmasti joman kans myös keskustelee. Et kyseessä käyttäjä omaa spekuloimista.

En näille koulupaikoille nyt ihan valtavaa painoarvoa laittaisi, kun nykyään etäopetus on hyvin pitkälle mahdollista, koulua ei pääsääntöisesti käydä kesällä ja kesäkauden ulkopuolella on varmasti mahdollista päästä reissupelaajien leireille ja muille joita pidennettyinä viikonloppuina esimerkiksi järjestetään. Ei se koulu nyt kaikkea muuta elämää sentään estä. Lisäksi on hieman turha spekuloida asialla miksi ei hae paikkaan "X", kun ei niitä opiskelupaikkoja niin vaan valita. Monesti sinne mennään, mihin sitten päästään. Useaan hakukohteeseen pääsee muutama prosentti hakijoista. Sanomattakin selvää, että yliopistoon pääsee helpommin ns. "syrjemmässä" kuin suosituimmissa suurkaupungeissa. Ja vielä lisäyksenä, tämäkään ei ole mikään lopullinen valinta, vaan opiskelut voi aloittaa jossain ja siirtyä myöhemmin toisaalle.

Lopuksi on hyvä vielä muistaa, että vaikka opiskelupaikkakunnalla olisi Superin joukkue niin silti voi pelata jossain aivan muualla. Tampere tästä varmaan paras esimerkki, aika moni siellä tässäkin sarjassa opiskelee ja ei pelaa Mansessa.

Viimeksi muokattu:
En näille koulupaikoille nyt ihan valtavaa paikoarvoa laittaisi, kun nykyään etäopetus on hyvin pitkälle mahdollista, koulua ei pääsääntöisesti käydä kesällä ja kesäkauden ulkopuolella on varmasti mahdollista päästä reissupelaajien leireille ja muille joita pidennettyinä viikonloppuina esimerkiksi järjestetään. Ei se koulu nyt kaikkea muuta elämää sentään estä. Lisäksi on hieman turha spekuloida asialla miksi ei hae paikkaan "X", kun ei niitä opiskelupaikkoja niin vaan valita. Monesti sinne mennään, mihin sitten päästään. Useaan hakukohteeseen pääsee muutama prosentti hakijoista. Sanomattakin selvää, että yliopistoon pääsee helpommin ns. "syrjemmässä" kuin suosituimmissa suurkaupungeissa. Ja vielä lisäyksenä, tämäkään ei ole mikään lopullinen valinta, vaan opiskelut voi aloittaa jossain ja siirtyä myöhemmin toisaalle.

Lopuksi on hyvä vielä muistaa, että vaikka opiskelupaikkakunnalla olisi Superin joukkue niin silti voi pelata jossain aivan muualla. Tampere tästä varmaan paras esimerkki, aika moni siellä tässäkin sarjassa opiskelee ja ei pelaa Mansessa.
Juuri näin. Onhan myös Joensuussa opiskellut esim. Pesäkarhujen pelaajia. Maria Suominen tulee nyt ekana mieleen joka opiskelujen ajan kuitenkin pelasi Porissa.

100 % varma tieto lähipiiristä.
Lähipiiri ei kerro ulkopuolisille ihmisille Pirskasen asioita. Kun siitä varmaan tietää vaan vanhemmat ja pienipiiri. Tälläsiä asioita pahemmin huudella ulkopuolisille eikä siitä kerrota.

Et tätä väitettä en usko, ja jos nyt vastaat kuuluvasi lähipiiriin nii sitä en varsinkaan usko, koska ei nekään missään nettifoorumilla huutelis, läheisen asioista. Et en usko tätä, mut sitte tuo kauden jälkeen nähdää. Tästäki sun viestitelystä tulee samoja fiiliksiä mitä karhu täällä viljeli ja aina oli väärässä.

Toivon todella että Pirskanen jatkaisi JoMassa. Mutta ikävä kyllä en usko enää siihen. Vielä kuukausi sitten pidin jatkoa mahdollisena, mutta enää en.

Mutta eihän siihen muu auta kuin löytää JoMaan "seuraava Pirskanen". Eihän maailma yhteen pelaajaan kaadu.

Toivon todella että Pirskanen jatkaisi JoMassa. Mutta ikävä kyllä en usko enää siihen. Vielä kuukausi sitten pidin jatkoa mahdollisena, mutta enää en.

Mutta eihän siihen muu auta kuin löytää JoMaan "seuraava Pirskanen". Eihän maailma yhteen pelaajaan kaadu.
Tää taitaa enemmän kuulua joman topiikkii ku pesäkarhujen, Mut pelataan nyt tää kausi ohi ensin hyvin joma Pirskanen näyttää alottaneen peli. Ja mietitään sitte ens kautta, ku tää kausi on pelattu. Siinä oot oikeassa ettei maailma kaadu siihen.

Onkohan vain harhaa mun mielikuva, että P. Harisen peli on parantunut sukunimikaimansa tultua joukkueeseen. Lyönnit monipuolisempia ja onnistunut kotiutus vapaillakin.

Onkohan vain harhaa mun mielikuva, että P. Harisen peli on parantunut sukunimikaimansa tultua joukkueeseen. Lyönnit monipuolisempia ja onnistunut kotiutus vapaillakin.
Siltä vaikuttaa että on parantanut. Ja eihän Henriikka pelkästään sukunimikaima ole vaan myös Pauliinan sisko.

Montako vapailla tänään tuli? Kaksi merkatua lyöntiä, jolla juoksu tuli. Henriikka sen sijaan löi merkkaamattomalla kaksi.

Kyllä vahvasti luulen, että seurakin laski (toivoi) henriikkaa hankkiessa, että siskon tulo auttaisi pauliinan lukkoihin

Kyllä vahvasti luulen, että seurakin laski (toivoi) henriikkaa hankkiessa, että siskon tulo auttaisi pauliinan lukkoihin
Heikosti menee jos (tän kauden ennakoissa sarjan top-10 kotiuttaja, tosin ei mahdu enään top-30) tarvii jotain siskoansa onnistumiseen. Pauliinan hankinta on selvä epäonnistuminen vaikka pesäkarhujen juoksuvoima ei ole sarjan kärkitasoa, milloin ulkokenttä pelaa pari metriä kauempaa.

No sitähän ei kukaan kiistä, että varsinkin sisäpelissä tuolla osastolla menee erittäin heikosti. Ja olet oikeassa, että kun aivan huippujalat puuttuu niin pauliinan tyyppinen saumanpuhkoja on helppo ottaa kiinni siirtämällä linjaa taaksepäin.

Tähän tartuttiin, ja hyvä keskustelu tästä löytyy, suplan hutunkeittäjät podcastin viimeisimmässä episodissa.

En ole seurannut niin tarkasti, onko Lähde pelannut kauden aikana ykkösenä, Mansea vastaan oli ainakin jokeri. Mutta mielestäni oli hyvä siirto ja aika hyvää etenemistö oli. Tarttisko sitä sitte jatkossakin käyttää keulassa, eikös se Eronenkin tästä jotain hutunkeittäjissä maininnut.

En ole seurannut niin tarkasti, onko Lähde pelannut kauden aikana ykkösenä, Mansea vastaan oli ainakin jokeri. Mutta mielestäni oli hyvä siirto ja aika hyvää etenemistö oli. Tarttisko sitä sitte jatkossakin käyttää keulassa, eikös se Eronenkin tästä jotain hutunkeittäjissä maininnut.
Kukas tämä Eronen on?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.