Tarkoituksena ei suinkaan oo olla ilkimys, vaikka vaarana on, että sellaiseksi tulkitaan. Tarkoitus on ollut keskustella huonosta käyttäytymisestä. Ei ihmisten hyvyydestä tai huonoudesta, vaan käyttäytymisestä. Oon kyllästynyt siihen, ettei huonosta käytöksestä saisi puhua.
Näistä asioista on puhuttu luottamuksella, enkä nimiä aio esiin tuoda, koska täälläkin on käynyt ilmi, että leimataan katkeraksi nillittäjäksi tmv. Ei se ole myöskään oleellista, koska nämä kuulemani kommentit hajautuu useille vuosille ja useisiin eri porukoihin. Joukossa on pelaajia, seuratoimijoita ja muita pelinjohtajia. Molempien pelinjohtajien osalta. On siis turha etsiä mitään nimiä. Ja muistutan, edelleen puhutaan käytöksestä, ei siitä, että ihmiset olisi läpimätiä. Voivat olla oikein hyviäki tyyppejä monelta osin. Halusin kuulla mielipiteitä käytöksestä ja sainkin selville, että osa ei ole nähnyt ongelmallista käytöstä (ja ovat valmiita puolustamaan ilmeisen hyökkäävin sanoin) ja toiset ovat nähneet ja tietävät siitä myös puhuttavan. Eli kaiketi kokemus on subjektiivinen, kuten tyten ketjussa tuotiin esille. Riippunee siis, mistä arvopohjasta ketäkin henkilöä ja tilannetta katselee. Mä en edelleenkään henkilökohtaisesti hyötyisi kummankaan mustamaalaamisesta millään tavalla. Ketään ei oo haukuttu, vain nostettu käyttäytymistä esille. Aikuiset ihmisethän osaa arvioida, onko nämä asiat sellaisia, mihin voisi/haluaisi itse tehdä muutosta vai ei. Jos on ite tyytyväinen käyttäytymiseensä sellaisenaan, niin mitäpä siihen kukaan muu mitään sanomaan.
Laitetaan nyt kuitenkin yksi asia ilmoille, jotta tässä ei ihan valehtelijaksi leimaudu. Jos Lipon pelejä on seurannut viime vuonna, niin on tästä tietoinenkin. Mutta, jos tämä ei teillä ole vielä tiedossa, niin muistaakseni ihan alkukaudesta pelattiin peli tyte-oulu, jossa kaksi lukkaria sai lautaskammon tai lautaskammonoireita kyseisen henkilön toiminnan johdosta. Siinä on yksi konkreettinen esimerkki.